Heb overal gezocht maar kan hier nergens info over vinden. Ik zit met een probleempje. Sinds gisteren ben ik trotse eigenaar van een TweakDSL Ultra abbo!
De verbinding is perfect.. Heb alleen wat hulp nodig bij het configureren van het modem.
Dit is wat ik heb:
- TweakDSL Ultra, Thomson Speedtouch 510 v4 POTS, 1PC, ethernet
Dit is wat ik wil:
- FTP server draaien (zelfde PC)
- Web server draaien (zelfde PC)
Voor het configureren van het modem kan ik gebruik maken van een tooltje van Alcatel. Dit tool heeft voor BBNED de volgende instelmogelijkheden:
EthoA Bridge-modem
EthoA NAT-Router & DHCP
EthoA NAT-Router & DHCP & set LAN
EthoA NAT-Router & DHCP & set LAN/WAN
PPPoA & DHCP Spoofing
PPPoA & NAT-Router & DHCP
PPPoA & NAT-Router & DHCP & set LAN
PPPoA & PPTP-Modem & DHCP
Ik had hiervoor ADSL Advanced van Planet. Een naar Pro getweaked ISDN Speedtouch Home modem met SIP Spoofing geconfigureerd. Dit werkte voor mij ideaal! Ik wil graag een soortgelijke configuratie proberen te creeeren.
Graag jullie tips/tricks/advies wat ik nav bovenstaande info kan gebruiken.. Als jullie dan ook nog kunnen aangeven welke stappen ik precies moet doorlopen krijg je van mij een biertje!
Alvast bedankt voor je aandacht!
--
Overigens heb ik het modem nu als EthoA Bridge-modem geinstalleerd staan. Echter werkt FTP vanaf buiten niet en kan ik mijn modem niet benaderen (terwijl ik wel internet verbinding heb). Hij ziet 10.0.0.138 blijkbaar niet als intern adres.. HELP!!
De verbinding is perfect.. Heb alleen wat hulp nodig bij het configureren van het modem.
Dit is wat ik heb:
- TweakDSL Ultra, Thomson Speedtouch 510 v4 POTS, 1PC, ethernet
Dit is wat ik wil:
- FTP server draaien (zelfde PC)
- Web server draaien (zelfde PC)
Voor het configureren van het modem kan ik gebruik maken van een tooltje van Alcatel. Dit tool heeft voor BBNED de volgende instelmogelijkheden:
EthoA Bridge-modem
EthoA NAT-Router & DHCP
EthoA NAT-Router & DHCP & set LAN
EthoA NAT-Router & DHCP & set LAN/WAN
PPPoA & DHCP Spoofing
PPPoA & NAT-Router & DHCP
PPPoA & NAT-Router & DHCP & set LAN
PPPoA & PPTP-Modem & DHCP
Ik had hiervoor ADSL Advanced van Planet. Een naar Pro getweaked ISDN Speedtouch Home modem met SIP Spoofing geconfigureerd. Dit werkte voor mij ideaal! Ik wil graag een soortgelijke configuratie proberen te creeeren.
Graag jullie tips/tricks/advies wat ik nav bovenstaande info kan gebruiken.. Als jullie dan ook nog kunnen aangeven welke stappen ik precies moet doorlopen krijg je van mij een biertje!
Alvast bedankt voor je aandacht!
--
Overigens heb ik het modem nu als EthoA Bridge-modem geinstalleerd staan. Echter werkt FTP vanaf buiten niet en kan ik mijn modem niet benaderen (terwijl ik wel internet verbinding heb). Hij ziet 10.0.0.138 blijkbaar niet als intern adres.. HELP!!
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 68540 op 18-09-2003 12:23 ]