Ik heb 2 excel bestandjes, met elk haar eigen gegevens. In de eerste kolom staan de (medewerkers)namen. Wat overeen MOET komen zijn de namen, echter dit is niet altijd het geval! Dit ivm de vlookup.
voorbeeld:
respectievelijk een naam uit bestand 1, en bestand 2:
Bij de code:
gaat het ALTIJD goed als de namen HETZELDE zijn (vandaar de waarde onwaar in de code).
Maar wanneer de namen nu NIET gelijk zijn, wil ik dat de expressie 'gem_aantal_belm_pdienst' de waarde krijgt 'Namen komen niet overeen'.
Echter mijn vba knalt er al bij de eerder genoemde code uit met de foutmelding 'Typen komen niet met elkaar overeen'.
Ik heb al geprobeerd de gem_aantal_belm_pdienst een 'variant' te maken:
Nu kan het namelijk ook een ERROR bevatten.
In vba geeft tijdens de fout, de expressie controle 'fout 2042' mee.
Ik wil dus nu dat wanneer ik deze fout heb, ik toch een waarde aan de expressie mee kan geven. Met 'on error' wil ik liever niet werken.
Iemand een idee?
(misschien (wederom) een onoverzichtelijk verhaal, maar ik probeer maar zoveel mogelijk te tikken, in de hoop dat iemand het probleem herkent)
voorbeeld:
respectievelijk een naam uit bestand 1, en bestand 2:
code:
1
2
| Puk, PHJ Puk, PGJ |
Bij de code:
code:
1
| gem_aantal_belm_pdienst = Application.VLookup(r82_personeelslid, r81list, 9, onwaar) |
gaat het ALTIJD goed als de namen HETZELDE zijn (vandaar de waarde onwaar in de code).
Maar wanneer de namen nu NIET gelijk zijn, wil ik dat de expressie 'gem_aantal_belm_pdienst' de waarde krijgt 'Namen komen niet overeen'.
Echter mijn vba knalt er al bij de eerder genoemde code uit met de foutmelding 'Typen komen niet met elkaar overeen'.
Ik heb al geprobeerd de gem_aantal_belm_pdienst een 'variant' te maken:
code:
1
| dim gem_aantal_belm_pdienst as variant |
Nu kan het namelijk ook een ERROR bevatten.
In vba geeft tijdens de fout, de expressie controle 'fout 2042' mee.
Ik wil dus nu dat wanneer ik deze fout heb, ik toch een waarde aan de expressie mee kan geven. Met 'on error' wil ik liever niet werken.
Iemand een idee?
(misschien (wederom) een onoverzichtelijk verhaal, maar ik probeer maar zoveel mogelijk te tikken, in de hoop dat iemand het probleem herkent)
[ Voor 9% gewijzigd door 456 op 18-09-2003 12:19 ]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd