Ik heb een stuk script waarmee een bestand gedownload kan worden vanuit de database die eraan hangt. Nu wil dit script alleen in MSIE (alle versies) niet goed gaan. Als ik de URL opvraag, en het bestand wil opslaan, krijg ik de volgende melding:

In Mozilla en Opera gaat het gewoon goed. Ik heb alles al 100x nagelopen en volgens mij is alles perfect conform de standaarden enzo. De content-type heb ik maar op application/x-msdownload gezet, maar eigenlijk maakt het niets uit waar ik het op zet. Zie hier de code (is dus JScript, voor de duidelijkheid):
Ook kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat niemand dit probleem vaker gehad heeft. Dus er zal toch wel een oplossing moeten zijn?

In Mozilla en Opera gaat het gewoon goed. Ik heb alles al 100x nagelopen en volgens mij is alles perfect conform de standaarden enzo. De content-type heb ik maar op application/x-msdownload gezet, maar eigenlijk maakt het niets uit waar ik het op zet. Zie hier de code (is dus JScript, voor de duidelijkheid):
ASP:
Ik kan me echt niet voorstellen dat hier iets fout in zit, en daarom zal het waarschijnlijk ook werken in alle browsers behalve MSIE. Maar helaas is MSIE wel de meeste gebruikte, dus het zou cool zijn als het wel zou werken. De Content-Disposition header weglaten helpt niet. Em op "inline" zetten maakt ook geen verschil. Cache-Control veranderen of weglaten maakt niet uit. Expires of ExpiresAbsolute instellen maakt ook al niet uit en de CharSet lijkt ook geen enkel verschil te maken.1
2
3
4
5
6
| Response.ContentType = rs("ContentType").Value; Response.CharSet = "ISO-8859-13"; Response.CacheControl = "No-store"; Response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=" + rs("Filenaam").Value); Response.BinaryWrite(rs("Data").Value); |
Ook kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat niemand dit probleem vaker gehad heeft. Dus er zal toch wel een oplossing moeten zijn?
日本!🎌