vhs + Dv cam + firewire + ??? = *.avi

Pagina: 1
Acties:

• LaitSolaire
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 10:32
vhs + Dv cam + firewire + ??? = *.avi

Deze vraag is eenvoudig te beantwoorden als ik de VHS band eerst overzet op dv-tape. Dat is echter niet wat ik wil. Ik wil zonder eerst de VHS band naar DV over te zetten, de output rechtstreeks capturen naar een video-bestand op mijn harddisk. Het probleem is dat het pakket waar ik over beschik (Adobe premiere 6) slechts wil capturen van tape en niet van een 'stream'.

Bestaat er software die dat wel kan? Software die dus een 'stream' die via het firewirekanaal binnenkomt omzet naar een bestand?

Het is wellicht mogelijk via een TV-kaart, maar die oplossing heeft niet mijn voorkeur. Me dunkt dat het proces via firewire kwalitatief beter is, maar dat is gebasseerd op boerenverstand.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat er kwalieitsverlies gaat optreden als je eerst de vhs op je dv zet (maar ik spreek uit ondervinding dat het opnemen van vhs niet echt kwalitatief hoogstaande beelden met zich meebrengt).
Als je echter de dv-stap wil overslaan kan dit zeker met sonic foundry vegas waar je de onmiddelijke stream van je firewire device kan tapen.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Blizard schreef op 18 september 2003 @ 13:32:
Als je echter de dv-stap wil overslaan kan dit zeker met sonic foundry vegas waar je de onmiddelijke stream van je firewire device kan tapen.
Volgens mij kan dat met Studio 8 van Pinnacle ook.

• deDorus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 09:43

deDorus

Meisje, ik ben een C-man...

Ik kan het even nu niet nakijken, maar als je Device Control uitschakeld kun je volgens mij wel DV-stream capturen met Premiere.

[ Voor 6% gewijzigd door deDorus op 18-09-2003 13:42 ]