[norton ghost 2003] bootable DVD's maken

Pagina: 1
Acties:

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zit erover te denken om Norton Ghost 2003 "aan te schaffen" ( >:) ), en dit te gaan gebruiken om een backup te maken van mijn harde schijven. Ik heb er echter een paar technische vragen over die ik niet kon vinden op de site van symantec.
Ik zal beginnen met hoe mijn systeem eruit ziet qua harde schijven:

Western Digital 120 GB:
1 partitie, NTFS, C: \

Maxtor 40 GB (5400 rpm ;( )
3 partities
NTFS: d: \ (10GB)
FAT : e: \ (10 GB)
FAT : f: \ (20 GB)

Mijn besturingssysteem is WindowsXP, en is geïnstalleerd op mijn D schijf. IK heb kort geleden een dvd brander aangeschaft, en nu wil ik graag een backup maken van mijn D schijf. Alles zou op 1 dvd moeten passen.

Nu mijn vragen. Kan ik een ghost image maken van mijn d schijf, en deze op een bootable dvd branden? Als ik dan vervolgens boot van deze dvd, krijg ik dan een menu of iets dergelijks waarin ik kan aangeven op welke schijf ik dit image terug wil zetten?

Kan ik van mijn D schijf een ghost image maken, deze op dvd branden, en deze terug zetten op een geformateerde C schijf? Kan windows daar normaal mee werken? Ik heb mijn os namelijk liever op een 7200 rpm schijf draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door Kurkentrekker op 03-10-2021 07:28 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:09

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

topictitel ff aangepast voor je :)

en nu ff inhoudelijk:
Een bootable DVD weet ik niet, een CD is wel mogelijk, dus DVD zal ook wel kunnen.
Ghost kan zelf direct schrijven naar een brander, maar je kan ook later de .gho-file op cd zetten en deze bootable maken.
Als je dan in de autoexec ook zet dat ie Ghost moet starten (die je ook op de cd zet) dan kun je snel de image terugzetten, op welke schijf dan ook.

Het terugzetten van een image op een andere schijf (hoeft niet geformateerd te zijn) gaat prima. Het zal Ghost een zorg zijn of het 4500 toeren of 7200 toeren is :)

[ Voor 92% gewijzigd door Oscar the Grouch op 18-09-2003 12:21 ]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat dacht je van een evaluatieversie? Of gewoon symantec bellen?

edit:
ow, "aan te schaffen" -> zoek het dan zelf maar uit |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 18-09-2003 12:21 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Kurkentrekker
  • Niet online
Het terugzetten van een image op een andere schijf (hoeft niet geformateerd te zijn) gaat prima. Het zal Ghost een zorg zijn of het 4500 toeren of 7200 toeren is
Dus als ik het goed begrijp is mijn OS (winXP) niet gebonden aan een harde schijf? Ik weet bijvoorbeeld nog dat toen ik mijn mobo verwisselde ik winxp ook opnieuw moetst installeren.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:24

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als Windows XP op de D:-schijf geinstalleerd is, kun je deze NIET terugzetten op de C:-schijf. Dan kloppen alle paden verwijzingen in bestanden en registry niet meer.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Dat ligt er maar aan hoeveel % er van je basishardware veranderd (zo moest ik niks opnieuw installeren na 3 mobo's omdat de chipset hetzelfde was).

• Kurkentrekker
  • Niet online
Als Windows XP op de D:-schijf geinstalleerd is, kun je deze NIET terugzetten op de C:-schijf. Dan kloppen alle paden verwijzingen in bestanden en registry niet meer.
Dus als ik een image maak, op een dvd zet, mijn schijven verwissel en van mijn 120 GB schijf een D: schijf maak, dan moet ik windows gewoon terug kunnen zetten?
Pagina: 1