Ik zit erover te denken om Norton Ghost 2003 "aan te schaffen" (
), en dit te gaan gebruiken om een backup te maken van mijn harde schijven. Ik heb er echter een paar technische vragen over die ik niet kon vinden op de site van symantec.
Ik zal beginnen met hoe mijn systeem eruit ziet qua harde schijven:
Western Digital 120 GB:
1 partitie, NTFS, C: \
Maxtor 40 GB (5400 rpm
)
3 partities
NTFS: d: \ (10GB)
FAT : e: \ (10 GB)
FAT : f: \ (20 GB)
Mijn besturingssysteem is WindowsXP, en is geïnstalleerd op mijn D schijf. IK heb kort geleden een dvd brander aangeschaft, en nu wil ik graag een backup maken van mijn D schijf. Alles zou op 1 dvd moeten passen.
Nu mijn vragen. Kan ik een ghost image maken van mijn d schijf, en deze op een bootable dvd branden? Als ik dan vervolgens boot van deze dvd, krijg ik dan een menu of iets dergelijks waarin ik kan aangeven op welke schijf ik dit image terug wil zetten?
Kan ik van mijn D schijf een ghost image maken, deze op dvd branden, en deze terug zetten op een geformateerde C schijf? Kan windows daar normaal mee werken? Ik heb mijn os namelijk liever op een 7200 rpm schijf draaien.
Ik zal beginnen met hoe mijn systeem eruit ziet qua harde schijven:
Western Digital 120 GB:
1 partitie, NTFS, C: \
Maxtor 40 GB (5400 rpm
3 partities
NTFS: d: \ (10GB)
FAT : e: \ (10 GB)
FAT : f: \ (20 GB)
Mijn besturingssysteem is WindowsXP, en is geïnstalleerd op mijn D schijf. IK heb kort geleden een dvd brander aangeschaft, en nu wil ik graag een backup maken van mijn D schijf. Alles zou op 1 dvd moeten passen.
Nu mijn vragen. Kan ik een ghost image maken van mijn d schijf, en deze op een bootable dvd branden? Als ik dan vervolgens boot van deze dvd, krijg ik dan een menu of iets dergelijks waarin ik kan aangeven op welke schijf ik dit image terug wil zetten?
Kan ik van mijn D schijf een ghost image maken, deze op dvd branden, en deze terug zetten op een geformateerde C schijf? Kan windows daar normaal mee werken? Ik heb mijn os namelijk liever op een 7200 rpm schijf draaien.
[ Voor 16% gewijzigd door Kurkentrekker op 03-10-2021 07:28 ]