SECC1 Kooler voor PII op PIII (SECC2)

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
De topic zegt t al..
Kan een PII cooler op een PIII (lijkt me wel) maar tog vraag ik t ff :)
Oh jah het is trouwens een kooler die je "vastzet" nie een die je vastschroeft of plakt..
Je zet m met klemmen om de PII, dus drom leek t me logisch da je m ook om een PIII kan klemmen..
T enige probleem zal kunnen zijn da de PIII groter in lengte es.. en da zal wel :( zijn :).. :)

Mzzl

----------
Grtz MindZ
----------

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:10

johnwoo

3S-GTE

Toen ik in maart ofzo mijn systeempje in elkaar draaide had ik ook zo'n probleem: ik had een PII-350 gekocht, maar dat bleek bij aflevering een SECC2-versie te zijn, en de SECC-koeler die ik van een vriend zou krijgen paste op geen enkele manier (SECC is, zoals je al zei, met clipjes om de CPU; SECC2 is met 4 pinnen er dwars doorheen). Toen heb ik nog stad en land afgezocht naar een SECC2-koeler, want die dingen bleken nogal exotisch te zijn op een PII. Bij een aantal winkels kwam de verkoper zelfs met een SEPP-koeler (Celeron) aanzetten, want die lijkt er enigszins op (ook 4 pinnen, maar de afstanden zijn anders).

Conclusie: SECC koeler past echt niet op SECC2 CPU. Of je moet dingen gaan zagen/verbuigen/boren, en dat durfde ik niet aan met m'n nieuwe processortje :) . Maar ja, een normaal koelertje hoeft toch niet zo duur te zijn? Ik heb uiteindelijk een SECC2-koelertje gevonden bij een achter-in-de-garage-bedrijfje voor een tientje, en die draait nu nog steeds prima.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• RFAMLK
Dus jy zegt da een PIII breder is dan een PII?

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Geen idee... Ik krijg volgende week m'n nieuwe CPU: PIII-500E :) Dus dan zal ik het weten.
Het enige dat ik zeker weet is dat je op een SECC2-PII geen SECC-koeler krijgt. Ik denk dat het verschil tussen SECC en SECC2 in dit geval belangrijker is dan het verschil tussen PII en PIII. En zo'n koeler hoeft niet duur te zijn, en dan weet je iig zeker dat het goed zit. SECC2 geeft nl (dacht ik) ook meer koeling dan SECC.

• RFAMLK
Nog een vraagje
Hoe kom ik er achter of ik een SECC1 of een SECC2 kooler heb??

Ik heb nu de Computernerd 3fans B-Cool op mn CPU zitten :)

weet iemand of dit SECC1 of 2 es?

thnx
mzzl
MindZ

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

OK, Laatste reply voor vanavond: :) (moet zo weg)

Heb ff op www.computernerd.com gekeken onder de (Slot 1) PII-CPU's. Daar staat dat ze de Slot1 SECC koelers niet meer maken. Op hun Site staan drie modellen Slot1 SECC2 koelers (voor PIII {is altijd SECC2} en de SECC2-PII), maar die hebben allemaal twee fans.
Dus ik zal je moeten teleurstellen: waarschijnlijk heb je een (oudere) SECC-koeler...

Pagina: 1