[ADSL] Duitsland.. Problemen met nederlanse Windows?

Pagina: 1
Acties:

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:23
Ik heb eennieuwe pc samengesteld voor mijn pa die in Duitsland woont.

Hij heeft daar een ADSL internet verbinding, en hem was verteld dat tie een Duitse Windows op zijn pc moest hebben en het anders niet werkte...

Ik vind zoiets gewoon onzin :+ en heb XP NL erop gezet (met sp1) maar ik denk dat ik wel wat info kan gebruiken over hoe je adsl moet instellen.. ik heb zijn oude pc hier ook staan..echter deze start niet meer op zodat ik de instellingen niet kan zien.

Het moet toch gewoon mogelijk zijn om met een nederlandse xp te kunnen internetten in duitsland? Ik heb verder 0-ervaring met adsl, maar neem aan dat het hetzelfde (kan) gaan als met kabel... hostname invullen en voila?

Alvast bedankt :)

update:

Ok, het gaat dus om T-Online..

ik heb ook een blaadje met 5 gegevens.. waar ik denk ik niks aan heb :s

Profilname : Standard
AnscluBkennung : 000165712877
t-online nummer : 520041485619
Mitbenutznummer/suffix : 0001

Personliches Kenwort :

Gaat om Dsl Flat?

Iemand?

[ Voor 18% gewijzigd door Devian op 18-09-2003 22:14 ]

https://wren.co/join/Devian

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Tuurlijk... waarom niet. Je kan in Nederland toch ook gewoon de Engelse XP draaien. :?

Althans dat kan ik wel ;)
ik denk dat ik wel wat info kan gebruiken over hoe je adsl moet instellen
Kan je daat niet gewoon opzoeken op internet :)

[ Voor 42% gewijzigd door Outerspace op 18-09-2003 11:21 ]

Wauw, een sig!

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 17:58
Ik neem aan dat je er gewoon een nederlandstalige versie van Windows op kunt zetten, wellicht dat er software bij het installatiepakket van de duitse ADSL aanbieder zit wat wel een duitse versie van Windows nodig heeft.

Maar ik ben over het algemeen toch geen voorstander om dergelijke software te gebruiken die alles automatisch installeert en configureert, dit kun je toch beter handmatig doen.

Mijn opinie is dat dit geen probleem mag zijn!!

For rent

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Devian schreef op 18 September 2003 @ 11:17:
(ik weet niet welke provider hij heeft...)
Dan kunnen wij je denk ik heel moeilijk helpen. Je kan daaraan natuurlijk gewoon een handleiding zoeken op de website en dan kan je het netjes kunnen configureren.

Het zou handig zijn als je het merk/type van de modem heb. Ik wil ook wel eens weten of daar ook de adsl verbinding over PPPoA is of misschien wel PPPoE.

• Devian
Had de faq al even gelezen over dit ondererp en meende dat daar iets instond dat handmatig instellen niet altijd even makkkelijk ging ( of iig iets in die richting)

Maar denk dat ik daar vanavond wel heen moet en kom er vanzelf wel achter of het wel of niet gaat... de support opbellen ziet er alleen even niet bij.. kan geen woord duits ;)

to be continonogwat....

• Devian
Ok, het gaat dus om T-Online..

ik heb ook een blaadje met 4 gegevens.. waar ik denk ik niks aan heb :s

Profilname : Standard
AnscluBkennung : 000165712877
t-online nummer : 520041485619
Mitbenutznummer/suffix : 0001

Personliches Kenwort : [ knip - OMG :X ]

Gaat om Dsl Flat?

Iemand?

[ Voor 5% gewijzigd door intoxicated op 18-09-2003 22:06 ]

• Devian
TOch even een hele brutale schop binnen korte tijd, dit even omdat ik mijn startpost aangepast heb zodat mensen ditrect de extra info zien en ik morgenavond die pc moet afleveren.. en morgenoverdag niet bij dit topic kan komen... vergeef me

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

zou het kenwort (=password) even weghalen als ik jou was

If you choose to criticise you choose your enemies

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 17:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

T-online heeft een brakke ondersteuning, hun ondersteuning is enkel gebaseerd op wat screenshots en dat is inderdaad op basis van een duitse windows:
ik vermoed dat ze simpelweg geen zin hebben om mensen te moeten uitleggen wat het verschil is tussen de duitse en engelse termen.

ik heb ook t-online, maar geen windows.

T-DSL gebruikt echter PPPoE:
je moet de Anschlußkennung, t-online nummer en de suffix aan elkaar plakken en er '@t-online.de' aan vastplakken
het kennwart als wachtwoord ingeven

in jouw geval:
accountname: 0001657128775200414856190001@t-online.de
password: Kennwort

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:51
Het werkt wel, mijn vader woont ook in Duitsland en heeft een T-DSL met een engelstalig OS.

Hij had het erover dat je je gegevens ergens in PPoe moest invoeren. Maar waar precies wist ie niet meer en op dit moment zit hij niet in Duitsland dus kan het niet nakijken voor je.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Devian
RM-rf schreef op 18 September 2003 @ 21:46:
T-online heeft een brakke ondersteuning, hun ondersteuning is enkel gebaseerd op wat screenshots en dat is inderdaad op basis van een duitse windows:
ik vermoed dat ze simpelweg geen zin hebben om mensen te moeten uitleggen wat het verschil is tussen de duitse en engelse termen.

ik heb ook t-online, maar geen windows.

T-DSL gebruikt echter PPPoE:
je moet de Anschlußkennung, t-online nummer en de suffix aan elkaar plakken en er '@t-online.de' aan vastplakken
het kennwart als wachtwoord ingeven

in jouw geval:
accountname: 0001657128775200414856190001@t-online.de
password: Kennwort
Ok, ik doe dus in xp die wizard, kies voor die optie met adsl en kabel waar PPPoE bij staat (1 na laatste is dat uit mijn hoofd) vul accountnaam en w8woord in.. en that's it?

Als het echt zo simpel gaat ben ik happy :p

• Devian
Kan iemand mijn laatste conclusie even bevestigen? of dat het enigste is wat ik hoef in te stellen?

Pagina: 1