Toon posts:

Brieven in Word.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik moet voor mijn werk enkele honderden bedrijven eenzelfde brief sturen (per post).
Nu heb ik een lijst van alle contactpersonen met adres gegevens en dergelijke (n.a.w. gegevens) in Word en Excel.
Nu zou het mogelijk moeten zijn dat ik 1 brief typ en dat Word voor mij deze brief per verschillend bedrijf voor mij personaliseert in plaats van dat ik met de hand de hele tijd alle gegevens aan moet passen. Kent iemand deze mogelijkheid of kent iemand deze mogelijkheid met andere programma's?

Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Het kan gewoon met Word. Dan moet je in de conceptbrief bepaalde codes zetten waar dan in de brieven naam, plaats, adres etc komt te staan. Dan voeg je je adresbestand samen met die brief op een of andere manier en dan krijg je een hele lading brieven in een enkel document. Hoe het precies in zijn werk gaat, dat weet ik helaas niet.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Misschien kan je iets met macro's. :?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

in de standaardbrief zet je codes zoals <<ADRES>> etc, is formulewerk maar zo ziet het eruit iig.. dus moet je ff zelf nakijken, maar weet wel dat je het vervolgens tot 1 lading brieven kan maken met 'documenten samenvoegen' uit het menu 'extra'.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 09:28
Dit zijn basisfuncties van Word. Zou zeggen, zoek het zelf even in de HELP op, staat het uitvoerig beschreven.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

yep in Word in combinaite met excel werkt perfect
doe het bijna dagelijks :)
heb wel een voorbeeld document hoe het moet alleen geen server hier op werk waar ik het beschikbaar kan stellen.
Als je het wilt ??
Mail me dan maar

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zoek in de help word op samenvoegen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Engelse Word XP: Tools -> Letters and Mailings -> Mail Merge Wizard

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 11:26

CNS

In Word2002 werkt het als volgt
- Voeg de werkbalk "Afdruk samenvoegen" toe
- Klik op icoon "Gegevens bestand openen" en selekteer je Excell-bestand
- Klik op icoon "Samenvoegvelden invoegen" en selekteer hier de velden die ingevoegd moeten worden.
- Schrijf je brief
- Klik op icoon "Samenvoegen naar nieuw bestand

In het nieuwe bestand krijg je alle brieven te zien met verschillende namen en bijbehorende adresgegevens.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Mensen,

Bedankt voor alle reacties!
Het is gelukt!!!!
Of jah... het gaat nu 200% zeker lukken :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1