Toon posts:

Computer op afstand besturen op ieder gewenst tijdstip

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou een programma op de achtergrond van mijn pc thuis willen draaien, zodat als ik ergens anders ben ik mijn pc op afstand kan bedienen...
Een voorbeeld is de remote assistance van bijvoorbeeld MSN. Het probleem hiermee is echter dat je op de "over te nemen"pc wel eerst moet accepten dat je remote assistance wilt gebruiken. Dit is een probleem want ik zit op mijn werk en kan dus niet even naar huis om op "OK"te drukken.

Iemand suggesties?

Verwijderd

Nee, want wij kunnen niet vanaf hier controleren of het gaat om besturing van je eigen PC of een hostile takeover van een ander... Er zijn genoeg tools die doen wat jij wilt, kwestie van geduld of vragen aan je huisgenoot om via mail ofzo het admin/client-agent bestand te installeren.

Voorbeelden:
http://www.uk.research.att.com/vnc/
http://www.famatech.com/default.html

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 10:53 ]

Verwijderd

als je win xp draait is remote desktop het antwoord :)
en zo niet.. Radmin lijkt me dan een erg fijne optie

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 13:33
Je zou DameWare kunnen gebruiken. Die kan je zo instellen dat je niet eerst thuis op 'ok' hoeft te drukken. Anders misschien PcAnywhere? Geldt hetzelfde voor...

Aanbod genoeg!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 10:49:
Nee, want wij kunnen niet vanaf hier controleren of het gaat om besturing van je eigen PC of een hostile takeover van een ander... Er zijn genoeg tools die doen wat jij wilt, kwestie van geduld of vragen aan je huisgenoot om via mail ofzo het bestand te installeren.
Ok... Maar als ik thuis bijvoorbeeld een programma configureer waar ik al mijn gegevens of zo invul inclusief passwords ETC.... een beetje zo veilig als een standaard FTP sessie.... dan zoe zoiets toch mogelijk zijn???

zo van:
Eerst inloggen, gegevens invullen, systeem overnemen...

Verwijderd

Tuurlijk, dan wel. Meestal is het ook nodig om op de client een adminprogramma (RAT) te draaien om de connectie mogelijk te maken. In Windows XP zit bijvoorbeeld standaard ook Remote Desktop/Registry daarvoor.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 10:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 10:54:
Tuurlijk, dan wel. Meestal is het ook nodig om op de client een adminprogramma te draaien om de connectie mogelijk te maken.
Ik dacht trouwens dat een programma als PCAnywhere meer was voor helpdesks etc? U moet zch voorstellen dat ik op afstand het beeld van mijn monitor thuis op mijn scherm krijg, en ik dus ook in verkenner programmas kan uitvoeren etc.

Welk programma heeft dezelfde functionaliteit als deze bovengenoemde eisen en lijkt het meest op Remote Assistance zonder op ok te hoeven drukken?

Verwijderd

·°|(V)ayDay|°· schreef op 18 September 2003 @ 10:51:
[...]

Ok... Maar als ik thuis bijvoorbeeld een programma configureer waar ik al mijn gegevens of zo invul inclusief passwords ETC.... een beetje zo veilig als een standaard FTP sessie.... dan zoe zoiets toch mogelijk zijn???

zo van:
Eerst inloggen, gegevens invullen, systeem overnemen...
nog een keer als je thuis bent doe eens : start ----->uitvoeren en vul dan dit in:
%SystemRoot%\System32\mstsc.exe en druk dan OK

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 10:57:
[...]

nog een keer als je thuis bent doe eens : start ----->uitvoeren en vul dan dit in:
%SystemRoot%\System32\mstsc.exe en druk dan OK
misschien handig als je eerst verteld wat ik hiermee kan? :S

Verwijderd

·°|(V)ayDay|°· schreef op 18 september 2003 @ 10:46:
Ik zou een programma op de achtergrond van mijn pc thuis willen draaien, zodat als ik ergens anders ben ik mijn pc op afstand kan bedienen...
Een voorbeeld is de remote assistance van bijvoorbeeld MSN. Het probleem hiermee is echter dat je op de "over te nemen"pc wel eerst moet accepten dat je remote assistance wilt gebruiken. Dit is een probleem want ik zit op mijn werk en kan dus niet even naar huis om op "OK"te drukken.

Iemand suggesties?
VPN sessie naar je bakkie thuis ? (mits je thuis iets hebt dat VPN ondersteund)

anders inderdaad remote desktop

anders misschien nog iets in de trend van Pc Anywhere?

Wat voor OS draai je? heb je router achter je verbinding???

info over dit zou helpen

Verwijderd

Doe het eens.... "Extern Bureablad".
Werken met Verbinding met extern bureaubladVia Verbinding met extern bureaublad kunt u op eenvoudige wijze verbinding maken met een Terminal-server of een andere computer waarop Windows wordt uitgevoerd. Alles wat u nodig hebt, is toegang tot het netwerk en de juiste machtigingen om verbinding te maken met de andere computer. Desgewenst kunt u speciale instellingen opgeven voor de verbinding en deze opslaan voor de volgende keer dat u verbinding wilt maken met deze computer.

Opmerkingen

Zie de Help-informatie van uw besturingssysteem als u wilt weten hoe u er kunt voor zorgen dat uw computer externe verbindingen accepteert.
U start Verbinding met extern bureaublad door te klikken op Start, achtereenvolgens Programma's of Alle programma's, Bureau-accessoires en Communicatie aan te wijzen en te klikken op Verbinding met extern bureaublad.
Klik op de pijl bij Computer en selecteer voor een lijst met de computers die beschikbaar zijn in het domein.

Verwijderd

Topicstarter
Euss ik denk dat ik met Remote Admin wel iets kan :D

ty

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
remote van windows xp draait super serieus als je geen xp op je werkt heb en wel thuis moet je ze even uit window xp kopieren en even op de pc zetten werkt echt heel goed hoor doe het zelf ook.

Verwijderd

Topicstarter
Bikkel-Rulez schreef op 18 september 2003 @ 11:04:
remote van windows xp draait super serieus als je geen xp op je werkt heb en wel thuis moet je ze even uit window xp kopieren en even op de pc zetten werkt echt heel goed hoor doe het zelf ook.
als ik thuis administrator ben, kan ik dan op een pc waar externe gebruikers er altijd in mogen gewoon binnenkomen? of moet ik eerst instelwerk doen

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 15:17
We gebruiken sinds een paar maanden Remote Admin. Werkt perfect.
En moet je op een pc zijn op het andere LAN, dan kun je het ook als gateway gebruiken.
Het kan zelfs meerdere sessies tegelijkertijd aan. Erg simpel progje.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

PCanywhere is ook wel zeer goed. Heb daar wel enige ervaring mee.

Met Radmin niet zo, maar heb wel gehoord dat het een goed programma is

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
www.realvnc.com

gratis en werkt goed :) gebruiken we op het werk ook

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36
Radmin werkt perfect. Je kunt ip-restricties en wachtwoorden instellen, zodat je zeker weet dat alleen jij erop kunt. En je hoeft niet op OK te klikken thuis ;)

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
VNC idd gebruik ik al jaren... daarvoor PCAnywhere, heeft iets meer mogelijkheden, maar ook weer ingewikkelder. VNC is gratis, PCAnywhere niet.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Door te [google=remote control] kom je uit op de Google Directory Computers > Software > Networking > Remote Access, daar staan er een hoop op een rij.
Ook door te [search=computer op afstand besturen] vind je een hoop.

Succes :)

[ Voor 15% gewijzigd door Rafe op 18-09-2003 15:54 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zo heb je wel genoeg programma's om het een en ander te proberen.
Als je even de search had gebruikt: [search=computer op afstand besturen] dan had je alle programma's die in deze thread genoemd zijn zo gevonden. Dit topic was dan overbodig geweest ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.