Toon posts:

TFT spuiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Iemand vroeg me van als ik mijn TFT uit elkaar schroef en spuit hem is dat te doen ?

Ik denk persoonlijk van niet, maar goed is het aan te raden om je tft uberhaubt uit elkaar te draaien ?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Het is IMHO makkelijker dan een CRT uit elkaar te halen, omdat een CRT beeldbuis een onderdeel vormt van de dragende contruktie aan de voorkant.

Beste film ooit

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
(I) Plak hem af en verf hem, hoef je hem nie open te schroeven...

• soepkip

soepkip

WuSSiE schreef op 18 september 2003 @ 10:29:
(I) Plak hem af en verf hem, hoef je hem nie open te schroeven...
Zou ik wel doen...wordt het een stuk mooier, en is ook een stuk veiliger.

maar je hoeft hem ook niet helemaal uit elkaar te halen, ik neem aan dat jouw TFT ook gewoon 2 'kappen' heeft aan de voor en aan de achterkant

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
Ja 2 kappen echter van die kleie gaatjes aan de zijkant dus ik zou hem dan liever uit elkaar halen.

Alleen als ik hem openschroef moet ik mij dan druk maken dat ik iets losruk of wat dan ook?
soepkip schreef op 18 september 2003 @ 10:55:
[...]

Zou ik wel doen...wordt het een stuk mooier, en is ook een stuk veiliger.

maar je hoeft hem ook niet helemaal uit elkaar te halen, ik neem aan dat jouw TFT ook gewoon 2 'kappen' heeft aan de voor en aan de achterkant

• soepkip

soepkip

gewoon voorzichtig te werk gaan, en er rekening mee houden dat er niet alleen schroeven in zitten, maar dat de 'kappen' waarschijnlijk ook aan elkaar zijn 'geklikt'

Als het goed is zit er geen electronica aan de kappen gemonteerd, alleen zullen de powerkabel/stekker, en de monitorkabel/aansluiting wel in de kap zitten verwerkt

dus als je de kappen los hebt (begin met de achterkant, waarschijnlijk zit het scherm zelf nog aan de voorkap geschroeft) niet meteen die kap naar achter trekken, maar een klein stukje omhoog halen (als het scherm op de tafel licht (tip, leg een laten of een zachte doek op de platte ondergrond waarom je werkt, dan krijg je geen krassen op je scherm)

en kijken welke kabels aan de kap zitten, en hoe en maak deze dan los.

Dus veel geduld.....ook bij het spuiten het is echt vele malen mooier om meerdere dunne lagen over elkaar te spuiten en deze telkens lang te laten drogen, dan maar een of 2 dikke lagen, heb je ook heel veel kans op druipers

[ Voor 82% gewijzigd door soepkip op 18-09-2003 15:19 ]

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
HIj tnx voor je reply ( en goede tip ) ik ga eens kijken, tnx.

Verwijderd

Het is wel slim als je hem openmaakt en eventuele kabeltjes moet lostrekken om een fototje te maken hoe deze zaten. Dan hoef je het niet te onthouden :P

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Vergeet de primer ook niet. Er bestaat een speciale primer voor plastic. Die wordt er eerst opgespoten en daarop de verf. De uiteindelijke verf zal dan veel beter hechten dan wanneer je het direct op het plastic spuit.

Misschien eerst even oefenen op een ander stukplastic of de achterkant. Als het dan 100% naar wens verloopt, dan pas de voorkant doen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ah alweer goede tips, ik zal er op letten, tnx

Verwijderd

Jup.. heb zelf een jaar geleden mn 19" crt gespoten.
Zoek een mooie kleur uit en lees de achterzijde, daar wordt vrijwel altijd het produktnummer van de bijbehorende primer gegeven.
Vooral bij metaliek is het verstandig om niet zomaar een Primer te pakken.
Vergeet ook niet om na de verf een lak erop te spuiten!! Ook het type en produktnummer van de lak wordt genoemd op de bus van de verf.

Voordat je de primer aanbrengt eerst ontvetten.
En zoals al genoemd.. een dun laagje primer.
Dan nog een dun laagje en dan heel licht afschuren met licht schuurpapier.
Dan de verf, ook hier weer laagje voor laagje. Echt heeeeel dun.
Je kan er beter 5x zolang overdoen dan even snel afrossen.. want daarna zit je met een hele ranzige monitor.
Steeds goed uit laten harden en vervolgens een aantal lagen Lak om de verf te beschermen.

Wel ff een foto plaatsen als ie af is heh ;)
Pagina: 1