Stickerrol printen

Pagina: 1
Acties:

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Topicstarter
Hoi,
Ik moet op m'n stage gegevens uit acces op een stickerrol gaan printen.
Alles werkt al perfect; de printer, de barcode scanner (voor de barcodes op de stickers)
maar nu moet ik dat op de rol gaan printen. Nu is mijn vraag: hoe kan ik m'n printer of acces of wie dan ook rekening laten houden met die zwarte blokjes op de rol. Na elk label zit een zwart vierkanje.
Wie kan mij helpen?

Ik heb een star tsp700 printer.
http://www.starmicronics....uct_images/lrg_tsp700.jpg
deze dus.
Als software gebuik ik dus acces met behulp van een rapportje.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

kan je in acces niet aangeven wat eigenschappen zijn van dat papier (volgens mij zit dat in printeigenschappen), als je dan aangeeft waar dat blokje zit houdt ie er volgens mij rekening mee

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
ik kan idd wel het papier formaat en alles instellen (8 cm breed) maar daar nog niets over gezien.
Gooi is met wat termen misschien staat het in "geheimschrift"
Maar zit er dan een leesoog of iets in die geest in dat apparaat?

• bsbfx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 13:31
Wat je nodig zal hebben, denk ik, is een afdruk sjabloon. Dit soort stickervellen hebben een specifieke code die aangeven welk product het is en welke eigenschappen dit heeft.

Op de website van de fabrikant van de stickerrollen of van avery vind je een heleboel van dit soort sjablonen. Download ze / installeer de gene die correspondeerd met jou stickerrol en dan kan je jou specifieke papiersoort bij het afdrukken instellen en dan houdt de computer netjes rekening met de vorm van de stickers en de rest van de rol.

*hint mocht je stickervel op de NL pagina niet voorkomen.... kijk even op de verpakking welke taal de opdruk is en dan naar de corresponderende www.avery.landcode want bepaalde coderingen schijnen alleen of in bijvoorbeeld de US of in de UK voor te komen. Of dit voor europa ook zo is weet ik persoonlijk niet maar daar kom je vanzelf achter zullen we maar zeggen :)

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
Maar als ik dan op elk label bv 0.5 mm verschil heb dan is dat na 20 labels toch 1 cm.
Hoe doe ik dat dan?

Verwijderd

wat doet de printer als je een pagefeed stuurt? misschien aligned hij zich zelf dan wel op het blokje en dus op de volgende sticker.

Als dat zo is moet je gewoon elke sticker op een aparte pagina printen (dan stuurt access er een pagefeed achteraan lijkt mij)

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
Ik heb elk rapport al op 1 apparte pagina.
Maar hoe moet ik dat pagefeed dan precies instellen.
Ik haal de data dus uit een tabel en print het met een rapport

Verwijderd

als je per record een aparte pagina hebt komt er aan het einde van de pagina een pagefeed (anders zouden er meerdere records op 1 pagina komen als de pagina langer zou zijn bijvoorbeeld a4)

Dus misschien kun je in de handleiding kijken van je sticker printer of je kan instellen dat ie na een pagefeed weer netjes gaat alignen met het zwarte blokje

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

wat bsbfx dus zegt,
elke papier soort heeft een code, ook labels of stickervellen.
formaat selecteren in word, zit hij er nog niet in, dan moet je hem installeren. werkt perfect.

extra > brieven en verzendlijsten > enveloppen en etiketten
kies daar bij opties het juiste merk en de product code.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 18-09-2003 11:34 ]

Pagina: 1