Toon posts:

[JAVA] Popups in JBuilder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt.

Hoe maak ik popups in JBuilder?

Ik bedoel dus gewoon een popup schermpje als je op een knop of op een label klikt.

In JBuilder zit wel de functie om een popup menu te maken, maar niet om een popup venster te maken.

Wat is de code hiervoor of hoe maak je zoiets?

Ikzelf krijg het niet voor elkaar, de search heb ik al gebruikt en google helpt me ook niet echt.

Ik gebruik Jbuilder 9 Personal edition.

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 22:33
Bedoel je met 'popup' een dialoogvenster (bevesting van een actie e.d.)? In dat geval biedt JBuilder volgens mij alleen bij de 'standaard'-frames een dialoog-frame.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dus gewoon als je ergens op klikt dat je dan een info schermpje krijgt met daarin informatie over het onderwerp wat ingevuld moet worden.

Dus net zoals je bij Visual basic een MagBox maakt. Wil ik hier ook zo'n popup vensterje.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je kan een JDialog of JFrame gebruiken voor jouw doeleinden (ik zou een JDialog kiezen en hem modal maken). Als je geen borders wilt (dus zoiets als een Splashscreen) dan zou ik kijken naar de JWindow.

[edit]
ik mag aannemen dat je geen tooltiptext bedoelt?

[ Voor 21% gewijzigd door Alarmnummer op 18-09-2003 10:10 ]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

JOptionPane.showMessageDialog();

Zoiets. :7

Zoek anders even op het forum/API van Sun voor specifieke JOptionPanes. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Oyster op 18-09-2003 10:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alarmnummer schreef op 18 September 2003 @ 10:09:
Je kan een JDialog of JFrame gebruiken voor jouw doeleinden (ik zou een JDialog kiezen en hem modal maken). Als je geen borders wilt (dus zoiets als een Splashscreen) dan zou ik kijken naar de JWindow.

[edit]
ik mag aannemen dat je geen tooltiptext bedoelt?
Nee de baas vind dat irritant en wil niet dat je altijd informatie krijgt wat je met een tooltiptext wel krijgt.
edit:

En waar kan ik die JDialog vinden dan, want hij staat nergens bij mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 10:19 ]

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 10:18:
[...]
Nee de baas vind dat irritant en wil niet dat je altijd informatie krijgt wat je met een tooltiptext wel krijgt.
Tooltiptexten vind ik persoonlijk uitermate handig. Bij het huidige systeem wat ik schrijf heeft ieder item een uitgebreide tooltiptext. Je weet niet wat iets doet? even met de muis erboven blijven handen. Verder heeft iedere pagina ook nog een systeem help (Javahelp) en eventueel nog specieke help (kan door de gene die de content in het systeem verzorgt gevuld worden).
En waar kan ik die JDialog vinden dan, want hij staat nergens bij mij.
Is een standaard component van Sun. En imho... pak een andere IDE, de kans dat je met JBuilder ononderhoudbare code gaat maken is veel te groot, zeker voor een beginner. Ieder scherm wordt 1 grote monolyth (en jbuilder genereerd ook al van die mooie code) en uiteindelijk kan je het weggooien. JBuilder is leuk om te prototypen maar niet om in te ontwikkelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Alarmnummer op 18-09-2003 10:28 ]

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 22:33
Alarmnummer schreef op 18 September 2003 @ 10:21:
En imho... pak een andere IDE, de kans dat je met JBuilder ononderhoudbare code gaat maken is veel te groot, zeker voor een beginner. Ieder scherm wordt 1 grote monolyth (en jbuilder genereerd ook al van die mooie code) en uiteindelijk kan je het weggooien. JBuilder is leuk om te prototypen maar niet om in te ontwikkelen.
Wat voor IDE raad je wel aan dan? Ik werk met JBuilder, maar vind het af en toe ook niet echt lekker werken, maar dan moet ik wel een goed alternatief hebben.

edit: en heb ik nog enige kans dat een app die met JBuilder gemaakt is met een andere IDE te bewerken is en het dan ook nog doet :7

[ Voor 11% gewijzigd door bigben04 op 18-09-2003 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevonden,
thnx

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

bigben04 schreef op 18 September 2003 @ 10:30:
Wat voor IDE raad je wel aan dan? Ik werk met JBuilder, maar vind het af en toe ook niet echt lekker werken, maar dan moet ik wel een goed alternatief hebben.
Ik vond het in het begin ook vervelend om gui met de hand te schrijven, maar ik schrijf nu zeer fraaie gui`s (althans.. dat vind ik zelf) met de hand en codetechnisch zit alles ook fijn in elkaar. Je kan het beste gui`s schrijven met de hand (eerst eventeel prototypen in JBuilder of andere wysiwyg ide).

Voor het normale editen gebruik ik IDEA, Codeguide (of Crimson Editor als IDEA om de regel aan het vastlopen is op generics/aspectj).
edit: en heb ik nog enige kans dat een app die met JBuilder gemaakt is met een andere IDE te bewerken is en het dan ook nog doet :7
Ik zou het niet weten. Ik heb zelf al redelijk wat gui`s omzeep geholpen door in JBuilder code te gaan editen. Kijk anders eens op de site van http://www.jgoodies.com. Hij schrijft zijn gui ook met de hand en hij hanteert een hele fijne stijl waarmee je eenvoudig gui`s kan schrijven die ook zeer goed onderhoudbaar zijn.

[edit]
Ik wil zelf ook nog experimenteren met wysiwyg ide`s voor gui`s om het bouwen van gui en het aansluiten van logica volledig van elkaar te scheiden. Ik heb hiervoor JBeaver hiervoor al op het oog.

[ Voor 13% gewijzigd door Alarmnummer op 18-09-2003 10:40 ]

Pagina: 1