Toon posts:

[Netware 6.5] Werkende Anti-Virus App?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is iemand al bezig met het installeren en testen van Netware 6.5?

Ik ben tegen een probleem aangelopen met onze Anti-Virus applicatie; SAV CE 8.0.

Symantec laat me weten dat wanneer het niet werkt heel jammer is maar dat ze er niets aan (kunnen) doen en dat ik moet wachten op de nieuwe versie die in 2004 komt. Wanneer kunnen ze ook niet zeggen. Wat een support..

Heeft iemand ervaring met SAV CE 8.1. Dat is officieel een update voor 64-bit systemen en Windows 2003 maar misschien dat iemand deze wel aan het werk heeft op Netware 6.5?

Werkt er iemand met een ander product wat wel werkt? NetShield?

Trouwens het probleem met 8.0 is dat wanneer ik data kopieer naar de server hij er meteen restart na een abend. Zonder het laden van de SAV NLM heb ik dat niet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je besteed een hele post aan versienummers , om vervolgens tussen neus en lippen te vermelden dat je een ABEND krijgt.
Wat staat er in je ABEND logfiles ?
Waar klapt hij precies op ?

En de zin "Wat een support.." slaat ook als een tang op een varken.
Die versie is ouder dan je OS is, vind je het gek dat ze dan geen garanties kunnen geven :?
Hell, ze geven zelfs al aan dat de volgende wel onder NW 6.5 gaat werken.

* Koffie vind het maar een magere startpost met amper informatie :/

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Wij draaien op netshield (Netware 6) en bij alle migraties (we zijn jaren geleden begonnen op 3.12) zijn we nog nooit problemen tegengekomen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Netware 6.0 != NetWare 6.5 ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik ben van plan zeer binnenkort NW6.5 te testen, en wij gebruiken sophos. Daar is trouwens een evaluatie-versie van beschikbaar, dus kan je dat eventueel ook zelf testen.

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Koffie schreef op 18 september 2003 @ 10:37:
Netware 6.0 != NetWare 6.5 ;)
Duh ...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18
Met zo'n houding van Symantec zou ik iig geen symantec produkt gebruiken, op die manier ben ik ook van mcafee afgeraakt: die zetten een grote bek op toen ik ze mailde dat mn virusscanner Klez doorliet terwijl F-secure dat ding wel kon vinden, ik moest dan maar ergens anders gaan zoeken volgens die supportklojo die me terugmailde.

Zelf heb ik goede ervaringen met Sophos antivirus, helaas alleen op Mac OS X, Linux en Windows. Sophos support een handvol OS'en, waaronder ook netware voor zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
idd.

Over de support. We betalen een bak met geld aan Symantec elk jaar en wanneer er een patch moet komen voor NW6.5, wat echt niet veel werk is lijkt me, moet ik een paar maand wachten op een nieuwe release. Dit is toch geen support voor Coporate producten lijkt me? Dat ze niet kunnen garanderen dat 8.0 goed werkt op 6.5 OK, maar doe er dan wat aan. Ik weet niet welke support jij gewend bent Koffie maar ik vind dit echt ronduit slecht.

Verder krijg ik op de server:

Abend 1 on P00: Server-5.70-4348: Kernel detected an attempted context switch when it was not allowed

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik heb zelf SAVCE 8.0 en 8.1 op NetWare 6.5 uitgeprobeerd en het werkt inderdaad niet stabiel.

Bij Symantec vertellen ze dat er nog helemaal geen versie (NAV & SAV) is die op NetWare 6.5 werkt. De volgende versie zal dat wel moeten kunnen, maar ze konden me niet vertellen wanneer. Overigens vind ik SAVCE best wel een goed product.
Pagina: 1