Toon posts:

Streaming OGG in Winamp ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Enkele dagen geleden heb ik me is bezig gehouden met streaming audio via Shoutcast wat de meesten van jullie wel bekend zal zijn.

Nu vroeg ik mij echter af of het ook mogelijk is om i.p.v. streaming MP3's streaming OGG's te kunnen beluisteren omdat ik vind dat deze veel beter vind klinken op dezelfde bitrate en me dus ook handiger lijkt op lagere bitrates.

Dus ik was eens op zoek gegaan en dit lijkt te kunnen met Icecast een of ander alternatief op Shoutcast dat ontwikkeld is door de makers van OGG. Het is me niet helemaal duidelijk.

In ieder geval ik heb een hele tijd op google rondgezocht en het enige wat ik heb kunnen vinden is dat het via een manier die ik daar nergens beschreven vond, het mogelijk moet zijn om via winamp 2.9x ook streaming OGG te kunnen horen omdat Icecast compatibel zou zijn met Shoutcast.

Ik heb hier ook is in de ook een hele tijd rondgekeken, maar er stond echt zeer weinig informatie in over Icecast en het was allemaal informatie die me nie echt verder heeft geholpen.

Heeft hier iemend meer ervaring met streaming OGG files in winamp en kan die mij eens uitleggen hoe ik dat aan de praat krijg. Als mijn zoekpogingen hebben spijtig genoeg niet veel opgeleverd.

Ik hoop tegen de avond hier toffe dingen te lezen ;)

Kevin

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 09:45 ]

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 19:03
Het is zeker mogelijk, en ik heb er een klein beetje ervaring mee.
Ik moet ook zeker toegeven dat op de icecast website weinig info te vinden is. Een windows build van de icecast server is er bijvoorbeeld niet te vinden.

De website die je moet hebben is : http://www.oddsock.org/tools/
Hier kan je Icecast2 Win32 server downloaden (gelijkaardig aan een shoutcast server dus)
Je kan er ook de OddCastV2 DSP for winamp downloaden. Deze plugin stelt je in staat om naar een icecast server ogg te streamen.

Om naar zo'n stream in winamp 2.9x te luisteren heb je niets speciaals nodig, enkel het adres van de icecast server en het mountpoint (je kan meerdere sources streamen via 1 server)
In winamp doe je dan gewoon open URL en dan iets zoals http://127.0.0.1:8000/mount1.ogg

Edit: Het resultaat is zeker veel beter als mp3. Je hebt vanaf 32kbps al 44Khz Mono, en dat zonder echt storende vervorming.

Ik heb zelf trouwens wel wat problemen gehad om de Icecast server aan de praat te krijgen.
Het lijkt erop dat je de icecast2.exe moet starten vanuit een windows explorer, als je het namelijk start via het start menu, vond hij bij mij de juiste configuratiefile niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Adion op 18-09-2003 10:19 ]

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je die aderssen van OGG servers dan vinden, zijn daar ook goeie sites voor? Want diz kan ik precies ook niet al te best vinden.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 19:03
http://dir.xiph.org/cgi-bin/dir.py
Dit is een directory met alle publieke ogg servers.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram