DVD+/-R: Wat wordt de standaard? Gisteren (onzin??) gehoord

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 17:44
Nou goed ... het verhaal over de 2 standaarden enzo is me wel bekend. Welke producenten achter DVD- en welke achter DVD+ staan enzo ... Ook welke standaard aan de winnende hand lijkt (+).

Maar nu was ik gisteren even bij It's aan het rondsnuffelen en moest voor een kennis een DVD+RW van Sony (daar vroeg hij specifiek om) meenemen. Dus ik vroeg om 'n DVD+RW van Sony die ze daar dus hadden. Nou, die verkoper begint meteen: "Je weet toch wel dat DVD+ niet de standaard gaat worden hè?" ... dus ik: 8)7 "Sorry, maar volgens mij wordt het wel DVD+, o.a. Microsoft heeft + al als standaard gekozen, afgezien van de verdere voordelen die + boven - heeft". Hij weer: "Nee hoor, we hebben hier gisteren een uitleg gehad van Sony Nederland, en het wordt zekerweten DVD-". Komt er nog zo'n bijdehante verkoper bij: "Ja, Sony is de enige die zich neutraal opstelt dus ze hebben er geen belang bij om de ene standaard boven de andere te verkiezen". Ik ben er verder niet op ingegaan en heb die +RW van Sony meegenomen.

Nu heb ik 'es een beetje rond zitten snuffelen op Internet, maar heb er niks over kunnen vinden. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het DVD+ wordt, maar toch vind ik het raar dat zo'n verkoper dan met zo'n verhaal komt ... iemand hier al iets van gehoord?

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 18-09-2003 09:15 ]

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

Meestal is mijn dochter van 7 beter geinformeerd dan een verkoper in een winkel.

Bij een bedrijf als IT's mag je er rekening mee houden dat de uitspraak van de verkoper gekleurd kan worden door de hoeveelheid die hij nog op voorraad heeft.

ga er maar vanuit dat als microsoft een 'standaard' aanwijst, dat er miljoenen gebruikers klakkeloos gaan volgen, en wat het meest gebruikt wordt is: de standaard....

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Wouter!
orca schreef op 18 September 2003 @ 09:18:
Meestal is mijn dochter van 7 beter geinformeerd dan een verkoper in een winkel.

Bij een bedrijf als IT's mag je er rekening mee houden dat de uitspraak van de verkoper gekleurd kan worden door de hoeveelheid die hij nog op voorraad heeft.

ga er maar vanuit dat als microsoft een 'standaard' aanwijst, dat er miljoenen gebruikers klakkeloos gaan volgen, en wat het meest gebruikt wordt is: de standaard....
Juist ... lijkt mij dus ook.
Maar toch ... vind het gewoon een raar verhaal, omdat beide verkopers onafhankelijk van elkaar roepen (de ene kwam er pas later bij) dat ze het gisteren van Sony Nederland hebben gehoord. Nou zijn dat over het algemeen ook alleen maar vertegenwoordigers die er vaak helemaal geen verstand van hebben en al die winkels langsgaan om het nieuwe assortiment te laten zien ... ken 'r ook zo één van JVC-auto HiFi >:) ... maar toch ...

edit: Ohw, en in de vakken bij It's daar ter plekke stond overigens meer voorraad van + dan van - ...

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 18-09-2003 09:24 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Sony zit in de DVD- ploeg, dus nogal wiedes dat ze zeggen dat die gaat winnen.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-03 09:18

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Die verkoper heeft gewoon een salestraining gehad bij Sony, waarin uitgelegd werd dat ze provisie kregen voor elke verkochte DVD- drive. (of de winstmarge op die dingen ligt hoger)

As far as I'm concerned gaat DVD+ de standaard worden... beter compatible, en het aantal gebruikers is toch behoorlijk aan het groeien!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-03 14:34

Snijkoek

Metal up your ass

Ik heb persoonlijk in ieder geval het gevoel dat de + beter ondersteund wordt dan de -. M'n LG dvd speler lust alleen +, M'n Xbox ook. De rest van de apparaten allebei. Dat spreekt dus in het voordeel van de +. Geeft me gewoon een veiliger gevoel.

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Zolang de producenten zelf niet op een lijn zitten zullen er wel 2 standaards blijven + en -.
Het zal dus altijd wel afhankelijk blijven van welk merk je aanschaft.
Het meest handige is dus om apperatuur aan te schaffen die +en - aan kan.
Microsoft ondersteund + als standaard gekozen maar blijft - ondersteunen.
Dit is dus ook niet een echte keus.
Er komt over 10 jaar trouwens weer iets anders in de plaats voor DVD.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

Ik denk ook dat de + het gaat worden. Sterker nog, ik denk dat iedereen daar nu inmiddels wel van overtuigd is. Ik denk dus ook dat die - spelers daar in die winkels absoluut nooit meer verkocht gaan worden zonder een dergelijk salespraatje.
Zo heeft Sony er waarschijnlijk ook nog enkele honderden in het magazijn liggen waar ze vanaf willen. Bovendien is Sony niet helemaal neutraal. Afhankelijk stonden ze aan de kant van de -. Later zijn ze maar beide gaan verkopen, maar dat zegt niet dat hun opstelling ook direct neutraal is.
tstrik schreef op 18 September 2003 @ 09:36:
Zolang de producenten zelf niet op een lijn zitten zullen er wel 2 standaards blijven + en -.
Het zal dus altijd wel afhankelijk blijven van welk merk je aanschaft.
Het meest handige is dus om apperatuur aan te schaffen die +en - aan kan.
Microsoft ondersteund + als standaard gekozen maar blijft - ondersteunen.
Dit is dus ook niet een echte keus.
Er komt over 10 jaar trouwens weer iets anders in de plaats voor DVD.
Ja, dat zeiden ze over de compact disc ook altijd, die doet toch ook al een aardig tijdje mee ;)
Ik zie het ook niet gebeuren dat twee standaarden lange tijd in blijven. Dat is immers nog nooit gelukt. Het wordt altijd de één, of de ander. Twee standaarden is verwarrend voor klanten, die willen zekerheid. Eén standaard zal het dus wel degelijk niet gaan overleven.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 09:41 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
edit: Ohw, en in de vakken bij It's daar ter plekke stond overigens meer voorraad van + dan van - ...
dan kun je er (als ze daar een goeie 'marketing' hebben) van uitgaan dat ze in het magazijn nog meer - dan plus liggen hebben

als je nog een overschot hebt, dan leg je er weinig in de rekken, de mensen zien dat en denken: o jee snel nog eentje meenemen voor ze er geen meer hebben ;)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08-2025

limit28

Loading.....

er zijn tegenwoordig ook plus min DVD brander. Dus als je zo 1 heb dan heb je niet mis :P :P

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• Wouter!
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 09:38:
Bovendien is Sony niet helemaal neutraal. Afhankelijk stonden ze aan de kant van de -. Later zijn ze maar beide gaan verkopen, maar dat zegt niet dat hun opstelling ook direct neutraal is.
Ja, dat wist ik dus niet helemaal zeker ... maar kon me er wel iets van herinneren. Okey, we zijn 't er wel over eens dat men bij It's uit de nek lult wat dit betreft. Ik had ook niet voor niets "(onzin??)" in de topic-titel gezet :).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil iedereen aub inhoudelijk, nuttig en ontopic reageren?

Ik heb zojuist een paar kinderachtige replies moeten verwijderen namelijk.

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 18-09-2003 09:49 ]

• Wouter!
limit28 schreef op 18 September 2003 @ 09:41:
er zijn tegenwoordig ook plus min DVD brander. Dus als je zo 1 heb dan heb je niet mis :P :P
Check!
Sony DRU500AX hier in m'n kast :P (wel veel teveel voor betaald destijds)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zag laatst op /. een artikel waaruit bleek dat DVD- compatible is met meer apparaten dan DVD+. Ik gebruik zelf ook gewoon - aangezien die in alle apparaten werken die ik heb.

Maar jij zegt dus dat DVD+ de standaard gaat worden omdat Microsoft die steunt? Dat is niet echt een sterk argument eigenlijk :)

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 17:51
Snijkoek schreef op 18 September 2003 @ 09:33:
Ik heb persoonlijk in ieder geval het gevoel dat de + beter ondersteund wordt dan de -. M'n LG dvd speler lust alleen +, M'n Xbox ook. De rest van de apparaten allebei. Dat spreekt dus in het voordeel van de +. Geeft me gewoon een veiliger gevoel.
Vreemd, want uit mijn persoonlijke ervaring heb ik een beter gevoel bij de -r(w).
Vreemd mijn xbox lust alleen maar -r(w) ook sony dvd speler (maar daar zeg ik in dit topic wat) heeft liever -r(w).

Dit is touwens niet alleen bij mij zo maar ook bij familie en vrienden met verschillende merken en type dvd spelers en verschillende versies xboxen.

Zo zie je maar weer, het is gewoon afhankelijk van wat voor apparaten je hebt of je de - of + r(w) kan of moet aanschaffen. Als je er een moet aanschaffen zou ik zeggen neem er een met beide, kan je iig voor alle apparaten een compatible dvdtje schrijven.

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

limit28 schreef op 18 september 2003 @ 09:41:
Deels waar, maar ik ga echt niet elk DVD'tje twee keer branden. Één keer op + en één keer op -. Dan kies ik toch liever voor het formaat dat het gewoon altijd doet. In mijn optiek heeft + gewoon de meeste kansen. De grootste ondersteuning van de fabriekanten en randapparatuur, lagere licentie kosten. Zelfs Pioneer heeft nu een multiformaat brander op de markt, de - producent van het eerste uur. Zegt mij wel genoeg :)

• Wouter!
Bigs schreef op 18 September 2003 @ 09:46:
Ik zag laatst op /. een artikel waaruit bleek dat DVD- compatible is met meer apparaten dan DVD+. Ik gebruik zelf ook gewoon - aangezien die in alle apparaten werken die ik heb.
Dat klopt ook ... al is het verschil erg klein. DVD-R wordt door 91% van alle stand-alone DVD-spelers ondersteund, en DVD+R door 86%. Voor DVD+RW/-RW is dit beide 74%
Maar jij zegt dus dat DVD+ de standaard gaat worden omdat Microsoft die steunt? Dat is niet echt een sterk argument eigenlijk :)
Nee, niet alleen daarom. Alhoewel dit toch wel een vrij belangrijk argument is aangezien verreweg het overgrote deel van alle PC's (en dus ook DVD-branders in die PC's) op een besturingssysteem van Microsoft functioneren.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:34

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Of DVD+ nu beter is of niet, DVD- is a: goedkoper in lege media momenteel b: meest gebruikt onder mensen met een dvd burner

toch vreemd dat + dan de standaard gaat worden...
Zal misschien wel maar dat is dan echt heel hard gepushed door bepaalde bedrijven..
wat me ook opvalt: dat ik in de wat minder pc-achtige winkels dus bv free recordshop ,eplaza, etc) alleen maar DVD+ kan krijgen... (in echte pc winkels dvd- net zo goed uiteraard)

[ Voor 47% gewijzigd door Max|Burn op 18-09-2003 09:53 ]

ma ma ma ma ma macron one

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08-2025

limit28

Loading.....

Vreemd maar sony PS2 nieuwe versie ondersteunt allebei +/- . terwijl jullie zeggen dat er een standaard komt :? of er komt nooit eens tandaard. want die nieuwe bleu nog wat (ben de naam vergeten ) wordt toch de opvolger :?

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• Wouter!
MaxBurn schreef op 18 september 2003 @ 09:50:
Of DVD+ nu beter is of niet, DVD- is a: goedkoper in lege media momenteel
Ik heb gisteren nog ondervonden dat dit inmiddels bij It's in elk geval al niet meer waar is. En ook waar ik werk (Conrad Electronic) is dit voor onze eigen-merk DVD-/+R(W)'s al niet meer zo ...

• Wouter!
limit28 schreef op 18 September 2003 @ 09:56:
Vreemd maar sony PS2 nieuwe versie ondersteunt allebei +/- . terwijl jullie zeggen dat er een standaard komt :? of er komt nooit eens tandaard. want die nieuwe bleu nog wat (ben de naam vergeten ) wordt toch de opvolger :?
Blue Ray

nieuws: NEC en Toshiba tonen prototypes AOD-drives op CeBIT

[ Voor 9% gewijzigd door Wouter! op 18-09-2003 10:04 ]

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03 07:20

ShadowBumble

Professioneel Prutser

limit28 schreef op 18 September 2003 @ 09:41:
1 van de hoofdredenen voor mij om een +/- brander te nemen :D

alhoewel ik er ook van overtuigt ben dat + de standaard word mo de volgende redenen :

* Microsoft geeft een standaard aan en de miljoenen schapen volgen ( zoals hierboven vernoemt word )
* Compatibliteit
* maar ook omdat op de DVD-r 1 euro belasting zit en op de DVD+r zit maar 0.50 euro belasting en een consument zou geen consument zjin als ze dat niet zouden afwegen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19
Wat interesseert het nog wat de standaard word? De ene speler leest misschien +, de andere weer -R. Koop gewoon een +/- brander en het hele probleem is opgelost. Ik denk dat beide formaten nog wel een aantal jaar courant blijven.....

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:55

MrScratch

I am rubber, you are glue

M'n LG dvd speler lust alleen +, M'n Xbox ook.
Ik heb ook een Xbox en ik heb tot nu toe alleen DVD-R geprobeerd, welke hij allemaal prima kan lezen, dus dat van die Xbox gaat niet op

Ik zit ook tegen de aankoop van een DVD-writer aan en wat ook de standaard wordt, ik neem gewoon een +/- writer. Zit je altijd goed.

Look behind you! A three headed monkey!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Voor de prijs hoef je het tegenwoordig ook al niet meer te laten ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ThaWout schreef op 18 september 2003 @ 09:50:
[...]

Nee, niet alleen daarom. Alhoewel dit toch wel een vrij belangrijk argument is aangezien verreweg het overgrote deel van alle PC's (en dus ook DVD-branders in die PC's) op een besturingssysteem van Microsoft functioneren.
Ja maar Microsoft maakt alleen software, geen DVD spelers of branders. Of je nu een + of een - speler/brander hebt, Windows werkt er toch wel mee. Dus ik zie niet in waarom bijvoorbeeld Philips zich iets van de mening van Microsoft aan zou trekken :)

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

min x min = plus!! ;)

http://specs.tweak.to/7903

Verwijderd

Snijkoek schreef op 18 September 2003 @ 09:33:
Das vreemd ik heb ook een xbox versie 1.0 omgebouwd. En die slikt alle dvd's +/- /RW (ram niet getest)

Ben er wel achter gekomen dat het ook aan manier van branden licht. Ik brand +dvd's en moet zeggen die doen het op alle dvd spelers waar ik ze heb ingedouwd. Dus ook cheap ass blokker ding ps/2 en nog een paar.

Gebruik Nero 5.5.10.15 ofow
gebruik video-dvd
en bij brand venster tabblad ISO

ISO lvl 2
en bij relax ISO restrictions geen vinkjes.

(Geen nero 6 gebruiken daar kun je die instellingen dacht ik niet wijzegen)

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-03 10:47

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

MrScratch schreef op 18 September 2003 @ 10:04:
[...]

Ik heb ook een Xbox en ik heb tot nu toe alleen DVD-R geprobeerd, welke hij allemaal prima kan lezen, dus dat van die Xbox gaat niet op

Ik zit ook tegen de aankoop van een DVD-writer aan en wat ook de standaard wordt, ik neem gewoon een +/- writer. Zit je altijd goed.
Volgens mij ligt dat ook aan het soort DVD speler dat in de xbox bij hem zit. In mijne zit een Samsung en tot nu toe speelde hij alles op een paar enkele films na maar dat was eigen fout.

-Te huur

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Ja dat is waar. Ik weet eigenlijk niet eens wat voor speler er in zit (nog nooit open gemaakt :P ook niet gemod dus ;))

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
Ik moet zeggen dat ik de strijd van DVD+ vs. DVD- in mijn achterhoofd had toen ik een DVD-brander ging kopen. Daarom heb ik geen risico genomen en een NEC ND-1300A gekocht. En ik diegene die mijn raad vroeg over een nog te kopen pc ook deze brander aangeraden. Gewoon geen risico nemen als het nog niet duidelijk is, op deze manier kan je nog beide kanten op. Persoonlijk vind ik het de extra kosten die het met zich meebrengt waard.

Het is gewoon afwachten, ik neem aan dat er vanzelf duidelijkheid komt en anders blijven we met deze twee standaarden zitten.

Powered by KPN

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
sebastius schreef op 18 September 2003 @ 09:24:
Sony zit in de DVD- ploeg, dus nogal wiedes dat ze zeggen dat die gaat winnen.
Sony heeft met Philips DVD+R/W ontwikkeld. Pure onzin dus.
Snijkoek schreef op 18 september 2003 @ 09:33:
Zoals je al in dit topic kan lezen is DVD- beter compatible, als scheelt het niet veel.
Snijkoek schreef op 18 september 2003 @ 09:49:
[...]

Deels waar, maar ik ga echt niet elk DVD'tje twee keer branden. Één keer op + en één keer op -. Dan kies ik toch liever voor het formaat dat het gewoon altijd doet. In mijn optiek heeft + gewoon de meeste kansen. De grootste ondersteuning van de fabriekanten en randapparatuur, lagere licentie kosten. Zelfs Pioneer heeft nu een multiformaat brander op de markt, de - producent van het eerste uur. Zegt mij wel genoeg :)
Je hoeft niet elke DVD twee keer te beschrijven! Je mag kiezen uit DVD- of DVD+ media. Afhankelijk van prijs en compabiliteit met andere apparaten bij jouw thuis altijd makkelijk.
ThaWout schreef op 18 September 2003 @ 09:57:
[...]
Ik heb gisteren nog ondervonden dat dit inmiddels bij It's in elk geval al niet meer waar is. En ook waar ik werk (Conrad Electronic) is dit voor onze eigen-merk DVD-/+R(W)'s al niet meer zo ...
It's en conrad zijn dan ook geen echte suppliers van DVD media. Ga eens kijken bij opus ed. dan zul je zien dat DVD- zeer zeker goedkoper is.
ShadowBumble schreef op 18 september 2003 @ 09:59:
[...]
1 van de hoofdredenen voor mij om een +/- brander te nemen :D

alhoewel ik er ook van overtuigt ben dat + de standaard word mo de volgende redenen :

* Microsoft geeft een standaard aan en de miljoenen schapen volgen ( zoals hierboven vernoemt word )
* Compatibliteit
* maar ook omdat op de DVD-r 1 euro belasting zit en op de DVD+r zit maar 0.50 euro belasting en een consument zou geen consument zjin als ze dat niet zouden afwegen.
Microsoft support helemaal niks (ook al zeggen ze van wel), ze maken immers geen brandprogramma. Afgezien van de burn engine in MP9, maar dat is niet te vergelijken (CDR only).

Compabiliteit is geen issue. Beide scoren hoog in compabiliteit. Als je dan toch met dit argument moet schermen moet ik je teleursellen, DVD- zit enkele procenten boven DVD+.

Auteur heffingen op DVD media heb ik nog niets van gezien. Prijzen zijn marginaal gestegen, maar dat is het gevolg van vraag/aanbod. Bovendien is dit een heel vies spelletje van onze eindhovense fabrikant geweest die in de aanbevelingscommisie zat (hoezo belangenverstrengeling?).

[ Voor 7% gewijzigd door Domino op 18-09-2003 13:47 ]

• Wouter!
Domino schreef op 18 September 2003 @ 13:44:

Auteur heffingen op DVD media heb ik nog niets van gezien. Prijzen zijn marginaal gestegen, maar dat is het gevolg van vraag/aanbod. Bovendien is dit een heel vies spelletje van onze eindhovense fabrikant geweest die in de aanbevelingscommisie zat (hoezo belangenverstrengeling?).
http://www.cedar.nl/thuis...hten.html#Thuiskopiefonds

• Domino
Hmm, ja misverstandje denk ik. Ik weet wel dat er een heffing is.
Ik heb hem alleen nog niet teruggezien in de prijzen, of deze moeten voor de rekening van de handelaar vallen.

Verwijderd

volgens mij kopen bedrijven als opus in belgie of duitsland in. sinds de invoering van de heffing heb ik bij hun nog geen prijsverhoging gezien. ze zeiden wel dat ze een gigantische voorraad vlak voor de heffing ingeslagen hebben, maar een aantal mediatypen is op geweest en nu weer verkrijgbaar.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19
Nu worden veelal nog oude partij'en verkocht. Maar dat zal binnenkort wel afgelopen zijn....

Verwijderd

hier een andere verkoper die niks weet :P
dvd min wordt veel breder gesteund en heeft volgens sony :P een betere kwaliteit
dvd plus is alleen van philips en zal dan ook in de huiskamer een goede plek krijgen
bleu ray heb ik al in de handen gehad op de ifa in berlijn twee weken geleden
maar is nog erg duur en duurt nog welff voor dat het hier komt
bleu ray is het nieuwe speeltje van je raad het al, sony.
iedereen die een bleu ray koopt zit met schijfjes die die alleen bij zichzelf kan afspelen want de huidige dvd kan er niet mee overweg
ik ga in ieder geval een pioneer plus en min brander kopen tenzij iemand andere goede suggesties heeft

Verwijderd

plextor is op dit moment de beste keuze

Verwijderd

[nu weer even ontopic]

volgens mij gaat dvd-r winnen omdat:

a. de 4x -r media is goedkoper dan de 4x +r (in belgie is mitsui 4x dvd-r €1,20 p/s)

b. dat microsoft +r ondersteund is volkomen oninteressant (branden doe je niet met microsoft programma's, dat hebben we ook nog nooit met cd-r's gedaan)

c. dat er heffing is ingevoerd in het voordeel van +r maakt niet uit, in belgie betaal je geen heffing. de heffing geld alleen in NL en dus niet in de rest van de wereld. de rest van de wereld trekt zich geen hol aan van dit kikkerlandje als het gaat om een standaard bepalen

d. hoegenaamd iedereen (behalve sony eigenaren) met een dual-format brander brandt op -r omdat dat gewoonweg goedkoper is

e. -r is en blijft beter compatible

f. we hebben in het verleden gezien dat vhs won van video2000 en betamax (de laatste 2 waren technisch gezien beter), omdat daar het meest mee gekopieerd werd en porno op verkrijgbaar was.

g. philips uitvindingen floppen normaal gesproken (op de cd na, maar dat was dan ook i.s.m. sony)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 14:58 ]

Verwijderd

[quote]orca schreef op 18 September 2003 @ 09:18:

[quote]

Als behoorlijke hardware freak en daardoor ook vaak in de winkel sta, valt het me al jaren op dat er daar vaak gekletst wordt als kip zonder kop.

Moet vaak op mijn tong bijten om de klant wel goed voor te lichten. Doe dat dus ook gewoon in de winkel maar daar zijn ze vaak niet blij mee.

Voor wat berteft de standaard denk dat ze beiden de langste tijd al gehad hebben.

Blue is comming

René

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je hebt nu +- branders, als ze nu ook een +- schijfje uitbrengen is het denk ik wel opgelost :+ Dan bedoel ik dus dat je een schijfje hebt waar je op de bovenkant met + kan branden en op de onderkant met -, doet de dvd het niet draai je hem gewoon om :+

Nu weet ik waarom we met de meest slechte videorecorder standaard zitten die er op de markt gekomen was omdat de porno industrie al hun banden in VHS formaat uitbracht omdat het op betamax etc. niet mocht. Als je dus de standaard wilt weten moet je het hun gaan vragen :+

Alle gekheid op een stokje, volgens mijn wint geen van de twee. Ik zou gewoon gaan voor +/- branders en de goedkoopste schijfjes die je kan krijgen, als er dan iets een keer niet werkt verander je van formaat. Er is denk ik bijna geen rede waarom de + gebruikers op - zullen overstappen of andersom, dat was met videorecorders wel anders (alle mannen wilden toen de porno alleen op VHS uitkwam natuurlijk alleen nog maar VHS videorecorders kopen :) ). Media wordt op DVD's geperst die op alle branders/lezers gelezen kan worden, zo slim zijn ze tegenwoordig wel. Niemand gaat dit dan ook winnen.

En je moet vooral niet naar verkopers luisteren, was laatst in de BCC voor een monitor en ik vroeg om een CRT monitor die op 1024x768 een verversingswaarde van meer dan 100hz heeft, zei de verkoper leuk "die bestaan niet meneer". Ik verbeeld me natuurlijk maar dat mijn VMP 451 120Hz op de reso aankan, of misschien heb ik wel geen monitor en is het hele ding wel verbeelding :+

MechWarrior || Monsters Game

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

NEOTEK

Neotek

In de PCM van Oktober 2003 , pagina 73 wordt duidelijk stelling genomen voor DVD+
Als hoofdreden wordt genoemd het feit dat DVD+ met ongeveer 85 % van alle huidige dvd spelers en de meeste cdrom spelers compatibel is, en DVD- met ongeveer 73 %.
Verder worden nog enige technische redenen genoemd zoals "lossless linking" en zowel cav- als clv-schrijven.

Kubuntu

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 14:44:
plextor is op dit moment de beste keuze
waarom plextor wat zijn de voordelen ten opzichte van de pioneer dvr a06

Verwijderd

De standaard wordt DVD+, maar op dit moment is het per definitie DVD-.
DVD+ wordt de standaard omdat alle fabrikanten (+ MS) het (gaan) ondersteunen.
DVD- is nog steeds de standaard omdat met name oudere modellen alleen maar DVD- accepteren. Zelfs de PC DVD drives.

Verwijderd

De een heeft een test gezien waar DVD- als beter compatible eruit komt, de ander juiste tav DVD+

Al met al is dat het enige wat telt, wat is het meest compatible met standalone spelers van degenen die bij jou betrekken

Het DVD forum is een groep producenten van DVD- appartuur en zal derhalve dus nooit DVD+ erkennen of als standaart stellen, erger nog ze negeren elk voorstel van DVD+ producenten
bv Blue Ray word niet geaccepteerd ook al levert dit meer algehele opslag op, daar en tegen kiezen ze wel voor MPEG4 compressie, terwijl dit alleen opslag van langere films mogenlijk maakt

+/_ brander is de beste oplossing , je geft gewoon twee test DVDs mee om te kijken wat diegene op zijn/faar DVDspeler kan afspelen

Kan bij mijn familie gewoon + gebruiken ( heck zelfs KSVC'Ds gaan goed)

overgens had Microsoft eerst + erkend maar heeft later toch ook - erkend

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 15:41 ]

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Kan iemand me uitleggen waar ik lege dvdtjes moet kopen als ik wil dat +r 's duurder zijn dan -r's?? Heb zelf een bedrijfje en bestel dus uiteraard bij de verschillende groothandels, maar +r is eigenlijk overal het goedkoopst! Ik heb een nec1300a en kan dus kiezen, maar het vervelende van dit alles is dat als je een schijfje beschrijft dan het niet een +/- schijfje is. Je beschrijft OF een +r OF een -r schijfje. Laat ze nou een keer één soort nemen, ben je van dat gedonder af en kunnen de bedrijven elkaar uit de markt concurreren ipv zichzelf = beter voor de consument :P

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 15:29:
[...]

waarom plextor wat zijn de voordelen ten opzichte van de pioneer dvr a06
plextor brandt de meeste merken schijfjes, pioneer net iets minder.
plextor schrijft cd-r op 40x
plextor schrijft dvd+r op 8x

oja, de plextor is natuurlijk een plextor _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 16:22 ]

Verwijderd

yeroen1979 schreef op 18 september 2003 @ 16:02:
Kan iemand me uitleggen waar ik lege dvdtjes moet kopen als ik wil dat +r 's duurder zijn dan -r's?? Heb zelf een bedrijfje en bestel dus uiteraard bij de verschillende groothandels, maar +r is eigenlijk overal het goedkoopst! Ik heb een nec1300a en kan dus kiezen, maar het vervelende van dit alles is dat als je een schijfje beschrijft dan het niet een +/- schijfje is. Je beschrijft OF een +r OF een -r schijfje. Laat ze nou een keer één soort nemen, ben je van dat gedonder af en kunnen de bedrijven elkaar uit de markt concurreren ipv zichzelf = beter voor de consument :P
princo dvd-r 4x kosten vanaf €1,- p/s en mitsui dvd-r vanaf €1,20

ik weet niet waar je voor dat geld of minder een 4x dvd+r kan kopen.

bij jou misschien???

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:56

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

MrScratch schreef op 18 September 2003 @ 10:04:
[...]

Jups helemaal waar .. mijn Xbox ( en die van een hoop vrienden van mij ) vreten alles .. nu zijn de Xbox met nogal wat verschillende soorten drives geleverd, ik geloof 3 inmiddels.
Met andere woorden dat hij alleen + R(w) media leest is bs .. ( kan bij jou zo zijn maar is niet per definitie zo .. )

En behalve of hardware + of - leest moet je er ook goed rekening mee houden dat goedkope DVD + of - writables ook compatabiliteits problemen kunnen geven .. dus als je standalone DVD speler ( of Xbox ) geen - R 's wilt lezen van Merk a wil nog niet zeggen dattie geen -R's wil lezen van een beter merk B. ( en zo ook voor de +R's )
En dan nog hetzelfde verhaaltje met betrekking op de snelheid dat ze gebrand zijn.
Zo wil mijn grundig dvd speler de goedkope -R media ( Princo ) niet lezen tot het einde als ze op 4 speed zijn gebrand .. echter weer wel als ze op 2 speed zijn gebrand .. prop ik er een duurdere -R in op 4 speed gebrand .. werkt het weer wel ..

Kortom het een sluit het ander niet uit ..

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Domino
NEOTEK schreef op 18 September 2003 @ 15:10:
In de PCM van Oktober 2003 , pagina 73 wordt duidelijk stelling genomen voor DVD+
Als hoofdreden wordt genoemd het feit dat DVD+ met ongeveer 85 % van alle huidige dvd spelers en de meeste cdrom spelers compatibel is, en DVD- met ongeveer 73 %.
Verder worden nog enige technische redenen genoemd zoals "lossless linking" en zowel cav- als clv-schrijven.
Als de c't nu met zo een test komt wil ik er nog wel in geloven.
Maar geloven in de PCM of C!T is net zoiets als geloven in sinterklaas of de kerstman.
Leuk voor beginners die basiskennis moeten opdoen, maar zelf objectief testen is er niet bij.

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
ik vond de volgende link wel interessant, veel info over de technieken en de verschillen ertussen. http://www.cdfreaks.com/article/113

is nogal pro dvd+rw overigens voor dvd-rw fans met tere zieltjes :)

[ Voor 21% gewijzigd door nicxz op 18-09-2003 17:45 ]

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• kmf
  • Niet online

kmf

Het gezonde verstand verteld me dat datgene wat het goedkoopste is en door de meeste (oude) apparatuur ondersteunt wordt, de grootste kanshebber is om de standaard te worden. En dat is de -R.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Domino
nicxz schreef op 18 September 2003 @ 17:44:
ik vond de volgende link wel interessant, veel info over de technieken en de verschillen ertussen. http://www.cdfreaks.com/article/113

is nogal pro dvd+rw overigens voor dvd-rw fans met tere zieltjes :)
We mogen toch onderhand wel aannemen dat iedereen weet dat DVD+ een technologische voorsprong heeft. Maar daar gebeurt helemaal niets mee.

Iedereen gebruikt zijn DVD brander om backups te maken, software op te gooien enz. en dan is DVD- net zo goed als DVD+.

Verwijderd

Domino schreef op 18 September 2003 @ 18:35:
[...]
Iedereen gebruikt zijn DVD brander om backups te maken, software op te gooien enz. en dan is DVD- net zo goed als DVD+.
waar wou jij hem dan voor gebruiken?

• Domino
DVD+ wordt gehyped voor video bewerking. Daar zit em ook de grote technologisch voorsprong in. Helaas zijn ze met die aanpassing ook een beetje van de orginele DVD standaard af gaan staan.

Kijk een hier
Some conclusions

# If you choose your DVD writer to be a DVD+RW product... ...you have the unique advantage of lossless linking, allowing you to replace parts of a disc without the need of rewriting the entire contents
# ...you can use the DVD-Video compatible DVD+VR format, allowing you to make changes directly on the recorded disc
# ...you have the advantage of defect-management during writing, for a more robust performance and less writing errors
Ik heb even de voor mijn argument belangrijke punten eruit gefilterd. Maar zoals wussy als zegt, hier doet echt geen hond wat mee. Daarom denk ook ik dat uiteindelijk DVD- als winnaar uit de bus komt, al zal DVD+ niet helemaal verdwijnen.

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 22:55

Tom Yam

(>'.')>

Ik denk dat je gewoon moet nemen wat jouw dvd lezer zelf speelt. Daarvoor moet je gaan.
Ik heb zelf een DvD speler van JVC en die wilt alleen +R. Maar boven staat een Medion Dvd speler en die leest alles.

Ik zelf heb een +/- brander van pioneer, en tot nu toe doet ie het relax met al me gebrande dvd'z :)

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Mijn xbox leest af en toe min ligt aan het merk >veel geprobeerd
maar + is nog niet gelukt, (het gaat dan over spellen of film's)>ik heb het over film's
Welk merk dvd's gebruik je dan?

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 14:55:

Voor wat berteft de standaard denk dat ze beiden de langste tijd al gehad hebben.

Blue is comming

René
Is Blue Ray ook afspeelbaar op standalone DVD spelers? Of zeg ik nu iets heel stoms :?

Verwijderd

Okay, ik heb nu alle posts gelezen in dit topic. En nu kunnen wij tweakers er dus duidelijk ook niet over eens worden wat nu de standaard word.

Ik sta op het punt een NEC ND1300 dvdbrander te kopen. Maar weet niet of het wat is, al hoor ik er wel veel goede berichten over.

Maar de -r of +r zijn nog steeds velle discussies over. Mijn persoonlijke mening na alle posts te hebbe gelezen is:

Dat microsoft helemaal geen invloed zal hebben over de standaard.
Dat de fabrikanten de standaard gaan bepalen
Dat Sony weer gaat winnen net zoals toen met de VHS

Dat de standaard dus -R(w) wordt.

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Moffin schreef op 19 September 2003 @ 13:15:
Mijn xbox leest af en toe min ligt aan het merk >veel geprobeerd
maar + is nog niet gelukt, (het gaat dan over spellen of film's)>ik heb het over film's
Welk merk dvd's gebruik je dan?
Nashua +R, Imation +R en +RW, Fuji +R en Verbatim +RW. Allen voor films

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 15:20:
[...]

Is Blue Ray ook afspeelbaar op standalone DVD spelers? Of zeg ik nu iets heel stoms :?
Alleen vragen naar de bekende weg is stom! Het antwoord is dus nee (op beide vragen :+ )

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
Robbedoeske schreef op 18 september 2003 @ 09:39:
[...]

dan kun je er (als ze daar een goeie 'marketing' hebben) van uitgaan dat ze in het magazijn nog meer - dan plus liggen hebben

als je nog een overschot hebt, dan leg je er weinig in de rekken, de mensen zien dat en denken: o jee snel nog eentje meenemen voor ze er geen meer hebben ;)
en ik weet me te herinnneren uit mij studies economie dat een vol rek veel beter verkoopt dan een leeg rek, want de mensen denken oh hier hebben ze er veel van dus denken dat het goed gaat verkopen, dus moet het goed zijn.
het lijkt logischer andersom maar toch is het zo. :)

/edit ik kan me natuurlijk wel vergissen maar ik dacht dat het zo was :) :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hephaistus op 22-09-2003 14:35 ]

• TheGhostInc
  • Niet online
Even een feit:
Amd gaat het winnen van Intel, want ze ownen

Ik denk dat ik daarmee al een boel duidelijk heb gemaakt :+

De verschillen met de VHS/Betamax zaak zijn het probleem:
- VHS/Betamax is geen extensie op een produkt, DVD-/+R(W) is een extensie van DVD
- VHS/Betamax is absoluut incompatible, DVD-R en DVD+R zijn te verenigen in 1 apparaat, zowel als lezer als schrijver.
- VHS/Betamax was ook beschreven drager van media, DVD-/+R zijn alleen leeg te krijgen (off course)
- VHS/Betamax is zowel leeg als beschreven identiek, DVD-/+R(W) is inferieur aan DVD qua capaciteit
- VHS/Betamax was een nieuw produkt, DVD is de opvolger van de CD, en heeft nog concurrentie van de CD

Daarnaast is de vraag naar een beschrijfbare DVD minder groot, doordat het niet echt als videorecorder kan gebruikt worden. Het tegenovergestelde van een DVD-speler.

Je kan het gewoon niet vergelijken met VHS/Betamax, het is geen nieuwe markt, het is een versplinterde markt, waarop de 2 standaarden marktaandeel sprokkelen, zonder overtuigingskracht.
Er zijn gaan "Duidelijke" factoren waarom een kan winnen, er is geen porno, de prijzen zijn sterk vergelijkbaar (1 of 2 euro voor een schijfje is echt niet interessant).

De eerste de beste die zegt dat een van beide beter is, die heeft het mis.... ze zijn ALLEBEI slechter dan DVD, en daarom bij voorbaat al gedoemd om te verliezen, immers een 1op1 kopie van een Video-DVD is niet mogelijk, wat een hele belangrijke drijfveer voor consumenten zou zijn.

Verwijderd

Mijn xbox (die groene LE) pakt + zowieso, - weet ik niet want dat heb ik niet. Onze Sony DAV-300 pakt ook DVD+, hetzelfde geldt hier voor -.

Volgens mij zijn er nog steeds geen standaards bekend en als ze het dan ergens als eerste weten lijkt me dit zeker niet bij de It's (no offence), maar It's, Dixons, Megapool, zijn gewoon allemaal winkels met personeel "van de straat". Deze mensen worden opgeleid door verkooptrainingen en vertellen de klant wat hun daar verteld wordt.

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
De dvd's zal zeker van belang zijn voor het branden van film's voor de Xbox, maar wat ook belangrijk is is de manier hoe je het brand, ik heb van een maatje gehoord dat hij bij een wat oudere nero versie kon selecteren dat je voor de xbox een film branden, ik heb pas een zelf opgenomen film gebrand en hij werkt op de xbox :D,

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik zeg: er komt geen winnaar. Beide standaarden blijven de komende twee, drie jaar naast elkaar bestaan; dan neemt blue-ray het over. Zoek dus iets uit wat werkt met de apparaten die je hebt, en wees er tevreden mee :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Sebje
  • Laatst online: 23:52

Sebje

Makelaartje

Ik wil even reageren op dit topic omdat ik zelf bij It's werk en we toevallig van de week een discussie gehad hebben over welke dvd vorm de standaard gaat worden. Deze discussie was echter om andere redenen dan hiervoor reeds genoemd.

We hebben een paar weken geleden wat vertegenwoordigers van Panasonic over de vloer gehad. Nu zijn dit voorstanders van de dvd - r standaard, dus geheel objectief zijn ze niet. Deze personen haalden echter een belangrijk voordeel van - t.o.v. + naar boven. Dit heeft betrekking op de indeling van de ruimte op een schijf. Zo zou de - R standaard beter omgaan met de beschikbare ruimte op een schijf en daardoor zouden er bij een -RW meer gegevens geplaatst kunnen worden

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
------ |        | ------- |       | ------ (open plekken op een + RW schijf)
           | xxxxxxxx |   (een bestand van deze grootte past dus niet)

Door een techniek schuift de - RW schijf zijn open plekken zo op 
dat hetvolgende gebeurd

------ |             | ------------ (dezelfde ruimte wordt anders ingedeeld)
         |xxxxxxxxx|                      (het bestand past nu wel)

De techiek van - R was dus om deze reden beter als de techniek van + R die, volgens de mensen van Panasonic slordiger om zou springen met de beschikbare ruimte.
Mijn baas is hierdoor nu volledig overtuigd van de - R standaard en dat dit het gaat worden. Ik ben daar lang niet zo zeker van omdat het natuurlijk een objectief verhaal was en Microsoft de + R standaard ondersteund (op welke manier we dit merken weet ik ovg. niet). Ik heb dus geen echte argumenten om hem tegen te spreken. Ik weet echter zeker dat de strijd tussen de verschillende standaarden nog lang niet gestreden is.

Nog wat reacties:
Hier moet ik je gelijk in geven. Een verkoper is niet objectief en behartigd uiteindelijk zijn eigen belang. Producten waarop veel marge zit of waarbij er voldoende beschikbaarheid is verdienen de voorkeur. Ook producten die uitlopend zijn worden vaker aangeprezen. Dit betekend overigens niet dat het meteen ook slechtere apparaten zijn. Het verkopen blijft natuurlijk een spel waarbij de verkopen de klant dmv argumenten dient te overtuigen.
Die verkoper heeft gewoon een salestraining gehad bij Sony, waarin uitgelegd werd dat ze provisie kregen voor elke verkochte DVD- drive.
Dit is pertinent onjuist. Wij worden niet dmv provisie op een bepaald merk gesteund. Als er al provisie is dan geldt dit over het resultaat behaald over het gehele assortiment.

Hmm ik lees overigens net dat er begin 2004 dual layer +R dvd's komen.

bron

Dit zou de doodslag kunnen zijn van de - R standaard als ze niet reageren hierop!

[ Voor 11% gewijzigd door Sebje op 09-12-2003 11:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2003 @ 15:31:
Okay, ik heb nu alle posts gelezen in dit topic. En nu kunnen wij tweakers er dus duidelijk ook niet over eens worden wat nu de standaard word.

Ik sta op het punt een NEC ND1300 dvdbrander te kopen. Maar weet niet of het wat is, al hoor ik er wel veel goede berichten over.

Maar de -r of +r zijn nog steeds velle discussies over. Mijn persoonlijke mening na alle posts te hebbe gelezen is:

Dat microsoft helemaal geen invloed zal hebben over de standaard.
Dat de fabrikanten de standaard gaan bepalen
Dat Sony weer gaat winnen net zoals toen met de VHS

Dat de standaard dus -R(w) wordt.
Sony was Betamax en niet VHS. Sony ondersteund het +R(W) kamp (officieel).

• Domino
Goed, een heel verhaal op een heel oud topic.

Maar goed, mijn reactie hierop : bullshit.

1. Panasonic geen fabrikant van danwel +R(W) danwel -R(W), misschien dat je Pioneer bedoeld?
2. Het aangehaalde voorbeeld geldt juist voor +R(W) door middel van het zogenaamde lossless linking. Hoewel het wel iets anders werkt als jij beschrijft.
3. Microsoft ondersteunt helemaal niks. Zij hebben iin eerste instantie hun voorkeur uitgesproken voor +R(W), en hebben dat later aangepast. Als zij al iets gaan onderstuenen in de vorm van een burn-engine in windows oid is dat voor zowel +R(W) als -R(W).
5. Dat de +R(W) fabrikanten een specificatie voor dual layer brander hebben ontwikkeld klopt, philips schijn zelfs al in een ver gevorderd stadium te zijn met het testen cq. produceren hiervan. Maar ... op hetzelfde moment dat deze +R(W) plannen openbaar werden (door middel van een persbericht) werdt er ook een persbericht door het andere kamp (lees: Pioneer) uitgevaardigd, ook zij gaan dual layer branders maken.

Verder moet mij echt even van het hart dat een leidinggevende verkoper die zelf in verkoop trucjes trapt een enorme *** is ;).

[ Voor 51% gewijzigd door Domino op 09-12-2003 12:21 . Reden: lapje quotes wegge-edit ]

• Sebje
  • Laatst online: 23:52

Sebje

Makelaartje

Domino schreef op 09 december 2003 @ 12:20:
[...]

Goed, een heel verhaal op een heel oud topic.

Maar goed, mijn reactie hierop : bullshit.

1. Panasonic geen fabrikant van danwel +R(W) danwel -R(W), misschien dat je Pioneer bedoeld?

Hmmm. Waar lees jij dat ik panasonic een fabrikant van - R noem?? Een voorstander is het zeker, of zal ik dan maar al die panasonic - R dvd-hifi setjes weggooien? (En ja! op de doos wordt vermeld dat -R wordt ondersteund en van +R wordt geen melding gemaakt) We hebben ook nog een panasonic DVD recorder die echt alleen maar Minus R brandt. (en RAM)

2. Het aangehaalde voorbeeld geldt juist voor +R(W) door middel van het zogenaamde lossless linking. Hoewel het wel iets anders werkt als jij beschrijft.

Het werd aangehaald door de panasonic vertegenwoordiger, ik herhaal zijn woorden alleen maar.

3. Microsoft ondersteunt helemaal niks. Zij hebben iin eerste instantie hun voorkeur uitgesproken voor +R(W), en hebben dat later aangepast. Als zij al iets gaan onderstuenen in de vorm van een burn-engine in windows oid is dat voor zowel +R(W) als -R(W).

Dat is dus precies wat ik bedoel. Je hoort overal microsoft steunt +R terwijl dit nergens uit blijkt. Je herhaalt mijn constatering.

5. Dat de +R(W) fabrikanten een specificatie voor dual layer brander hebben ontwikkeld klopt, philips schijn zelfs al in een ver gevorderd stadium te zijn met het testen cq. produceren hiervan. Maar ... op hetzelfde moment dat deze +R(W) plannen openbaar werden (door middel van een persbericht) werdt er ook een persbericht door het andere kamp (lees: Pioneer) uitgevaardigd, ook zij gaan dual layer branders maken.

Kan, nog niets over gelezen, maar ze moeten wel anders kunnen ze het vergeten.

Verder moet mij echt even van het hart dat een leidinggevende verkoper die zelf in verkoop trucjes trapt een enorme *** is ;).

Ik vind ook dat de leidinggevende in kwestie geen gelijk heeft ik wil echter met argumenten komen en niet gewoon roepen dat het een *** is. (botte opmerking trouwens :/ )

[ Voor 12% gewijzigd door Sebje op 09-12-2003 13:05 ]

Pagina: 1