He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext
http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=martinvdm schreef op 18 September 2003 @ 09:11:
Ik weet niet waar het door komt, maar als ik via netwerkomgeving (of op ip-basis) naar de unix-server gaat, dan krijg ik onderstaande foutmelding. Op technet al gezocht, maar daar kom ik ook niet echt verder. Het vreemde is dat het probleem alleen voordoet op Windows 2K en XP machines. Windows 98 heeft er geen last van.
Wie weet waar dit aan ligt?
[afbeelding]
Zoekze.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3k PV | 🔋 Zendure 8,6kWh | Ford Explorer EV Ext
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Met welke username logt Win98 automatisch in? Welke username de 2000 en XP machines? Draai je Samba? Zo ja, laat de config eens zien.
Wat is er veranderd sinds het nog wel werkte?
In elk geval: op windows 2000 en xp moet je de "enableplaintextpassword" registry entry
activeren. Op Windows 2000 doe je dat als volgt:
1) Start regedit
2) Navigeer naar HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanworkstation\parameters
3) Dubbel-click 'enableplaintextpassword'
4) Vul de waarde 1 in bij "Value data", klik op OK
5) Sluit regedit
6) Restart computer (niet vergeten!)
Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.
excuses voor de weinige info
Verwijderd
http://www.oreilly.com/ca...hapter/book/indexpdf.html
alles wat je wilt weten over samba. en tis het HELE boek
ow en in plaats van avoid's tip om plaintext passwords te gebruiken in windows, kan je uit veiligheidsoverwegingen beter samba overtuigen dat ie secure passwd's moet gebruiken, zie pdf-je hiervoor
en als de autorisatie op samba gebeurd op basis van users(ipv van share) dan moet je in samba dezelfde accounts aanmaken als op de w2k en XP bakken (zelfde naam en passwd) om die soepel mee te laten doen
SWAT is hiervoor makkelijk ( zie boek)
ow en als je het helemaal makkelijk wil maken laat je samba aan de hoofd windows server (ja ik ben een unix -man dus weet ik veel hoe dat heet
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 14:29 ]