Toon posts:

Maximale temp. dual Xeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand enig idee hoe warm een Xeon 2.4 (van 2 cpu's) nu eigenlijk kan worden zonder te crashen? Ja ik lees vrijwel overal 74 celcius maar de mijne is 75 (volgens de Tyan System Monitor), het is wel een 2U bak maar er zitten 2 dikke koelers in plus een nieuwe heatsink.

Reden dat ik het vraag is dattie nogal vaak crashte bij mij. Het is een Windows 2003 bak en het leek erop dat het de blaster worm was. Nu vraag ik mij dus af, hoe lang zou ik de CPU moeten kunnen stressen zonder dattie crasht? Hij draait de benchmark nu al een uur stabiel, maar hoe lang is normaal?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Een CPU moet 24/7/365 100% load perfect stabiel kunnen handlen, welke benchmark draai je precies dan? Het komt overigens voor dat die Tyan tooltjes niet altijd even goed de sensoren detecteren, wat resulteert in slechte metingen, op de 75 graden zijn die dingen als t goed is al aant throttlen, en dan is de performance echt niet grappig meer :X :| Wat zegt je bios?

note: mocht de temp blijken te kloppen zit dr toch wat fout met de koelers op de proc zelf, of (waarschijnlijker) de airflow in die 2u case.... dat is van erg groot belang in een rackmount...

Verwijderd

Topicstarter
Het is Hot CPU Tester Pro, screenshot: http://www.hypertc.com/cooling.jpg

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb hier een Xeon 2.4 533Mhz permanent vol belast (Folding@Home) op een Tyan S2665 met WinXP pro, full tower. Tyan System Monitor geef 54 Celcius aan. Geen vage stabiliteitsproblemen.

(Wel problemen met sound drivers, maar da's een ander verhaal)

Die koelers staan niet strak tegen de bovenkant van je kast aan te malen?

[ Voor 17% gewijzigd door Gwaihir op 18-09-2003 03:27 ]

Verwijderd

75 graden C? Dan doe je echt wat verkeerd hoor, je moet je CPU onder de 55 graden houden, stressed.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik denk dat je de craches ergens anders moet zoeken. Xeon's kunnen nogal wat hebben namelijk (throttling). Wat voor crashes zijn het eigenlijk? Freezes? Reboots? BSOD's? Check ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

Trouwens, dan nog is 75 graden wel aan erg hoge kant .. Voel eens aan de vinnen van de heatsink of dat werkelijk ook het geval is. De menselijke pijngrens ligt tussen 45 en 50 graden :) Welke HSF's gebruik je? Boxed windtunnels met meegeleverde koelpasta?

Blaster kan het onmogelijk zijn. Verdiep je je eens in de werking en gevolgen van Blaster (RPC shutdown): zie SA en WOS :)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 18-09-2003 07:29 ]

Verwijderd

@ babe
op de intel site staat ergens dat de werking en betrouwbaarheid van Xeon processoren tot een temparatuur van 65C absoluut geen problemen zal geven.
weet niet hoe jij aan die 55C komt maar volgens mij en velen met mij (inclusief intel) geven een maximale waarde op die hoger ligt.

@ Birdy

"(Wel problemen met sound drivers, maar da's een ander verhaal)"

zeker een creative geluidskaart in je dual systeem zitten, dan weet ik al genoeg ;)
Pagina: 1