Toon posts:

MoBo naar de haaien:(:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gisteren een paar losse onderdelen gekregen voor een oude 486. Ik had een intel proc erop gedaan en een grafische kaart erin gedaan, en wat geheugen. Toen ik hem uit wilde proberen kwam er rook uit en was het mobo op twee plaatsen doorgebrand.
Weet iemand waar het aangelegen heeft?? Alles zat goed vast en de voeding zat goed om. Ik heb wel een vermoeden: Er waren een paar AMD moederborden en een paar Intel mobo's. Kan het daaraan gelegen hebben als ik een intel proc in een AMD mobo duw???

Verwijderd

Het kan niet aan het soort moederbord hebben gelegen, want normaal gesproken past een intel niet op een amd en vice versa. Misschien is dat juist het probleem dat er daardoor kortsluiting is ontstaan :?

Verwijderd

Topicstarter
Er waren een paar gaatjes over waar die pins in moeten maar het paste wel. Er is nog iets anders waar het mischien aan gelegen heeft nl, ik had twee stukjes kneedgum tussen het mobo en die plaat gedaan....

Verwijderd

Topicstarter
En kan ik het mischien nog maken???? Moet ik dan solderen???

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op zaterdag 02 december 2000 14:47 schreef Foxy het volgende:
Er waren een paar gaatjes over waar die pins in moeten maar het paste wel. Er is nog iets anders waar het mischien aan gelegen heeft nl, ik had twee stukjes kneedgum tussen het mobo en die plaat gedaan....
Lijkt mij dat je het verkeerde Mobo hebt gepakt voor die processor. ;(

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

sja vogges mij kun je dat niet repareren maar een intel proc in een amd mobo proberen te drukken dat vind ik wel heel dom hoor |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Maar je kan natuurlijk ook de verkeerde Processor hebben gepakt voor dat Mobo. :?

PSN-id: Chrasher

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
intel en AMD 486's hadden toen toch gewoon dezelfde aansluiting?? (socket3).. volgens mij is dat allemaal uitwisselbaar.

Ik den kdat dat moederbord gewoon gaar was.. kwam zeker uit een oude rommelbak en je dacht dat ie het nog wel zou doen...

Verwijderd

idd Foxy heeft het over een 486
zowel AMD cpu's als Intel cpu's pasten alletwee op hetzelfde mobo t/m socket 7 (pentium & K6)

pas met de komst van de PII is dat veranderd

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Op zaterdag 02 december 2000 14:21 schreef TwiceJR het volgende:
Het kan niet aan het soort moederbord hebben gelegen, want normaal gesproken past een intel niet op een amd en vice versa. Misschien is dat juist het probleem dat er daardoor kortsluiting is ontstaan :?
sja vogges mij kun je dat niet repareren maar een intel proc in een amd mobo proberen te drukken dat vind ik wel heel dom hoor
Ik denk dat jullie dom zijn, in die tijd maakte AMD alleen nog maar CPU die (bijna) 100% compatible waren met intel proc's.
Dat jullie die tijd niet hebben meegemaakt zeg, zucht, lopen wel enorm veel newbie's hier rond.
Zelf denk ik dat of: a de voeding verrot was, of dat het mobo al kapot was voordat je het uitprobeerde, but who cares?
486's zijn wel een beetje verouderd.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Topicstarter
De intel en de AMD proc. zagen er hetzelfde uit en waren net zo groot.
Mijn broer had het MoBo vantevoren nog uitgeprobeert en toen deed hij het....
Maar kan het niet aan die kneedgum hebben gelegen?? Het mobo maakte geen contact met die plaat.
Pagina: 1