Toon posts:

Een kast maken voor mijn autowoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hé jongens ik had een vraagje over hoe ik me kast zou bouwen voor mijn niuewe woofers. Ik ben van plan deze woofers te gebruiken http://www.pioneer.nl/nl/...id=598&taxonomy_id=25-130
en welke soort kast kan ik hiervoor kiezen. Ik was van plan uit deze drie een keuze te maken een lucht dichte kast, een lucht dichte kast met een PVC buis erin voor de lucht druk of een kast net als een woofer kistje van een Home Cinema Set?
:?:?:?

• J-M-J
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-07 15:25

J-M-J

Broemmmm....

Dit is een free-air woofer en kan volgens Pioneer zelf dus het best niet in een kist geplaatst worden.

Maar uit ervaring :*) heb ik ondervonden dat een kist met 2 bass-reflex pijpen (die PVC buis waar je het over hebt) een beter geluid geeft dan zomaar los in je hoedeplank (een zwaardere en meer zuivere bas). De kist waarin ik een vergelijkbare woofer (de TS-W300F) heb gehad was ongeveer 32 liter met 2 bas-pijpen van ieder 7 cm in doorsnee en 15 cm lang.

Suc6 :P

Smart is when you believe only half of what you hear. Brilliant is when you know which half to believe.

Verwijderd

Dit onderwerp komt redelijk vaak langs. Het komt erop neer dat je kunt uitrekenen welke behuizing het beste werkt bij welke woofer.

Over het algemeen is een gesloten behuizing het meest geschikt voor car-audio gebruik. Ik raad je sterk aan om deze site door te nemen. Om je wat houvast te geven. Vas, Qts, Fs en dergelijke zijn niets anders als eigenschappen van een woofer om de ideale kast mee te berekenen. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-08 16:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lees inderdaad eens een paar andere topics over kasten maken. Jij moet 'm uiteindelijk ontwerpen en hoe je dat moet doen staat al in heel veel andere topics

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.