Toon posts:

Geen link tussen 2 nics, wel met laptop nic*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb twee Windows XP Pro bakken ... in iedere computer een netwerkkaart (realtek en VIA) ... een UTP-kabel ertussen ... maar er vind geen netwerkconnectie plaats. Ze zien elkaar niet. Alleen: met een laptop is het wel mogelijk om contact te maken met beide netwerkkaarten ... en het is ook mogelijk om via de UTP-kabel in beide richtingen contact te maken met de betreffende netwerkkaart.

Kan de netwerkkaart in princype niet compatible zijn? :?

Wat is hier in vredesnaam aan de hand. .. ik word gek. 8)7

Groeten,
GoBat

Verwijderd

misschien een domme vraag, maar heb je een crosscable gebruikt?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

kan je de machines pingen?
wat zijn de ip addressen op de machines

wat heb je zelf al geprobeerd?

Had je echt geen betere topictitel kunnen bedenken?

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een crosscable ja ...

ennnn ... 10.0.0.1 ene machine 10.0.0.2 andere machine .. maargoed ... windows detecteert niet eens een werkende netwerkkaart.

Ik kan ze dus ook niet pingen.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Heb je wel de drivers geinstalleerd voor die netwerkkaart :?

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:25

Zjemm

...

heb je op beide pc's de xp firewall UIT staan ?

als ik hier mn firewall aanzet zie ik de rest van het netwerk niet meer en zij mij ook niet meer. ook niet pingen

opensecure.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja ... de drivers zijn goed geinstalleerd..

Hoe kan 't nou dat de netwerkkaarten elkaar niet zien? .. maar via een laptop wel .. en via die lijn die ik heb liggen is ook met de laptop verbinding te maken met beide netwerkkaarten ...

wie helpt ..!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

via de laptop werk het, maar windows herkent geen werkende netwerkkaart.. Wat is het probleem nou? Kan elke pc zichzelf wel pingen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Dat is 't probleem ook niet ... van de firewall. Die staat uit.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 00:00:
Ik heb een crosscable ja ...

ennnn ... 10.0.0.1 ene machine 10.0.0.2 andere machine .. maargoed ... windows detecteert niet eens een werkende netwerkkaart.

Ik kan ze dus ook niet pingen.
Windows detecteert niet eens een werkende netwerkkaart. Zou je dat niet eerst oplossen dan?

Verder, kan je vanaf de machines de locale IP interface pingen?

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de laptop op de netwerkkaart in een van de computers aansluit dan werkt de netwerkkaart perfect .. maar zodra ik met de de UTP-kabel de netwerkkaarten aan elkaar aansluit ..dan zien ze mekaar niet. Dan staat er zo'n icoontje dat er geen signaal is in 't netwerk .. je weet wel.

Verwijderd

10.0.0.1

Hmm, jij hebt toch geen Mxstream he want ik kan me vaag herinneren uit mijn "Mxstream-periode" dat dat IP al werd gebruikt door de modeminstelling o.i.d.

Gebruik anders 192.168.1.1/2 dan weet jij zeker dat het daar niet aan ligt. ;)

Is de werkgroep hetzelfde verder op beide PC's?

Verwijderd

Topicstarter
Met 'de netwerkkaarten worden niet gedetecteerd daar bedoel ik mee dat windows ze wel in het apparaatbeheer heeft geinstalleerd ... maar als het netwerk werkt dan zie je geen icoontje staan .. plug je het snoer uit je netwerkkaart dan komt er een icoontje te staan met een rood kruisje door zo'n computertje .... maar bij mijn netwerk is 't dus zo dat dat ook zo is als ik de computers op elkaar heb aangesloten ... maar met een laptop verdwijnt dat icoontje weer!

Snapt iedereen 't nu? :D

Groeten

Verwijderd

Topicstarter
Geen MxStream

Verwijderd

Het is mogelijk dat 2 netwerkpoorten niet met elkaar overweg kunnen.
Ik heb verleden week een gelijkaardig probleem gehad met een modem en een router.
Het probleem ligt misschien aan de auto sensing van de snelheid (10 of 100 Mbit) en een mogelijke oplossing kan erin bestaan de snelheid van de kaarten in te stellen op een vaste snelheid.
Anders kan je er een hub of switch tussenplaatsen (dit was de oplossing bij mij).

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif(staat rechtsboven je post)

Wat jij zegt is (theoretisch) onmogelijk. Beide netwerkkaarten zijn namelijk niet defect en de kabel eveneens niet.

Probeer eens andere IP adressen (bijv. in een andere range, 192.168.x.x met subnetmask op 255.255.255.0) ?

edit: Post van Voyager7777 zou idd wel een goede verklaring kunnen zijn :)

[ Voor 19% gewijzigd door dreeke op 18-09-2003 00:22 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 18:32
Probeer de snelheid van de netwerkkaart te veranderen van autosense naar bv 100mbit full duplex.
Dit zou het probleem kunnen oplossen

een van de nadelen van een crosscable met een switchje heb je dit probleem niet meer

suc6 ;)

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
En gebruik je dezelfde kabel tussen de 2 PC's als tussen de laptop en de PC? Anders is het misschien een defecte kabel.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Dat icoontje kun je gewoon aan- en uitzetten bij de eigenschappen van je LAN-verbinding. (onderaan in 't tabblad 'Algemeen')

[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 18-09-2003 01:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is min of meer opgelost! ... Het kwam er op neer dat het verbindblokje tussen de netwerkkabel en de crosskabel de bottleneck was. Mijn netwerkkaart kon hierdoor niet zelfstandig de snelheid van het netwerk bepalen. Hoewel na het instellen van een netwerkkaart-snelheid per kaart het netwerk het nog niet deed... zou dit wel de oplossing van het probleem zijn geweest. Ik heb een 3com netwerkkaart gekocht. Nu doettie 't zonder gezeur.

Groeten en bedankt voor alle reacties.

GoBat
Pagina: 1