Steeds weer een ander .exe bestandje

Pagina: 1
Acties:

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 14:07
Ik heb sinds kort (weekje) een raar probleem.
Iedere keer als ik de PC opstart (ik draai XP Home) vraagt een .exe bestandje om verbinding en iedere keer is dat een ander bestandje, maar wel met steeds hetzelfde ikoontje (een d.blauw bolletje met een grijze band erover).

De bestandjes die ik tot nu toe ben tegengekomen zijn:

Ojw1.exe; Ovt8AE.exe; Qrj1.exe; Sjt1.exe; Wva1.exe; Xfc1A.exe; Xfh1.exe en Eci1.exe

Iedere keer komen deze bestandjes in m'n 'Temp' map terecht, waar ik ze meestal gewoon kan verwijderen. Alleen.......de laatste kan ik niet verwijderen.

Weet iemand wat dit kan zijn? (Trojan, o.i.d.?) en natuurlijk; hoe ik er vanaf kan komen.....

JAM

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

www.symantec.com, en dan ff de online virusscanner draaien.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ak geprobeerd met een virusscanner en spyware verwijdersoftware :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Stuur aub. eens een van die files naar mij toe, dan kijk ik wat het is..
Kan alleen niet beloven dat ik dat vanavond nog doe..

• JAM
Zowel online-scan (NAV) als een spyware-killer (Ad-aware 6.0) heb ik geprobeerd, maar dit levert niets op. Ik heb Norton Antivirus Netjes up-to-date btw.

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad. Elke keer tijdens het opstarten weer opnieuw. Om gek van te worden.

Met de nieuwste ad-aware 6 geprobeerd te verwijderen wat elke keer "lees elke keer :S" weer lukte maar dus na opnieuw opstarten er weer stond. Ook de startpagina van je explorer veranderde steeds opnieuw in een bepaalde pagina waarvan de naam me even ontschoten is

Een frisse installatie was voor mij de oplossing (was al weer zo'n 3 maanden geleden vandaar dak niet verder had geprobeerd)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je kan het ook nog even proberen met SpyBot, die vindt soms andere dingen of krijgt het wel weg:

http://www.safer-networking.org/

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:29
heb je msn6.0 met msn plus? Ik krijg steeds berichtjes van een programma met zo'n wisselende naam, maar altijd *1.exe. Dit programma vraagt dan of ik asjeblieft poker of blackjack ofzo wil gaan spelen. Volgens mij is het programma nu weg, en dat komt dan door SpyBot (ff op google zoeken :)).

ik heb sinds eergister geen problemen meer, toen heb ik spybot gedownload.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik had t ook icm met MSG plus, ben er toen ook achter gekomen dat Spybot echt 30x beter is dan Ad aware, want die laatste vond helemaal niets vreemds, en met spybot was het probleem zo verholpen :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• JAM
Met Spybot S&D was het probleem idd zo opgelost. Bedankt voor de tip.
En ik kon nu ook dat bestandje 'Eci1.exe' gewoon verwijderen.

Weer een zorg minder :)

Thnx.
JAM

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 14:27
ik gebruik tegenwoordig een combo van spybot search & destroy en adaware 6 om de computer spyware vrij te krijgen

tip vergeet niet de update functie te gebruiken bij beide programma's vooral adaware heeft vaak updates

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

• JAM
OK

Ik zal regelmatig even controleren (bij Ad-aware al een tijdje niet gedaan)

Verwijderd

met msn+ moet je wel zorgen dat de 3rd party software niet geinstalleerd word. vinkje moet of aan of juist uit staan. Als je dit niet goed doet dan krijg je dus dit :S
Pagina: 1