Ik ben op dit moment bezig met het inladen van bepaalde gegevens uit een tekstbestand. Het zou daarbij zeer handig zijn als ik alle losse door spaties gescheide woorden los zou kunnen benaderen.
Ik ben pas sinds zeer kort met c++ bezig, omdat ik deze opdracht percee in c++ moet gaan maken. (computer waar de opdracht uiteindelijk op uitgevoerd gaat worden heeft geen pascal compiler geinstalleerd en dat zal ook niet gaan gebeuren)
Dus mijn excuses bij gebrek aan kennis.
Ik geprobeer via sgi al bij stl te kijken en bij google of ik iets kon vinden. En ik heb globaal de boeken thinking in c++ de e-book versies doorgenomen. Ik blijf echter met een probleem zitten,zelfs na het gebruiken van de search. En dat is als volgt:
ik wil dus hebben:
deque< deque > basisdag;
nou ging ik ervan uit dat ik dus op de volgende manier deze kon vullen:
Maar dit geeft dus op het laatste stuk (het weer uitlezen ervan een foutmelding, en ik snap er dus even helemaal geen .... meer van. Dus ik hoop dat iemand mij op mijn waarschijnlijke simpele fout kan wijzen.)
even code aangepast, had een kleine tikfout gemaakt bij het overnemen.
Ik ben pas sinds zeer kort met c++ bezig, omdat ik deze opdracht percee in c++ moet gaan maken. (computer waar de opdracht uiteindelijk op uitgevoerd gaat worden heeft geen pascal compiler geinstalleerd en dat zal ook niet gaan gebeuren)
Dus mijn excuses bij gebrek aan kennis.
Ik geprobeer via sgi al bij stl te kijken en bij google of ik iets kon vinden. En ik heb globaal de boeken thinking in c++ de e-book versies doorgenomen. Ik blijf echter met een probleem zitten,zelfs na het gebruiken van de search. En dat is als volgt:
ik wil dus hebben:
deque< deque
nou ging ik ervan uit dat ik dus op de volgende manier deze kon vullen:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| deque< deque<string> > basisdag; deque<string> cur_regel; 'open bestand enz' while(getline(stationsinput, in_regel)) { int spatie_pos; int index = 0; bool done = false; while (!done) { if ((spatie_pos = in_regel.find(" ")) == string::npos) { cur_regel.push_front(in_regel); done = true; } else { if ((in_regel.substr(0,spatie_pos))!= " ") { cur_regel.push_front(in_regel.substr(0,spatie_pos)); } in_regel.erase(0,spatie_pos+1); } } basisdag.push_front(cur_regel); } while(basisdag.size > 0) { cur_regel = basisdag.pop_back; while(cur_regel.size() > 0) { cout << "the word is: "; cout << cur_regel[cur_regel.size()-1] << endl; cur_regel.pop_back(); } } |
Maar dit geeft dus op het laatste stuk (het weer uitlezen ervan een foutmelding, en ik snap er dus even helemaal geen .... meer van. Dus ik hoop dat iemand mij op mijn waarschijnlijke simpele fout kan wijzen.)
even code aangepast, had een kleine tikfout gemaakt bij het overnemen.
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 17-09-2003 23:05 ]