Toon posts:

Redhat 9 en Dataswitch problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Configuratie is eingelijk mijn hoofdsysteem met windows xp en een P2 266 bakkie met Redhat 9 erop. ik ben geen rijk persoon dus ik heb er een dataswitch bij gehaald, zodat ik maar 1 monitor, 1 muis en 1 toetsenbord nodig heb!

Nu heb ik alleen het volgende probleem,

als ik mijn redhat bakkie opstart, en ik wacht tot deze compleet is opgestart (gnome) en ik schakel even naar mijn XP doos, en weer terug, dan is het beeld er gewoon nog en mijn keyboard ook, maar mijn muis doet nix meer (MS Intellimouse explorer)

de dataswitch is een handmatige, dus niet zo'n toetsencombinatie switch

Ik kan in de documentatie nix vinden, kent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

geef 10 euro uit voor een 2e muis, en schakel die niet door

Ik mis specificaties van je switchbox trouwens

[ Voor 30% gewijzigd door Emmeau op 17-09-2003 22:43 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ik natuurlijk ook proberen, maar ik hoopte op een oplossing waarbij ik maar 1 van alles nodig had, anders heeft die dataswitch in mijn ogen zo weinig nut, maar als er voor de rest niks komt bedankt voor je tip

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het kan aan de hardware in je computer liggen.
Probeer eens op te starten op die linux bak, en trek dan, als je eenmaal in Gnome zit, de muis eruit, en prop hem daarna er weer in. Dan weet je meteen of het aan de muispoort of aan de switch ligt.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
MMM, zodra ik em eruit ruk en weer inplug doet ie ook nix meer, maar is dat niet zoiezo altijd het geval???

Heb je een tip wat ik kan doen om die muispoort te fizen, of moet ik ermee leven?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
wat je met die goedkope dataswitches doet is vergelijkbaar met hard ompluggen van je stekkers. Je moet en switch hebben met muisemulatie (die zijn iets duurder) maar zorgen er wel voor dat A je PS/2 poorten heel blijven en B je muis het blijft doen

Verwijderd

Topicstarter
K dank je Erikje, ik zal in november op de beurs eens kijken naar een betere switch..

bedankt voor jullie hulp

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
is een extra muis niet goedkoper dan een betere switch? :)
behalve dan dat een betere switch ook iets beter is voor je poorten natuurlijk

[ Voor 41% gewijzigd door blaataaps op 17-09-2003 23:41 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

of zoek tweedehands een goedkope monitor, zag er net eentje voor 15 euro (15") voorbij komen in Tweakers handel.

If you choose to criticise you choose your enemies

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kan met alt-f2 (bijvoorbeeld) naar een console scherm gaan en daar je muis-daemon killen en um opnieuw opstarten. Heb het probleem onder redhat7.2 gehad met een zogenaamd linux-compatible kvm-switch. (wel met toetscombi's etc....) maar een goede switch is vaak net zo duur als een tweedehands monitor. de vraag is heb je daarvoor de ruimte.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 15:25

MrScratch

I am rubber, you are glue

Het is niet per definitie zo dat als je je muis uit je linux-bak trekt en hem daarna weer terug steekt, dat hij het niet meer doet. Bij mijn linux-bak kan ik dit ongestraft doen. Zowel muis als toetsenbord (beide ps/2) kan ik loskoppelen en na opnieuw aansluiten doet alles het nog steeds.

Look behind you! A three headed monkey!

Pagina: 1