Toon posts:

ASUS A7V8X-X

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje.

Een kennis heeft bij mij een ASUS A7V8X-X moederbord gekocht met een VIA KT 400 Chipset.

Nu doet zich bij hem het volgende voor.

Een tijdje geleden had hij oppeens het probleem dat er bij het opstarten van Windows een bestandje miste dus Windows startte niet op.
Hij d8 nou simpel Windows opnieuw installeren.

Vervolgens heeft hij dat niet geinstalleerd.
Maar na de installatie weer dezelfde foutmelding.

Nu dacht hij, okee dat werkt niet DUS nieuwe schijf.
Schijf vervangen, maar nog steeds dezelfde error.

Deze error krijgt hij in WinXP Win98 W2k en ME,
Het vreemde is dat hij Windows XP op een andere pc op deze harddisk geinstalleerd had en vervolgens daarna op het ASUS A7V8X-X bord had aangesloten en toen werkte het, maar tijdens de installatie van drivers kapte het systeem er oppeens mee en crashte het.
En na een reboot krijgt men de melding dat Windows verkeerd is afgesloten en in de veillige modus opgestart dient te worden.
Maar na het selecteren van veillige modus geeft hij een blank scherm en reboot ie weer.
Bij alle andere keuzes geeft ie dit.

Nog vreemder is dat je de schijf in DOS wel kunt benaderen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem dit eens door (had je eigenlijk moeten doen eer je dit topic opende :/ ) en post daarna je bevindingen :) PMG Beleid - dit graag lezen eer je post :)

Lees verder aub ook het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/], want ik heb sterk de indruk dat jij er snel doorheen hebt geklikt.

[ Voor 31% gewijzigd door BalusC op 17-09-2003 22:39 ]

Verwijderd

misschien handig als je de foutmelding erbji vermeld

• koffercomputer
  • Laatst online: 14-08 12:26
Het vreemde is dat hij Windows XP op een andere pc op deze harddisk geinstalleerd had en vervolgens daarna op het ASUS A7V8X-X bord had aangesloten en toen werkte het, maar tijdens de installatie van drivers kapte het systeem er oppeens mee en crashte het.
En na een reboot krijgt men de melding dat Windows verkeerd is afgesloten en in de veillige modus opgestart dient te worden.
Maar na het selecteren van veillige modus geeft hij een blank scherm en reboot ie weer.
Bij alle andere keuzes geeft ie dit.
Dat komt omdat de chipset van dat andere moederbord waarschijnlijk niet hetzelfde is als dat van de A7V8X-X. Daardoor crasht Windows steeds, ik heb dat zelf ook gehad toen ik een nieuw moederbord kocht (Abit KT7 -> A7V8X-X).

Helaas kan ik je met de rest van je problemen niet helpen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zoals Sark al zei, geef ff aan welke foutmelding hij krijgt bij het opstarten van Windows.
Wel bestand mist hij? Als hij toevallig de melding NTLDR ontbreekt aangeeft, weet je dan wel zeker dat er niet toevallig een niet-bootable floppy in de drive zit?
Die willen die foutmelding ook nog wel eens genereren...

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 22:32:

Hij d8 nou simpel Windows opnieuw installeren.

Vervolgens heeft hij dat niet geinstalleerd.
Maar na de installatie weer dezelfde foutmelding.
Dit kan ik niet volgen, dus heeft ie het nu wel of niet opnieuw geinstalleerd.

Verder moeten we gokken wat het kan zijn als je de foutmelding niet aangeeft, dus lees ff goed wat Balus C je aanraad.

Verder is er een groot Asus A7V8 topic in de search, niet helemaal gelijk aan jouw bord maar veel schelen zal het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Flame17 op 18-09-2003 01:13 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

kheb precies hetzelfde gehad. Ik kreeg steeds de melding dat er een bestad miste in de system32 map. Na 3 dagen zwoegen kwam ik er dus achter dat ik mijn proccesor op de verkeerde snelheid draaide. Ik heb nu een amd 2600 + en die heb ik ingeteld op 11,5 x 180 en geen enkele errors meer ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij is iemand na een sluitmessage het slotje vergeten... O-)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.