[FireWire] Externe hdbox sloopt fiwipoorten?

Pagina: 1
Acties:

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 16:05

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
Kheb de volgende firewire kast voor een 2,5 inch hd. Werkte in eerste instantie goed.

Aansluitingen: FireWire groot, klein en 5 volt, voor adapter.

Nu heb ik bij 3 systemen een niet meer werkende FireWire poort. Naar mijn idee gaan ze stuk? door het aansluiten van de 5volt adapter.

Aangesloten op een iMac zonder 5volt adapter gaf aan dat er te weinig stroom zou zijn; dus 5volt adapter erbij. Daarna laptop en nog een andere iMac :( :(

Nu aangesloten op een pc met extra molex voeding op de firewirekaart; hd spint op en daarna niets.......

Iemand ervaring met dit product (gekocht op Klokhuis beurs, september), zie foto, anders uitkijken.

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.demon.nl/GOT/FIWI.jpg

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:40
Lees eens je manual door. Zou me niks verbazen dat je de adapter alleen mag gebruiken in combinatie met de 4pins aansluiting. Kan je vertellen welk merk het kastje is. Ik kan het op de foto net niet lezen.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
Kheb de manual doorgelezen, heel klein, kort boekje met matige vertaling van chinees naar engels en daar staat niets in dat je de grote firewire poort niet mag gebruiken met de 5 volt adapter. Maar je zou het bijna denken dat de 5 volt met de grote firewire aansluiting de zaak "opblaast".

Maar dat zou toch in de manual moeten staan en zou ook niet mogen lijkt me. Als waarschuwing staat er alleen dat je voorzichtig moet zijn met je harddisk, niet stoten, laten vallen etc. Dat is wel duidelijk.

Heb de 5 volt adapter gemeten en die is netjes 5,06 volt, dus da's netjes.

Het merk is ICONN.

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/ICONN.jpg

Verder is het netjes gemaakt, niks mis mee, mooi compact dus en met blauwe led :)

[ Voor 20% gewijzigd door OgWok op 03-08-2008 12:40 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:40
Ik heb een tijdje rondgekeken, maar weinig info kunnen vinden. Als jet dit kastje pas net hebt, dan zou ik je leverancier aansprakelijk stellen voor de schade . Die mag het verder uitvechten met zijn leveranciers, fabriekant en/of aansprakelijkheidsverzekering.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
Ben dat zeker van plan, maar heb wel het idee dat het moeilijk gaat worden.

Maar geen reden om het niet bij de leverancier aan te kaarten.