Voor mijn website maak ik een poll, gedreven door een MS Access database 
Ik stel een aantal eisen aan mijn poll-systeem:
1. Ik wil onbeperkt aantal keuzes kunnen toevoegen bij een poll.
2. Ik wil alle IP adressen opslaan, inclusief poll-keuze.
3. De database structuur moet overzichtelijk blijven.
Nou had ik een structuur bedacht waardoor ik alles in één table kwijt kon.
Ik maak de volgende kolommen:
En een voorbeeld van een poll waar 3 mensen al op hebben gestemd zou er dan zo uit kunnen zien:
Vervolgens kan ik op de pagina de cel IPadressen opsplitsen in een array() om vervolgens de ip-check uit te voeren in een loop.
Ik zal per poll niet meer dan 150 stemmers krijgen, dus de grootte zal niet de spuigaten uitlopen...
Het lijkt me fijn dat met deze structuur, dat het aantal records in de database beperkt blijft. Maar ik vraag me af of dit wel een snelle manier is, aangezien hij een array moet aanmaken van maximaal 150 ip-adressen. Is het (aanzienlijk) sneller om alle ip-adressen in een losse tabel te plaatsen?
Wat zijn jullie ideeën hierover? Alvast bedankt...
Ik stel een aantal eisen aan mijn poll-systeem:
1. Ik wil onbeperkt aantal keuzes kunnen toevoegen bij een poll.
2. Ik wil alle IP adressen opslaan, inclusief poll-keuze.
3. De database structuur moet overzichtelijk blijven.
Nou had ik een structuur bedacht waardoor ik alles in één table kwijt kon.
Ik maak de volgende kolommen:
code:
1
| | ID | Poll | Keuze | Score | IPadressen | |
En een voorbeeld van een poll waar 3 mensen al op hebben gestemd zou er dan zo uit kunnen zien:
code:
1
2
3
4
| | ID | Poll | Keuze | Score | IPadressen | |-----------------------------------------------------------------| | 1 | Wat vind je van... | mooi | 2 | 213.0.0.0; 214.0.0.0 | | 2 | Wat vind je van... | lelijk | 1 | 215.0.0.0 | |
Vervolgens kan ik op de pagina de cel IPadressen opsplitsen in een array() om vervolgens de ip-check uit te voeren in een loop.
Ik zal per poll niet meer dan 150 stemmers krijgen, dus de grootte zal niet de spuigaten uitlopen...
Het lijkt me fijn dat met deze structuur, dat het aantal records in de database beperkt blijft. Maar ik vraag me af of dit wel een snelle manier is, aangezien hij een array moet aanmaken van maximaal 150 ip-adressen. Is het (aanzienlijk) sneller om alle ip-adressen in een losse tabel te plaatsen?
Wat zijn jullie ideeën hierover? Alvast bedankt...