[Hosting] renewel niet gedaan + hoster niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Wat te doen:

Nadat ik al een tijdje geen klachten meer had over mijn hosting provider, heb ik er nu toch weer eentje :(

Mijn hostingprovider heeft sinds een geruime tijd een site waarop staat dat die in aanbouw is, contact wordt niet beantwoord. Er wordt niet mee gewerkt aan verhuizingen en tal van andere zaken die niet correct gaan. (zo heb ik 2 jaar al geen rekening gezien, kwam ik laatst achter dat ik voor 2 jaar had gekozen voor fl. 175,40 :? )

Nu is de site al geruime tijd offline...

op 15 september is de record afgelopen, deze is vorig jaar gewijzigd volgens de whois database. Echter normaal zou de site gewoon verlengd moeten worden.

Normaal gesproken zou je na een automated renewel mail gewoon verder gaan en ontvang je de rekening later wel om te betalen

Dat gebeurd dus niet, en niet alleen bij mij, maar bij een stel andere ook, en aangezien ik meerdere domeinen via deze hoster heb ben ik niet de enige getroffene.

De HSP is in geen velden of wegen te bekennen. Het adres van de Whois is niet te vinden, de telefoon (06 nummer) is niet bereikbaar, de fax (020 terwijl whois aangeeft dat ie in Friesland woont) is ook niet te bereiken, krijg steeds een foutmelding, en als je iets door kunt faxen krijg je daar geen reactie op!

Ik wil dus graag mijn hele handel verhuizen... Maar hoe kan dat als de HSP slechts een reseller van Tucows (opensrs) is? Ik heb Tucows al eens gemaild, maar daarop heb ik ook nog steeds geen reactie gehad.

Wat te doen wat te doen...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

wie is de eigenaar van het domein?
Jij?
dan kun je de zaak eenvoudig verhuizen door de dns servers naar een nieuwe hosting provider te laten wijzen (wel eerst een contract afsluiten daar).
Als jij niet de eigenaar bent, maar je HSP, dan heb je een probleem. Je zou kunnen proberen het domein zelf te kopen.

If you choose to criticise you choose your enemies

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
euhm, sja volgens mij ben ik de eigenaar...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

ok, waar heb Jij de domeinnamen gekocht?
Kan je inloggen en de DNS gegevens wijzigen?
Wat zegt een whois query over wie de eigenaar is?

Als jij de dns entries kan wijzigen, en je hebt ook nog een backup van je site, dan zou je in no time weer in de lucht moeten kunnen zijn bij een andere betere HSP.

Mocht dit allemaal te technisch worden, dan kunnen we je hier / of ik, je ongetwijfeld verder helpen. Mits je toegang hebt tot je dns entries.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Mijn ervaring is dat Tucows wel goed meewerkt als jij kunt aangeven dat je (a) de eigenaar bent (dmv fax) en (b) de reseller niet thuis geeft. Je moet gewoon even met Tucows bellen.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
hmmm als ik een whois doe krijg ik dus dit:

Domain Name: WIELGOESONLINE.NET
Registrar: TUCOWS, INC.
Whois Server: whois.opensrs.net
Referral URL: http://www.opensrs.org
Name Server: NS1.SNAKESERVER.COM
Name Server: NS2.SNAKESERVER.COM
Status: REGISTRAR-HOLD
Updated Date: 15-sep-2003
Creation Date: 14-sep-2000
Expiration Date: 14-sep-2004

Maar ik krijg maar geen rekening! Ik wil dus wel betalen, maar ik krijg mijn registar (Snakepages) dus niet te pakken... Maar inmiddels is mijn (en nog een paar anderen dus!) wel mooi offline... :(

Pagina: 1