Toon posts:

Kabel vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag
Ik heb ADSL internet vie ethernet modem

kan je de kabel die van de telefoonkast naar de modem loopt ook als kabel gebruiken van de modem naar de PC?
Denk de plasticjes weg want die vervang ik dan....en dan zet ik samen met mn huisbaas de juiste er op!

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 10:35
van de telefoonkast naar de modem loopt een 2-aderige telefoonlijn. Van de modem naar de computer een netwerkkabel. Als je de goede kabel gebruikt en niet te lang moet dat wel lukken volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
thanks!
Maar zeker weet je het dus niet?
Damn man anders heeftd e huisbaas dalijk namelijk een boel kabels voorniks gekocht

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Nee kan natuurlijk niet!

Je moet een UTP kabel hebben daarvoor. Je kan niet zomaar een RJ-11 stekker vervangen door een RJ-45. Die standaard zit er ook niet voor nix

Speedtouch freak

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33
Kan wél, mits je huisbaas een normale 4 aderige telefoonkabel heeft gekocht. Een netwerkkabel gebruikt namelijk maar 4 aders van de 8 die erin zitten. Je moet dan wel de aders op de juiste plaats in de RJ-45 connector doen...

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 23:48

r0b

Inderdaad, kan niet.

Een telefoonlijn is heel anders dan een UTP kabeltje, dat kan je niet 1-2-3 'veranderen' met een paar stekkertjes.
(Jammer genoeg, anders had ik op mijn kamer ook eindelijk telefoon. :P)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

En zo is het maar net. Als je even in de handleiding van je ADSL aansluiting had gekeken, of van mijn part zelfs de stekkergaten op je modem, dan had je wel gezien dat dit andere stekkers zijn en dus níet gaat lukken. UTP kabel tussen het modem en je pc('s) dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.