[IL. 10] Magic Wand werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb het volgende probleem; Ik heb in Illustrator 10 op dit moment een visitekaartje gemaakt; maar op de achtergrond van dit visitekaartje moeten 2 bitmaps. De bitmaps zijn niet groot; maar dat maakt in dit verband niets uit; ik moet ze toch vervagen met gaussian oid.

Goed; wat nu mijn vraag was: Ik heb een bitmap (NIET transparant), met een duidelijke scheidingslijn tussen 'echt plaatje' en witte 'achtergrond', maar het geheel is nu dus nog een groot vierkant blok.

Wat ik wou doen is met de magic wand tool het witte stuk selecteren, en dan verwijderen, zodat alleen het 'echte plaatje' overblijft. Ik werk liever niet met masks, het is een akelig idiote vorm om te clipping mask voor te maken...

De afbeelding is gerasterd (Object>Rasterize)... Maar nu?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Hee dude :)

Maar kun je bitmaps niet beter bewerken in photoshop ipv illustrator? En waarom heb je de afbeelding gerasterd :? Drukkers zijn veel blijer met vectoren lijkt me.

Normaal zou ik iig de bitmaps bewerken in photoshop, die naar illu knallen, daar de vectoren overheen zetten, en het als EPS naar de drukker doen.

Vergeet ik ook nog je antwoord |:(

Zover ik weet werkt de magic wand in illu niet zoals in photoshop. Het selecteert OBJECTEN met dezelfde kleur, en geen pixels. Je zult dus echt naar photoshop moeten daarvoor.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 22:28 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Open m in Photoshop, zet Quickmask aan, en ga aan het poetsen. Ik weet niet zeker of je een grove brush kan gebruiken, ik heb er vandaag niet zo op gelet.
Hij antialiast geloof ik naar wit dus zie even wat je als achtergrond voor je kaartje hebt.
Maak alle gedeeltes om de afbeelding rood, en ga uit het Quickmask. Zorg dat je het onnodige spul als selectie hebt en delete de boel.
Als het goed is houd je nu een image over met als transparante plekken een hokjesveld.

Nu de barbatruc waar ik vandaag achter kwam is onder de Help functie van Photoshop, daar staan nog 2 'snelle wizards' , o.a. een voor uitgesneden afbeeldingen exporteren. Hoppa.
Zeg dat je het transparante deel al transparant hebt; Photoshop legt er een lijntje omheen en je kunt hem saven als .EPS.
Importeren in Illustrator en klaar is Trees!

* Dark Blue moest vandaag een gore jpeg 200% opblazen en ze bijwerken en uitsnijden :r yuck, ik heb de aanvrager góed ingepeperd wat góede jpeg kwaliteit is voor de volgende keer! :r

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

/me hoopt dat je em ook verteld hebt dat ie volgende keer op 100% of 200% aanlevert, ranzige JPG sukt, maar ranzige JPG op 200% nog harder :)

Maar het komt er iig op neer dat je de wand tool voor een functie gebruikt die die niet heeft :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 23:26:
/me hoopt dat je em ook verteld hebt dat ie volgende keer op 100% of 200% aanlevert, ranzige JPG sukt, maar ranzige JPG op 200% nog harder :)

Maar het komt er iig op neer dat je de wand tool voor een functie gebruikt die die niet heeft :)
offtopic:
/me kucht de klant drie dagen lang koppig volhield dat wij van zijn 'zo klein mogelijk gemeelde plaatjes' 8)7 weer prachtige images konden maken. Ik zei stellig van niet. Komt ie vandaag: 'ja die achtergrond is wel scherp en die dansvloer ook, maar de bandleden zijn zo wazig... :| ' ik kon mn beker thee echt wel in zn gezicht gooien... :( - we hebben overigens aangeboden om (geheel buiten onze diensten eigk) de volgende keer voor hem de fotoshoot te doen *D met ónze digicams >:) *ka-ching!*
Heeft Illu wel een magic wand tool? En zo ja, waar is die dan voor? Om stukken vector weg te halen ofzo?
Kijk die effecten in Illu / InDesign met Slagschaduw, Doezelen zijn wel leuk, maar puur bitmap die zich aanpast aan Illu, een vectorbased prog. Ze hoeven er van mij nu niet meer uit, maar ze horen er niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Dark Blue op 18-09-2003 00:38 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

offtopic:
Hoe kwam ie er eigenlijk bij dat je dat kon verbeteren :?

Nou. Zover ik kan vinden selecteert ie alle vectorobjecten met dezelfde kleurtjes.

Mgoe, illu krijgt allemaal rare bitmap dingen, en photoshop vage vector dingen. Dikke kans dat dat nog ooit 1 pakket wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 00:44 ]

Pagina: 1