Toon posts:

Welke van de 2?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben een centrino d8600 laptop van dell aan het samenstellen, maar welke van deze 2 is nu de beste netwerk kaart voor draadloos internet?
Welk is het verschil?

Dell TrueMobile™ 1300 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card (+47,19 EUR)
of
Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology (+35,09 EUR)

• staafonline
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09-2019
die van dell ondersteunt ook de "G" standaard

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

zullen beide goed zijn, maar de intel kan enkel van 802.11b gebruik maken, wat een lagere snelheid (11mbit/s) heeft dan 802.11g (54mbit/s)

Verwijderd

Topicstarter
dus de eerste is de beste?
waarom staat bij de 2de "for intel centrino mobile technology"?

Verwijderd

offtopic:
Let ff op hoe je je topictitel maakt, deze is niet echt duidelijk. Maak er dan iets van: [Dell-laptop] Hulp nodig bij het kiezen van een netwerkkaart. Dat geeft iets beter weer wat de inhoud van je topic is :)

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 21:24:
Zonder intel wifi-nic mag het geen Centrino heten...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06

DDX

Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 21:24:
dan is het intel certified
dell optie niet

dus tja hangt beetje vanaf natuurlijk wel merk dell oem erin heeft gepropt
intel kan handig zijn ivm drivers bijv.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

Centrino bestaat uit drie onderdelen: de chipset, de cpu + de 802.11b standaard die ONBOARD ondersteund wordt. Wanneer er 1 van de drie niet aanwezig is, mag de term centrino niet langer gebruikt worden.
het staat er dus waarschijnlijk bij omdat er dan gebruik wordt gemaakt van de native ondersteuning van het mobo, in plaats van een extra kaart die wordt bijgeplaatst (of chip).

Verwijderd

Topicstarter
oeioei ik zie het al, dat gaat weer een moeilijke keuze worden :(

Verwijderd

54MBit of 11MBit een moeilijke keuze? Ik zou het wel weten, Centrino (c) is perslot van rekening ook maar een naam.

En de drivers zou ik me niet te veel zorgen om maken, als je tenminste Windows draait. Dell levert die b/g kaartjes ook aan bedrijven met meerjarige support contracten.

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 21:31:
oeioei ik zie het al, dat gaat weer een moeilijke keuze worden :(
LOL, meen je dat echt? als ik me effe afvraag wat ik het belangrijkste vind; een naam of meer snelheid voor 12€ meer, dan weet ik het wel hoor :)
Zelfs bij die Dell-nic zal je waarschijnlijk geen problemen hebben met drivers etc.
Tenzij je een Intel-verzameler bent zou ik voor de G-kaart gaan.

Verwijderd

Topicstarter
maar dan is de laptop geen echte centrino laptop?
dan de batterij enzo ook minder lang meegaan?

Verwijderd

Topicstarter
en mijn accespoint is maar 22Mbit, dus maakt toch niet uit dan, ofwel?
Wat wel lastig is, mijn vaste pc moet nu altijd aanstaan als ik op internet wil met mijn laptop, heb zo'n aparte router gekocht, maar die wilt maar niet werken :(

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 00:29
Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 21:37:
maar dan is de laptop geen echte centrino laptop?
dan de batterij enzo ook minder lang meegaan?
Zal best meevallen, de netwerkkaart is nou niet bepaald het meest energie verslindende onderdeel aan een laptop.
Dat Centrino is alleen maar een naam, en om dat intel ook wel inziet dat voor een laptop WiFi essentieel is, willen ze dat dingen waar hun naam uitdrukkelijk aan verbonden wordt ook wifi hebben.

Van Intel natuurlijk, die jongens zijn ook niet gek :z
edit:
Jaja, dat doe je met het edit: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje :)

als je AP langzamer is betekend dat inderdaad dat je daar geen nut hebt van de hogere snelheid. Alleen neem ik aan dat je die laptop niet alleen hebt om thuis mee te internetten? :> Dus als je dan een keertje ergens anders bent kun je gebruikmaken van de lokale AP, die misschien wel sneller is, tis altijd prettig om netewerken te maxxen O-)

[ Voor 30% gewijzigd door cryforhelp op 17-09-2003 21:43 ]

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 14:14
Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 21:40:
Wat wel lastig is, mijn vaste pc moet nu altijd aanstaan als ik op internet wil met mijn laptop, heb zo'n aparte router gekocht, maar die wilt maar niet werken :(
nee het heeft alleen niet de naam centrino maar voor de rest is het nog gewoon hetzelfde

[ Voor 67% gewijzigd door supreme tweaker op 17-09-2003 21:41 ]

Burp

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 21:40:
Dan toch liever aan 22Mbit dan aan 11Mbit. ;) Voor het extra stroomverbruik maakt toch niet veel uit en voor de naam Intel al zeker niet. Neem maar de Dell-kaart ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt allemaal :)

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ze in de centrino topic niet meer reageren:
ik twijfel verschirkkelijk tussen de dell d8600 en de acer travelmate 804LCI, advies?

Verwijderd

Zeker een D-link AP? Die werkt met beide maar op 11Mbit, maar met de Truemobile ben je beter op de toekomst voorbereid ;)

En de accu, die gaat met beide minder lang mee. Als het je puur om accuduur gaat moet je geen wireless gebruiken, zenden kost energie, weet je. :)

Ik verwacht eigenlijk niet dat de Dell kaart echt meer energie gebruikt, de grootste stroomvreter is de zender en die zullen waarschijnlijk vanwege wettelijke normen niet ver uit elkaar liggen wat vermogen betreft.

Ik heb zelf een truemobile in m'n laptop, deze is echter uitgeschakeld en blijft dit ook. Laptop is van m'n baas en die wil dat ivm vertrouwelijke info op mijn PC. Ze vertrouwen niet op WEP, wie had dat ooit gedacht :P

En in reactie op jouw latere vraag, die chips zijn ongekoeld dus geen (extra) herrie, bij beide. Ik heb zelf goede ervaringen met Dell laptops, ik heb wel begrepen dat kleine reparaties en losse onderdelen peperduur zijn. Ik heb geen ervaring met Acer.

Algemeen advies vragen over welke je moet kopen komt je mogelijk op een slotje te staan, je eerste vraag vond ik al op het randje. Je had al veel met google kunnen vinden. En dan heb ik het niet een sover de topic titel, kan een mod daar niet iets duidelijks van maken? In OH zegt die al helemaal niets.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 22:04 ]

Verwijderd

Leer nu eens dat edit-knopje gebruiken 8)7

Het is vrij simpel... Als je echt centrino wilt wacht dan gewoon ff tot er een intelkaartje is met de g-standaard :)

Mijn mening zoals velen:
Koop het dell-kaartje, aan je batterij ga je het niet merken als je toch op 11 mbps werkt en alleen soms op 54.

Verwijderd

Topicstarter
en aan het geluid van de fan/cooler ofzo? gaat hij zo meer lawaai maken?

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ze in de centrino topic niet meer reageren:
ik twijfel verschirkkelijk tussen de dell d8600 en de acer travelmate 804LCI, advies?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:12

LopeZ

Too much is never enough

Waarom open jij zoveel topics over het zelfde gedoe steeds?
Hak de knoop door en kies 1 van de 2 op wat je intussen gelezen hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.