Toon posts:

[HDD]Overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allen

ik heb een seagate ST360020A en deze doet het sinds kort niet meer

ik ben aan het vogelen geweest om te kijken of het flitsen van mijn beeld aan mijn mobo lag, dus ik heb alles overgeplaatst, geformatteert, geinstalleerd, verliep geheel vlekkeloos

nu hoorde ik van de zaak dat ze de hele computer origineel terug moesten hebben om te testen, dus ik zet alles weer terug en de hdd geformatteerd.

maar verdomme 98se wilt zich niet installeren :/ telkens blijft hij hangen @ zoveel %

ik dacht "probeer het even in een andere pc te zetten en overnieuw formatteren en de hoop dat hij dan wel doet, niet dus

het viel me op dat hij al niets liet zien [Partition Magic Pro 8]
dus ik zag boven een melding staan van bad sector ofzo (niet goed nieuws :X )
probeerde hem te formatteren naar FAT32, maar toen gaf hij ongeveer een melding aan die een illegale operatie liet voorzien oid :/

terug in mijn pc, proberen weer te formatteren door 98se install (hij loopt wel vlekkeloos @ scandisk) kwam hij eindelijk verder dan 2%, maar @ 38% liet ie het weer weten :(

de hdd is 1 1/2 jaar oud en komt uit een compaq kast (yup :r ) dus mocht ie echt defect wezen, kan ik dan evt een RMA aanvragen? (keb niks kwa brieven ofzo over mijn hdd)

bvd voor deze hulp, want ik begin nu dus echt te flippen :X

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Draai even seatools software. die kan checken of je hdd inderdaad het loodje gelegt heeft....

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
seatools ff draaien www.seagate.com

garantie houdt ff op denk ik.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
De tips over seatools heb je al gehad. Zie ook de faq over dit onderwerp :)
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 20:59:
de hdd is 1 1/2 jaar oud en komt uit een compaq kast (yup :r ) dus mocht ie echt defect wezen, kan ik dan evt een RMA aanvragen? (keb niks kwa brieven ofzo over mijn hdd)
Je hebt zeer waarschijnlijk pech. Omdat de disk in een merk-pc zit valt dat onder de noemer 'oem-schijven'. Daarbij gaat de garantie niet via de harddisk-fabrikant, maar via de pc-fabrikant. Hoe het met rma en dat soort zaken geregeld is bij compaq weet ik eerlijk gezegd niet.
Meestal hebben die schijven ook apparte serienummers, en zodra je een aanvraag voor RMA probeert te krijgen via de site zul je ook een melding hierover krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik heb hem de hele nacht laten scannen en zichzelf laten testen, hij liep vast @ 11%

dus nu ben ik het aan het testen via de pc zelf, dus vanmiddag ivm is ie klaar en zal ik de resultaten posten :)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:45

Duinkonijn

Huh?

Twynn schreef op 17 september 2003 @ 22:00:
De tips over seatools heb je al gehad. Zie ook de faq over dit onderwerp :)

[...]

Je hebt zeer waarschijnlijk pech. Omdat de disk in een merk-pc zit valt dat onder de noemer 'oem-schijven'. Daarbij gaat de garantie niet via de harddisk-fabrikant, maar via de pc-fabrikant. Hoe het met rma en dat soort zaken geregeld is bij compaq weet ik eerlijk gezegd niet.
Meestal hebben die schijven ook apparte serienummers, en zodra je een aanvraag voor RMA probeert te krijgen via de site zul je ook een melding hierover krijgen.
mm dat hoeft niet 1 2 3. ik heb beide gevallen mee gemaakt.

laser pc`s met WDC`s kreeg ik wel RMA op
Siemens met IBM`s kreeg ik geen RMA op.
zal straks ff kijken voor de comb. siemens. maxtor

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
o ja, mijn ouders en ik willen een nieuwe hdd kopen (Maxtor 6YI60PO) en heeft 8mb cache/7200 rpm

moet ik ivm Gigabyte mobo (GA8SR533P) een nieuwe controller kopen aangezien die limieten? of is bios update voldoende? (ja ik heb de faq ff doorgespitst)

[edit]bad sector scanner zit op 24% :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 07:46 ]

Verwijderd

Biosupdates opzoeken van je mobo, IDE/ATA controller of anders driveoverlay of diskmanager...

Verwijderd

Topicstarter
keb het al gedaan euss :) ide controller van HighPoint met bootopties ;) een een sweet maxtor diamond plus 9 160 gig 8mb cache 7200 rpm
man, die dingen zijn stil!

en over garantie, dat kan ik zeker vergeten?

Verwijderd

Probeer het en je weet het zou ik zeggen

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus dat word effe kijken op seagate zelf

nu heb ik een ander probleem :/
ik hang de hdd aan de pci kaart en prop de pci kaart erin (dus ide controller :P )
windows herkende hem (moest 98se installeren) en begint te formatteren, blijft hij hangen op 54% :X
als ik in dos probeer c:\ te enteren via dir /w krijg ik die vage melding van het mediumtype is ongeldig :S
met de hand formatteren gaat ook niet lukken, is deze hdd ook al dood? :? lijkt mij sterk
maar toch....
Pagina: 1