Toon posts:

bootmenu verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net linux suse geinstalleerd, en ik had eerst win 2003 draaien (die heb ik vervangen door suse) ik had toen een bootmenu voor mijn win XP en Win 2003 (en een extra versie van win xp omdat ik met een speciaal progje het login en bootscherm verandert had en dat was een soort van safemode)

nou heb ik grub geinstalleerd en krijg ik na grub (als ik windows kies) nog een keer mijn bootmenu van windows, dus moet ik eerst windows kiezen en daarna nog een keer welke windows (terwijl 2003 al weg is en de andere gebruik ik nooit)

Hoe kna ik zorgen dat als ik op windows klik dat hij dan automatisch mijn aangepaste windows versie pakt (met het aangepaste bootscherm en login menu)????

Sorry dat het een beetje onduidelijk is |:( maar als je ook maar een beetje kunt helpen alvast bedankt
_/-\o_

Verwijderd

Opstarten in windows, en dan:
right click My Computer > Properties > Advanced > Boot- and Restore options > Settings
en selecteer daar dan dat je je windows als default wil opstarten bij het verschijnen van het windows bootmenu en stel de timeout in op 0 sec.

Om helemaal van je bootmenu af te raken zal je je mbr moeten clearen, maar aangezien daar nu grub in zit, gaat ie ook mee weg zijn. (hangt er nog vanaf hoe je je systeem geconfigureert hebt, meerdere hdds bvb ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt deze topic can gesloten worden mods