Flight Simulator joystick of yoke?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 23:05

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Hoi allemaal,

Wil graag wat meer tijd spenderen aan Flight Simulator maar om dit te spelen met toetsenbord is onbegonnen werk en bovendien een stuk minder realistisch en dus minder leuk.

Nu vraag ik mij af of ik een joystick moet kopen of dat ik veel beter af ben met een yoke (dus zo'n echt stuurtje). Heeft iemand hier misschien ervaring mee? (misschien met beide). Dit ook aangezien zo'n yoke aanzienlijk duurder is dan een gemiddelde joystick.

Qua joystick zat ik dan eventueel te denken aan een Logitech WingMan Force 3D.
Is dit een goede keus?

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik ben in het bezit van een yoke én een stick :P dit omdat ik eerst een stick had, en toen over ben gegaan naar een yoke :P
ik had een microsoft side winder 2... dat is een heel goede stick, zeker als je geen xtra geld uit wil geven aan een FFB.
Mijn yoke is van CH products, de gameport versie. Beter kan je de USB versie nemen, die heeft ook mixture en prop controlls, en gameport is gewoon achterhaald :P gekloot met drivers enzo...
Ik vind de yoke lekkerder vliegen, wanneer ik een grote boeing manual wil landen oid... De stick pak ik echter wanneer ik bijv. de Extra (klein vliegtuigje in FS200x) of een helicopter...
Het enige nadeel van een yoke is het gebrek aan rudder...
Er zitten wel knopjes op waarmee je zou kunnen instellen dat je de rudder trimt, maar ten eerste werkt dat niet zo lekker, en als je hem gewoon heen en weer wilt bewegen is dat op die manier echt onmogelijk...
Als ik dus taxi pak ik m'n stick erbij, voor rudder controlls, en bij een approach met veel wind, zal ik het zonder rudders moeten doen :D
Je kan ook nog rudder pedals, dan ben je echt het beste uitgerust om een groot vliegtuig te bedienen, maar het is zeker prijzig...

Verwijderd

Als je een beetje goed kan zagen enzo, kan je best je eigen stuur maken. Zelf heb ik eens wat gemaakt van lego, daar kon je dan je muis op leggen en het stuurtje rolde de bal. Werkte prima in Flight Simulator 5.1 [jaja, lang geleden]. Maar het is beter om wat nieuws te creeeren dat je op je gamepoort aansluit. De gameport is namelijk supeerrr makkelijk aan te sturen

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 21:06:
Als je een beetje goed kan zagen enzo, kan je best je eigen stuur maken. Zelf heb ik eens wat gemaakt van lego, daar kon je dan je muis op leggen en het stuurtje rolde de bal. Werkte prima in Flight Simulator 5.1 [jaja, lang geleden]. Maar het is beter om wat nieuws te creeeren dat je op je gamepoort aansluit. De gameport is namelijk supeerrr makkelijk aan te sturen
Probleem is alleen dat je (naar mijn weten) een zeer beperkt aantal knoppen op de kameport aan kan sluiten... en het is zeker lekker om de ap disengage, a/t disengage, en spoilers te kunnen bedienen zonder je hand van je stuur af te halen, aangezien je die meestal gebruikt vlak voor touchdown...

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Zijn de side winders van tegenwoordig ook nog goed?

Ik denk dat ik toch maar eerst voor een joystick ga, als ik namelijk iets minder dan 200 Euro uitgeef aan een yoke en het vervolgens toch niet zo bie vind, tja...daar wordt je niet zo vrolijk van zullen we maar zeggen...:D

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
*kick

Is er iemand die mij wat kan vertellen over die joystick van Logitecht en de Microsoft Sidewinder? Op tomshardware lees ik dat ze beide erg goed zijn.

Maar misschien is er iemand die er zelf ervaring mee heeft..... :9

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 15:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zelf een Microsoft Sidewinder Precision 2, een erg fijne stick. Reageert vlot en precies op commando's. Heeft een POV head, throttle en rudder. Hiervoor had ik een Logitech Wingman Extreme Digital, die toch een stuk minder fijn was in het gebruik.

The choice is yours :)

Edit:
Ik vlieg zelf niet met Flight Simulator, ik vlieg games als X-Wing Alliance, Falcon 4.0 en Flanker 2.5.

[ Voor 25% gewijzigd door SandsOfArrakis op 18-09-2003 20:43 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Ok, bedankt!

Ik ga zelf vooral FS2004 spelen en de volgende versies van die reeks natuurlijk..

Heeft iemand anders hier nog een mening over?
Zou er veel verschil tussen de extreme digital en de force 3d zitten?

• Stoney3K
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

* Stoney3K heeft een Thrustmaster Top Gun Afterburner :)

Heeele grote stick met heeeele grote gashendel.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
nealzie schreef op 17 September 2003 @ 21:12:
[...]

Probleem is alleen dat je (naar mijn weten) een zeer beperkt aantal knoppen op de kameport aan kan sluiten... en het is zeker lekker om de ap disengage, a/t disengage, en spoilers te kunnen bedienen zonder je hand van je stuur af te halen, aangezien je die meestal gebruikt vlak voor touchdown...
De gameport ondersteunt zes knoppen, heeft een device er meer, heb je een driver nodig.
Mijn Gamepad Pro heeft er in elk geval 10.

Verder zou ik uit kostenbesparing een joystick overwegen, daar kan je ook nog combatsims mee spelen, en dat zijn er heel wat. En een hoop goeie ook (Falcon 4.0, Il-2 Sturmovik, en als je lekker wilt knallen: Comanche 4).

Wil je dan echt iets goeds, ga je voor een hotas (hands on throttle and stick). Saitek levert een kwalitatief erg goed instapmodel (zelf eventjes mee gespeeld) tegen een instapprijs: 80 pleuro ofzo. Je kan ook 299 euro uitgeven aan een Thrustmaster Cougar, die is van metaal. Die voelt als een echte penis van vlees en bloed, waar de andere stikkies lijken op een goedkope dildo van slap plastic.

/edit: dat was een metafoor.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Zo'n yoke laat ik idd maar even voor wat het is voorlopig.

Bedoel je deze van Saitek:

Afbeeldingslocatie: http://www3.alternate.nl/prodpic/200x200/n/njzs15.jpg

Zijn de joysticks van Saitek sowieso het overwegen waard, of zijn eigenlijk alleen de duurdere modellen te gebruiken zonder dat ze na 3 maanden kapot zijn...?

[ Voor 36% gewijzigd door knopper op 19-09-2003 07:22 ]

Pagina: 1