Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Webcam in verlichte case...

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand al eens een webcam proberen inbouwen in zijn pc-case? Zou wel leuk zijn om hem in een hoekje van je behuizing te hangen met een neon-lampje die je hardware belicht. Zo kan je in je explorer de binnenkant van je pc bekijken om te controleren of alles nog oké is of gewoon om je casemodje van binnenuit te kunnen bewonderen zonder open te schroeven.

Jammer genoeg heb ik geen neonlampen hangen in m'n case dus ik kan het niet uitproberen, maar misschien vinden anderen dit wel een goed idee.

Zoiets dus met een neonlicht aan de zijkant van je case en eventueel leds op je cpu-fan en achterste casefans:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSCF0002(Small).JPG

(aansluiting via opening in pci-slotklepje of via voorkant pc)

Verwijderd

waarom zou dat niet kunnen, lijkt mij wel.
maar als het je lukt..pst wa pics

Verwijderd

Als je wilt weten hoe het in je kast eraan toe gaat kan je dan niet beter een Bay kopen die ook meteen de temperaturen meten en worden getoond op een klein LCD schermpje ? scheelt je een hoop werk.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Webcams zijn zelf soms te groot voor, maar er bestaan inderdaad kleinere webcams speciaal voor laptops, die zo erin kunnen. Veel mobo's hebben interne usb aansluitingen dus erop prikken is easy.

Maar aan andere kant toch wel beetje nutteloos. Tegenwoordig zaag je een raam in de zijkant uit en daar kun je ook prima mobo bekijken of ie goed loopt. Het is dus nu alleen voor de fun, zeg maar.

Neon lampen of CCFL buizen kun je zo kopen en het is verlicht. Maar lichtbron moet je niet voor de lens neerzetten. Want dan gaat software beeld donkerder maken en zie je weinig over van de mobo zelf, dan die ene felle streep van CCFL buis zelf. De lichtbron moet dus achter webcam gaan staan. Hiermee blijft beeld maximaal zichtbaar.

Verwijderd

Mm, met een webcam zonder groothoeklens zal je maar weinig in je kast kunne zien.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

om te controleren of alles nog oké
Daar heb ik geen webcam voor nodig om te zien of ie wel ok is, ook als kast dicht zit.
Verder lijkt het mij totaal niet spannend om constant naar de binnenkant van de pc te kijken, er gebeurd toch niets, kan je beter een foto maken van de binnenkant en daar naar gaan kijken :)

En idd, licht van ccfl zal waarschijnlijk overbelichten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10 23:58

guanpedro

Live forever or die trying

Behalve dat het beeld niet echt veel veranderd kan je er toch niet veel mee? Als er iets begint te roken merk je het denk ik ook pas te laat.

Als hij zo speciaal is van binnen maak dan een kort filmpje :)

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Verwijderd

Topicstarter
Nakebod schreef op 17 September 2003 @ 20:48:
[...]

Daar heb ik geen webcam voor nodig om te zien of ie wel ok is, ook als kast dicht zit.
Verder lijkt het mij totaal niet spannend om constant naar de binnenkant van de pc te kijken, er gebeurd toch niets, kan je beter een foto maken van de binnenkant en daar naar gaan kijken :)

En idd, licht van ccfl zal waarschijnlijk overbelichten.
Ja, maar het gaat me niet om temp-monitoring, maar gewoon voor de fun. De tweaker-brainstorm-spririt kwam ff boven zeg maar. :+

De ccfl's hang je aan de zijkant buiten het beeld, de webcam richt je gewoon op het moederbord/cpu/koeling.

Verwijderd

ik heb het geprobeert met een viertal superbright leds, maar door de brakke lens is er weinig te zien (te kleine hoek). Veel meer dan bijv. het fannetje van je videokaart zie je niet.
edit: voor de oc'ers wel makkelijk, kan je op tijd je pc uitzetten als je chips beginnen te roken :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 23:17 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Tis wel een leuk idee, maar kzie zelf niet echt het nut er van in.

Dat ding staat op 1 plaats te schijnen, en als er wat is dan zie je het denk ik toch niet. Ja of je ziet het wel, maar dan op je beeldscherm of dergelijke.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Dat ziet er wel geinig uit, alleen jammer van de brakke pics.

Zo kan het dus ook, alleen een betere camera zou gewenst zijn.

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

ik denk meer dat de TS bedoelt IPV een window een camera dus op je desktop bijvoorbeeld kunnen zien hoe je pc er vanbinnen UITZIET, en dus geen temps enzo daar zijn idd al zat progjes voor. ik vind het wel een stoer idee en ik denk dat je het ook makkelijk kan uitwerken met tips van bovenstaande posts, Show Us When Ready zo ik zeggen

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Zonde van je webcam, vind ik.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 20:38:
Zo kan je in je explorer de binnenkant van je pc bekijken om te controleren of alles nog oké is of gewoon om je casemodje van binnenuit te kunnen bewonderen zonder open te schroeven.
Dit heeft toch totaal geen nut?? :? :P
Om te kijken of alles nog oke is. ;) Ach ja, waarom niet he. 't Houd je van de straat. :P

Verwijderd

Nog cooler: zo'n beweegbare camera monteren. En genoeg verlichting (dat ging bij die Casejunkies-mod niet helemaal goed gok ik zo).

Lekker rondkijken in je case :+
(en ook ik kan geen enkel nut bedenken van deze mod, maar dat maakt m niet minder cool :D)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Wel een aardig idee, maar als je dit zelf niet gaat uitvoeren en het ook al eens is gedaan, zie ik het nut van dit topic niet echt in...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.