[3.11]TCP problemen

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 16:57
We hebben hier een Windows 2000 / XP netwerk liggen met 6 pc's eraan, maar nou wil ik voor een oud dos programma dat onder win3.11 draait een share op de win2k pc aanmaken die die win3.11 pc kan uitlezen.
Ik heb de updates van microsoft al geinstalleerd en volgens mij werkt netwerk wel gewoon. In VIEW kan ik alleen de win3.11 pc zelf zien en de rest van de pc's niet, en de rest van de pc's zien die 3.11 pc ook niet... Kan ik ergens in 3.11 controleren welke werkgroep die zit ed? Ik snap er niet zoveel meer van :S

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

netwerk setup ;) (dacht ik)

anders zit het bij Windows Setup in Hoofdgroep

[ Voor 66% gewijzigd door Erkens op 17-09-2003 19:43 ]

• Megamind
Hmm dat werkt idd, hij zit dus onder het goeie netwerk aangemeld, maar hij zit dus aan een router vast die dus IP adressen uitdeeld... Ik heb m nu aan dezelfde poort gedaan als een winXP pc, en de ip adressen en gateways overgenomen, maar nog meld ie zich niet aan onder het netwerk :S

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heb je wel een tcp/ip stack geinstalleerd, want bij mijn weten zit die niet standaard bij 3.11
(overigens heb je de "for Workgroups" versie?)

Die TCP/IP stack is als het goed is te downloaden van de Microsoft ftp.

edit:

voor de search, ook hier is die te downen:
http://www.eits.uga.edu/~ucns/lans/docs/mstcpip.html

[ Voor 24% gewijzigd door Erkens op 17-09-2003 20:15 ]

• Megamind
Idd die stack heb ik gedownload, en ik heb idd 3.11 :(

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Megamind schreef op 17 September 2003 @ 20:14:
Idd die stack heb ik gedownload, en ik heb idd 3.11 :(
wat heb je nu allemaal ingesteld?
op zowel je 3.11 bak als de "rest"

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
hmmm er is ooit een andere stack geweest, trumpet winsock heette hij. Zoek daar eens op. Ik weet dat men die ook gebruikte op mijn vorige werk toen ze nog in het w3.11 tijdperk zaten.

[ Voor 5% gewijzigd door ge-flopt op 17-09-2003 20:17 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ge-flopt schreef op 17 September 2003 @ 20:16:
hmmm er is ooit een andere stack geweest, trumpet winsock heette hij. Zoek daar eens op. Ik weet dat men die ook gebruikte op mijn vorige werk toen ze nog in het w3.11 tijdperk zaten.
naar mijn weten werd trumpet winsock alleen gebruikt bij het inbellen

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Erkens schreef op 17 September 2003 @ 20:18:
[...]

Jups voor netwerk is er inderdaad een Microsoft TCP/ip update, zodat je hjet tcp/ip protocol kan installeren :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Megamind
Hmm, nou ik heb een router die heeft een standaard gateway 192.168.2.1
dan staan er 6 workstations 192.168.2.100 - 2.106
Die Win3.11 staat nou op 101 ipv een xp bak
win3.11 config: alleen TCP/IP is geconfig, netbeui en die andere ;) is verwijderd. Werkgroep staat op Zeilcentrum net als alle andere pc's.

Tja wat valt er voor de rest nog wat in te stellen......

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Megamind schreef op 17 September 2003 @ 20:30:
Hmm, nou ik heb een router die heeft een standaard gateway 192.168.2.1
dan staan er 6 workstations 192.168.2.100 - 2.106
Die Win3.11 staat nou op 101 ipv een xp bak
win3.11 config: alleen TCP/IP is geconfig, netbeui en die andere ;) is verwijderd. Werkgroep staat op Zeilcentrum net als alle andere pc's.

Tja wat valt er voor de rest nog wat in te stellen......
hmm, en de username waarmee je @ 3.11 inlogt is ook bekend bij de andere machines? (of is het guest account geactiveerd)

• ge-flopt
Erkens schreef op 17 September 2003 @ 20:18:
[...]

Ik kan me ook iets herinneren dat trumpet ook een tcp ip stack/socket had. Weet dat niet meer precies.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ge-flopt schreef op 17 September 2003 @ 20:32:
[...]

Ik kan me ook iets herinneren dat trumpet ook een tcp ip stack/socket had. Weet dat niet meer precies.
ja voor je modem ;)
niet voor je netwerk kaart, daar heeft Microsoft namelijk een "mooi" stackje voor geschreven :P

• ge-flopt
Heb even voor je gezocht:
http://www.totalaccess.net/~xniu/winsock/win3/stack.htm

Is niet helemaal wat je zocht, maar hopelijk kun je ermee vooruit.

[ Voor 30% gewijzigd door ge-flopt op 17-09-2003 20:38 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Trumpet Winsock
* The most popular Winsock stack supporting SLIP/PPP, this version only works for 30 days before you register.
zie je wel ;)

• Megamind
ge-flopt schreef op 17 september 2003 @ 20:38:
Heb even voor je gezocht:
http://www.totalaccess.net/~xniu/winsock/win3/stack.htm

Is niet helemaal wat je zocht, maar hopelijk kun je ermee vooruit.
Ok dan dat ga ik morgen even proberen :) Maar idd de guest account is geactiveerd, en anders zou die ook een login error moeten geven...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Megamind schreef op 17 September 2003 @ 22:11:
[...]

Ok dan dat ga ik morgen even proberen :) Maar idd de guest account is geactiveerd, en anders zou die ook een login error moeten geven...
heb je een domein dan?
zo nee, dan wordt de username afaik gechecked op de lokale machine, en worden de username+pass doorgestuurd dacht ik als je een verbinding wilt maken.

• Megamind
Nee geen domein.. Hij vraagt als je windows opstart om een domein aanmelding en dan zegt ie dat het wachtwoord niet geverifieerd kon worden omdat er geen LAN manager aanwezig was en dus is ie ingelogd zonder password. Maar ik heb ook geen domein... Daarna gaat ie wel gewoon op de Zeilcentrum werkgroep zitten, alleen niet waar de rest ook op zit?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Megamind schreef op 18 september 2003 @ 11:20:
Nee geen domein.. Hij vraagt als je windows opstart om een domein aanmelding en dan zegt ie dat het wachtwoord niet geverifieerd kon worden omdat er geen LAN manager aanwezig was en dus is ie ingelogd zonder password. Maar ik heb ook geen domein... Daarna gaat ie wel gewoon op de Zeilcentrum werkgroep zitten, alleen niet waar de rest ook op zit?
dan moet je geloof ik instellen dat je geen domein hebt, of je moest iets doen met je netwerk settings in de setup. Ik kan dat nu niet checken, want 1 ik heb nu geen draaiend 3.11 systeem :P en 2 mijn 3.11 floppy's zitten in een verhuisdoos.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit is meer iets voor Network Troubleshooting :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor de AD (ja je moet je tenslotte aanmelden) heb je een stukje software nodig. Weet niet of die er voor 3.11 is is er wel voor 98, maar daar heb je niets aan. Dit schijnt vooral in native 2000 domeinen voor te komen. Misschien dat er bij microsoft iets over een AD-client voor 3.11 te vinden is.
Pagina: 1