Toon posts:

Gigabyte geeft cmos error na reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week een nieuw moederbord van gigabyte ( GA-IPE1000L) en dit bordt geeft een CMOS error bij het opstarten nadat de resetknop is ingedrukt. :?

Met als gevolg dat al mijn instellingen weg zijn uit de bios.
Als ik de computer reset door 4 seconde de aan/uit knop in te drukken en daarna weer aanzet is er geen probleem.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen is?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
en als je de bios update, verhelpt dit het?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik wil je iig hier al aan helpen...
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/booterr.htm
Kan het zijn dat het indrukken van de resetknop een kink in de kabel veroorzaakt, waardoor de BIOS batterij een oplawaai krijgt en reset?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op 17 September 2003 @ 19:33:
en als je de bios update, verhelpt dit het?
Ik heb de nieuwste bios versie er al ingezet maar dat haalt niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op 17 september 2003 @ 20:06:
Ik wil je iig hier al aan helpen...
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/booterr.htm
Kan het zijn dat het indrukken van de resetknop een kink in de kabel veroorzaakt, waardoor de BIOS batterij een oplawaai krijgt en reset?
Ik zat zelf ook al te denken aan die richting te denken maar zou daar nu ook weer niet zo snel een oplossing voor weten.

iemand een idee daarvoor?

Verwijderd

ik heb ook een gigabyte bord, en als ik tever overklok reset de computer zichzelf wel eens en dan blijft dat ding hangen tijdens de post best wel irritant. Ik denk persoonlijk dat het aan het geheugen ligt. want daar heb ik telkens gedonder mee. Dus kijk ff wat voorn geheugen jij erin heb zitten of als de bak is overgeklokt iets terug klokken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook een gigabyte bord, en als ik tever overklok reset de computer zichzelf wel eens en dan blijft dat ding hangen tijdens de post best wel irritant. Ik denk persoonlijk dat het aan het geheugen ligt. want daar heb ik telkens gedonder mee. Dus kijk ff wat voorn geheugen jij erin heb zitten of als de bak is overgeklokt iets terug klokken.
Ik heb mijn geheugen of processor niet overklokt dus daar zal het niet aan liggen lijkt mij.
Het geheugen wat ik gebruik is: Twinmos Dimm 512Mb DDR SDram PC3200

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je een ander reepje geheugen liggen of kan je het lenen bij een vriend oid. Dan kan je uitsluiten dat het je geheugen is of niet. Het kan best zijn dat je geheugen een beetje brakjes is

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:14

Talon

Booooom !

is je machine aangesloten op een geaard stopcontact ?
Zo nee : dan heb je kans dat hij dat blijft doen en dat het een keer *plof* doet.

Wat ook kan is dat je CMOS batterij (ondanks dat je bord nieuw is) bijna leeg is. Geeft dezelfde fout.

Verwijderd

Topicstarter
Talon schreef op 18 september 2003 @ 15:55:
is je machine aangesloten op een geaard stopcontact ?
Zo nee : dan heb je kans dat hij dat blijft doen en dat het een keer *plof* doet.

Wat ook kan is dat je CMOS batterij (ondanks dat je bord nieuw is) bijna leeg is. Geeft dezelfde fout.
Mij PC is geaard en heb nog ff de CMOS batterij vervangen voor een nieuwe maar dat haalde niks uit.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 19:24:
Ik heb sinds een week een nieuw moederbord van gigabyte ( GA-IPE1000L) en dit bordt geeft een CMOS error bij het opstarten nadat de resetknop is ingedrukt. :?

Met als gevolg dat al mijn instellingen weg zijn uit de bios.
Als ik de computer reset door 4 seconde de aan/uit knop in te drukken en daarna weer aanzet is er geen probleem.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen is?
Dit verhaal e-mailen naar de Technical Research Zone
Pagina: 1