Toon posts:

[laptop] wat vreet meer stroom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij zo af of een mobile celeron nou meer stroom vreet dan een mobile p4/mobile xp.
En of een mobile radeon 9x00/ gforce go in 2d nou meer stroom vreet dan een onboard dingetje?
Ik kan via de search niks vinden over deze vraag, er is zowieso weinig over de mobile celeron te vinden.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Als die Mobile Celeron geen speedstepping heeft zoals die Mobile P4/AMD (al heet het bij AMD anders), dan zal die niet veel zuiniger zijn. Of je moet je laptop continue stressen waardoor je CPU alsnog op z'n snelst draait.

En een onboard videokaart lijkt me ook minder trekken dan een extra videokaart, aangezien het bijvoorbeeld ook gebruik maakt van je interne geheugen.

Maar ik zou maar eens goed kijken of je die stroomverminderig wel op vindt wegen tegen de prestaties van de laptop :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
alle mobile cpu's tegen woordig hebben powernow/speedstep, maar aangezien de celeron minder cache heeft zou hij toch wel minder stroom kunnen vreten.

Verwijderd

Topicstarter
niemand een id of een mobile radeon/gforce-go IN 2D meer stroom vreet dan een onboard?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 02:32 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

hangt ervan af of je 3d gebruikt denk ik zo.
Een aparte zal (bijna) altijd meer stroom verbruiken dan zo'n standaard onboard chipje

en wat processor betreft zou ik voor een p4 mobile gaan, die verbruiken 30 watt in highpower mode en 20 watt als ie zuinig draait.
Ik heb er zelf ook 1 en het werkt perfect, btw bij de grafische kaarten van tegenwoordig zit er ook stroombesparing ingebouwd.
Bij mijn GF4 420 Go wel iig.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]