Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hardisk aan compactflash reader

Pagina: 1
Acties:

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 19:34
Ik wil een externe hd die aan te sluiten is op USB.

Ok.. tuurlijk ze zijn te koop usb to ide converters. Maar ze zijn wat prijzig.

Dus dacht ik het volgende compacflash kaarten worden vaak gebruikt als solitstate hd's . Je kunt ze direct aan je ide poort hangen.
Ik heb ff een schema hiervoor opgezocht op de site van scandisk.

Adres http://www.sandisk.com/tech/oem_design/cf/Cf_ide.pdf

Dus ik dacht als ik nu een usb compact flash reader koop (bijvoorbeeld zo'n el cheapo ding van sweex voor 14 euro) en hang daar een ide aan volgens de op scandisk genoemde pinout heb ik een externe usb harddisk.....toch?

Oke de vraag is of iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb dus op GOT gezocht en kwam alleen een topic tegen van sebastius uit 2002 waar weinig input is gekomen..wie helpt?

Verwijderd

ik zou het niet weten, probeer het uit. Maar mij lijkt het sterk

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 22:27

Snijkoek

Metal up your ass

Ik denk dat je tegen heel wat problemen aan gaat lopen als voltage, snelheid, kapotte hardware en dingen... Maar succes iig.

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 19:34
Uh Snijkoek.. ik weet niet of je dat pinout schema van mij hebt bekeken maar ide en compactflash zijn compatible.. het werkt zeker om een compactflash aan een ide port te hangen.. is het echter andersom ook mogelijk.. hierbij lijken voltages echt niet het probleem te zijn

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52
Stel:
• Een balpoint is voor schrijven op papier
• Een whitboardstift is voor schrijven op een whitboard

-Met een whiteboardstift 'kun' je ook wel als je dat graag wilt schrijven in een schrift.
-Met een balboint kun je dus ook schrijven op een ....8)7

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 15:56

Croga

The Unreasonable Man

flipje81 schreef op 18 September 2003 @ 11:05:
Uh Snijkoek.. ik weet niet of je dat pinout schema van mij hebt bekeken maar ide en compactflash zijn compatible.. het werkt zeker om een compactflash aan een ide port te hangen.. is het echter andersom ook mogelijk.. hierbij lijken voltages echt niet het probleem te zijn
heh.... Ik kan geen fouten in de beredenering vinden, en het klinkt ook erg logisch.... Maar ik ben bang dat er maar één manier is om dit uit te vinden..... Probeer het uit?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Croga schreef op 18 September 2003 @ 11:30:
[...]
heh.... Ik kan geen fouten in de beredenering vinden, en het klinkt ook erg logisch.... Maar ik ben bang dat er maar één manier is om dit uit te vinden..... Probeer het uit?
Logica is een georganiseerde manier om het met overtuiging bij het verkeerde eind te hebben.

Persoonlijk ben ik altijd een voorstander geweest van de medische aanpak (Let's operate and find out).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
De Compact Flash-kaarten hebben een IDE-compatibility mode, maar dat wil niet zeggen dat de reader ze ook in de IDE-mode aanspreekt.

Er heeft ergens in de afgelopen twee jaar een keer een artikel hierover in Elektuur gestaan, over een zelfbouw card reader. Zal wel hetzelfde zijn als de link hierboven.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 00:45
Is wel een leuk project ... maar het lijkt me simpeler om een USB2 HDD Enclosure te bestellen voor 40 eurotjes ... daar kun je iedere HDD of Optical inhangen :)
Pagina: 1