[mp3] Archiveren van veel mp3's

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Ja, ik weet het, er zijn hier al heel veel topics over geopent maar ik kon er tot heden geen een vinden die mij uit de brand kan helpen. :)

Ik heb dus een behoorlijke mp3 verzameling zowel albums als losse mp3's.
Nu wil ik dus allereerst zorgen dat de filenames correct worden,
dus niet met !*@Y_$@( etc. maar gewoon: Artiestnaam - Titel.mp3
En tergelijke tijd moeten dus de IDI-3 tag aangepast worden, waar alleen maar de Artiestnaam en Titel in moet staan, geen genres of comments etc. :)
Dus als ik de nummers b.v. in winamp laadt, dat er dan ook geen rare tekens o.i.d. tussen staan ;)
Dus nu is mijn vraag of hier ook een _goed_ programma voor is.

Nu heb ik nog een vraag, ik gebruik nu WinRip om de hele zooi af te spelen, maar elke keer als ik dan weer een nieuw nummer/album heb gedownload moet ik die weer helemaal apart toevoegen, weet iemand hier iets op, een handig programma o.i.d. :)
Niet al te uitgebreid, maar gewoon heel simpel.

Ik heb onlangs een programma gevonden die geheel aan mijn eissen voldoet :)
Echt een aanrader voor iedereen die zijn mp3's netjes en geordent wil hebben/houden.
Namelijk: Tag&Rename 3.0

Het is een 31-Trial version :)

[ Voor 19% gewijzigd door j0ck0z op 18-09-2003 16:06 ]

PB 3.2

Verwijderd

MoodLogic werkt opzich wel aardig

www.moodlogic.com

Verwijderd

ga ik dan ook maar is proberen heb namelijk hetzelfde probleem als de topic starter en vele andere dat weet ik zeker ;)

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:27
Let op med Moodlogic! Je kan een beperkt aantal MP3's bewerken, daarna zul je info moeten uploaden naar de server om zodoende punten te krijgen waarmee je weer meer bestanden zelf kunt omvormen...

...

• j0ck0z
Ziet er goed uit, maar volgens mij heb ik hier dus weer hetzelfde probleem ;)
Kan dit programma automatisch nummer/albums toevoegen (uit 1 directory ) :?

PB 3.2

Verwijderd

ik gebruik id3tagit.de van http://www.id3-tagit.de/ plus daarbij mp3manager van www.volweb.cz/str/ voor de bieb... niet optimaal maar het werkt.

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
Plastiekske is bezig met een progje dat dit op zou kunnen gaan lossen! MP3-Tagit. In pincipe zou dit moeten gaan werken met FreeDB en geeft je dus de optie om direct een CDDB-alike database lokaal te draaien! Wel zo makkelijk..

Ik heb hetzelfde probleem en hou dit topic in de gaten! :)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
One tool to rule them all (nog freeware ook ;) ):

Tag: http://www.saunalahti.fi/~cse/html/tag.html

[ Voor 7% gewijzigd door warp op 17-09-2003 21:59 ]

• Maverick
  • Laatst online: 08:36
zijn er ook progjes die een dynamische database kunnen maken? Dus alleen in het programma zelf, en die dan geen invloed heeft op de directorie structuur, of vraag ik nu iets heel geks?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• j0ck0z
Werkt idd goed voor het renamen van de IDE-3 tag en de filename tegelijk :)
Maar nu nog mijn andere vraag ;)

PB 3.2

Verwijderd

//offtopic
warp wat is je username op soulseek? Ben benieuwd naar je collectie..
//offtopic

• rewind.
  • Laatst online: 22-08 22:08
is er ook een tool die checkt of je mp3 nog goed is ? ik heb een boel mp3's die kraken. Dit komt door een hdd crash :(

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

j0ck0z schreef op 17 September 2003 @ 18:52:

[..]

Nu heb ik nog een vraag, ik gebruik nu WinRip om de hele zooi af te spelen, maar elke keer als ik dan weer een nieuw nummer/album heb gedownload moet ik die weer helemaal apart toevoegen, weet iemand hier iets op, een handig programma o.i.d.
Niet al te uitgebreid, maar gewoon heel simpel.
Hier is een WinAMP plugin voor... Maakt van elke map, een album, en die zet ie dan in je playlist. Weet alleen even niet, hoe die plugin heet...
Stoney187 schreef op 16 oktober 2003 @ 02:12:
is er ook een tool die checkt of je mp3 nog goed is ? ik heb een boel mp3's die kraken. Dit komt door een hdd crash :(
Denk niet dat het door je HDD-crash komt hoor. Vaak worden er MP3s verspreid, die na een X aantal seconden beginnen te kraken. Zit dus zo in de MP3, en denk niet, dat je daarop kan checken...

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 16-10-2003 09:07 ]

Verwijderd

/me gebruikt The Godfather en dat gaat prima

Verwijderd

gewoon ouderwets de bestandsnamen aanpassen, en iedere dag een beetje hehe

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Ik gebruik al tijden DrTag, heeft voor mij de beste multi rename/tag functies. Helaas niet gratis.

• Force
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

http://www.mp3.cz/mp3manager/
kijk hier eens. Scant bij opstarten je mp3 directories en voegd nieuwe files dan direct toe, en je kan er ook de id tags in bewerken. dat wilde je toch ?

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 09:23:
gewoon ouderwets de bestandsnamen aanpassen, en iedere dag een beetje hehe
Zo heb ik het ook gedaan, met de hand. Alleen ik doe niets met de ID3-tags (mijn autoradio geeft die pas weer als je op een knopje drukt, normaal gebruikt hij de bestandsnaam)

Dan ook gelijk luisteren hoe het begin is, of hij niet kraakt (met de pijltjestoetsen sla je steeds 5sec over) en of er een einde aan zit, en natuurlijk hoe de algemene kwaliteit is. Ik heb namelijk al een aantal 128Kbit's gehad die nergens naar klonken, en 128Kbit's die beter klonken dan een 192Kbit's.

Op deze manier heb ik 645 (niet zo veel) MP3's teruggebracht tot 476 MP3's, dan kan je gelijk horen of je dubbele hebt gedownload die per ongeluk een foute naam hebben. Maar ik download weer geen albums.

Bij albums boeit het eigenlijk niet zo veel, die hebben allemaal de zelfde kwaliteit, en die kan je dus best met een tooltje te lijf gaan.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Met 30 GB (+/- 1600 nummers ofzo) aan MP3 is een tag&rename util wel makkelijk maar alles met het handje doen is murder!! 8)7 |:(

zeker omdat het soms:
- titel - artist.mp3
- track - artist - titel.mp3
- track - titel- artist.mp3
en alle varianten die je kan bedenken
BEHALVE artist - titel.mp3

Is er geen tool wat ze gewoon netjes voorziet van naam + tag ? want taggen is begin zonder eind ...

Had het 1 keer een week lang zitten sorteren) crasth 2 maanden later mijn HD dag MP3 dag werk :r :'( :'( :'(

tagit v1.12 ofzo gebruik(te) ik.

Tja vanalles

• rewind.
  • Laatst online: 22-08 22:08
ThePerfectCell schreef op 16 October 2003 @ 09:02:
Denk niet dat het door je HDD-crash komt hoor. Vaak worden er MP3s verspreid, die na een X aantal seconden beginnen te kraken. Zit dus zo in de MP3, en denk niet, dat je daarop kan checken...
nee want voor de hdd crash hadden ze het niet. en het zijn er niet een paar maar een paar honderd.
Pagina: 1