Toon posts:

[winXP] Alternatieve Search

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word een beetje moe van de ingebakken windows search in WinXP. Alles verloopt vlekkeloos op deze pc met winXP sp1. Maar de search is gewoon ronduit slecht.

De problemen voor dit zijn dus de volgende dingen:
- Search Instabiel. Eigenlijk crashed mijn pc nooit, en loopt er echt heel zelden iets vast, maar de search presteert het toch iedere keer weer..
- Laaaangzaam. Het is toch onmogelijk hoe lang de search erover doet om 240GB te doorzoeken?? Okay, 240GB is vrij veel, maar dat moet toch sneller kunnen lijkt me.
- Te veel sources. Soms tijdens het zoeken duurt het gewoon een minuut applicatie te openen die normaal binnen een sec start bij wijze van spreken.

Zoals gezegd verloopt verder alles vlekkenloos. Geen crashes en alle benchmark resultaten zijn uitstekend.

Dus mijn vraag is, of er een alternatief is om je harddisk te doorzoeken. En zo niet of er misschien een of andere mogelijkheid is deze iets te tweaken.
Ik verlies weleens wat bestanden omdat ik veel werk op deze pc, en dan moet ik gaan zoeken. En dat is dus niet altijd even prettig op deze manier, maar dat lijkt me duidelijk.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 18:23:
- Laaaangzaam. Het is toch onmogelijk hoe lang de search erover doet om 240GB te doorzoeken?? Okay, 240GB is vrij veel, maar dat moet toch sneller kunnen lijkt me.
Heb je de indexing service aan staan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 11:40
zorgen dat je ntfs draait, en de indexing service installeren en inschakelen.
Als het goed is heb je dan een mega snelle search ;)

Zie de help in xp

Kan je trouwens zien in je taskmanager

Cisv.exe
cidaemon.exe

[ Voor 19% gewijzigd door Banshee op 17-09-2003 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel NTFS, maar:

Cisv.exe
cidaemon.exe

Staan niet in de taskmanager

Ik zal even zoeken waar ik dat kan vinden.. op mijn Mac wel iig en daar gaat het ook een stuk sneller.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 18:28 ]

• Banshee
ok. komt ie:

Start -» instellingen -» config.scherm -» systeembeheer -» services-» index service -» inschakelen en op auto zetten.

dan:

config. scherm -» systeembeheer -» computerbeheer -» dubbelklik op service en toepassingen, druk links onderin dat vensterje op het plusje, dan zie je indexing service staan, klik er met rechts op en kies voor alle taken -» prestaties optimaliseren, en zet hem op vaak.

Ga nu naar deze computer toe. Klik met rechts op al je partities, en vink aan : deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen, kies daar voor alle bestanden.
Doe dit zelfde met al je andere partities.

Suc6 :)

edit:

Niet schrikken van het geratel wat je gaat horen zodadelijk :X :X :X

[ Voor 10% gewijzigd door Banshee op 17-09-2003 18:45 . Reden: smily added ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks banshee 79, deze uitleg is een stuk meer helder dan die in de winXP help :)

Desalniettemin heb ik 2 kleine probleempjes waar ik niet geheel uit kom:
Start -» instellingen -» config.scherm -» systeembeheer -» services-» index service -» inschakelen en op auto zetten.
Volgens mij is dit voltooid, alleen kon ik nergens 'auto' in schakelen. Dit heb ik gedaan in jouw stap 2. Daar heb ik bij properties bij indexing service startup type in automatic veranderd. Ik weet niet of dat op hetzelfde neer komt.
config. scherm -» systeembeheer -» computerbeheer -» dubbelklik op service en toepassingen, druk links onderin dat vensterje op het plusje, dan zie je indexing service staan, klik er met rechts op en kies voor alle taken -» prestaties optimaliseren, en zet hem op vaak.
Bij alle taken 'all tasks' zie ik nergens prestaties optimaliseren. Alleen, start, stop, pause, resume, restart staan.

Verder heb ik nog geen geratel gehoord. Wel is Cisv.exe in de taskmanager te vinden, maar cidaemon.exe nog niet.

Alvast wederom bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 23:50:

Bij alle taken 'all tasks' zie ik nergens prestaties optimaliseren. Alleen, start, stop, pause, resume, restart staan.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/indexing.jpg

hier wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 18-09-2003 00:04 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Die staat er niet tussen :'(

• Banshee
Ga via software (config scherm) naar windows setup, en klik op windows onderdelen toevoegen.

Daar kan je de indexing service aanvinken, dan installeert ie hem voor je (denk dat jij hem standaard niet hebt).

Afhankelijk van je installatie kan er om de cd gevraagd worden.
Pagina: 1