Twee pc's, met crossed kabeltje aan elkaar gehangen om data te kunnen delen. Beide zijn dualboot XP dan wel 98SE, en WinXP-WinXP gaat goed - hardware is dus oki. De (erg prettige) FAQ van deze groep kon me niet helpen, en ook inmiddels drie dagen Googlen en forums afstruinen heeft niks opgeleverd. Dus:
Anders van XP-XP, heb ik nog Win98SE-Win98SE: gaat van B naar A goed, bij A krijg ik echter de mededeling, zodra ik op 'Volledig Netwerk' klik: "Kan het netwerk niet doorzoeken. Kan geen toegang krijgen tot het netwerk."
Pingen op IP adres gaat wel, en op computernaam ook.
adressen zijn 192.168.0.1 en .2, subnet 255.255.254.0
Primaire netwerkaanmelding: Client voor MS-netwerken, Bestanden en printers mogen gedeeld. Alles wat met netwerk te maken heeft, adapter, TCPIP, al meermalen verwijderd en opnieuw geinstalld.
Verdere netwerk-instellingen heb ik tot in den treure vergeleken, en zijn bij beide computers, tenzij ik iets enorm sufs over het hoofd zie, absoluut identiek.
Waarom dan toch via B wel netwerken zoals het hoort, maar niet vanaf A?!?
Iemand een idee, please...
Anders van XP-XP, heb ik nog Win98SE-Win98SE: gaat van B naar A goed, bij A krijg ik echter de mededeling, zodra ik op 'Volledig Netwerk' klik: "Kan het netwerk niet doorzoeken. Kan geen toegang krijgen tot het netwerk."
Pingen op IP adres gaat wel, en op computernaam ook.
adressen zijn 192.168.0.1 en .2, subnet 255.255.254.0
Primaire netwerkaanmelding: Client voor MS-netwerken, Bestanden en printers mogen gedeeld. Alles wat met netwerk te maken heeft, adapter, TCPIP, al meermalen verwijderd en opnieuw geinstalld.
Verdere netwerk-instellingen heb ik tot in den treure vergeleken, en zijn bij beide computers, tenzij ik iets enorm sufs over het hoofd zie, absoluut identiek.
Waarom dan toch via B wel netwerken zoals het hoort, maar niet vanaf A?!?
Iemand een idee, please...