[W2000] Profiles/Policies & Office 2000 op Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-05 12:18
Situatie:
12x Windows 2000 Professional NL Clients
1x Samba PDC (lees: Windows NT4.0 PDC)

#1) Ik zou profiles / policies moeten maken voor de clients.
Echter ik heb geen idee waar ik dit kan maken voor windows 2000. Ik ben zelf bezig geweest in Microsoft Management Console (mmc) maar de instellingen die ik dan verander, veranderen dan ook
op mijn eigen pc. Da's niet de bedoeling. Ook weet ik niet waar hij die dingen die ik instel laat.
Heeft iemand een idee hoe dit werkt, oftewel hoe ik die dingen aanmaak. Welke extentie ze moeten
hebben, ect.
Ik heb begrepen dat wanneer de policy's / profiles klaar zijn je ze in de NETLOGON directory moet plaatsen, en dan worden ze automatisch ingeladen (of moeten ze ook een specifieke naam hebben).

#2) Heeft iemand ervaring met Office 2000 over het netwerk ?
Het probleem is namelijk dat de clients een te kleine hd hebben(is nog maar 100mb op vrij ofzo).
Vandaar dat ik graag office via het netwerk wil draaien. Heb echter genoeg licenties (35) dus dat zou
geen probleem hoeven zijn. Iemand hier ervaring mee, of eventueel handige howto's ?

Echter #2 heeft voor mij niet zo veel haast / prioriteit. Die #1 in iedergeval wel.
Wat doe ik fout, welke handige programma's zijn er om profiles / policy's te maken. Verder nog handige tips of iets dergelijks.

Alvast bedankt.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:57
voor 1# zoek eens op roaming profile op de mskb, google, en GoT search
voor 2# zoek eens op terminal server, citrix, thin client.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• MikevanEngelen
#1 beschrijft nog steeds niet waarom hij die profiles toch dan ook aanpast op me eigen pc terwijl ik duidelijk aangeef dat ik een nieuwe aanmaak ?
#2 geen optie, het is de bedoeling dat dat gaat werken met de huidige setup, tenminste... zou handig zijn....

toch bedankt

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:57
MikevanEngelen schreef op 17 September 2003 @ 17:06:
#1 beschrijft nog steeds niet waarom hij die profiles toch dan ook aanpast op me eigen pc terwijl ik duidelijk aangeef dat ik een nieuwe aanmaak ?
#2 geen optie, het is de bedoeling dat dat gaat werken met de huidige setup, tenminste... zou handig zijn....

toch bedankt
#1 roaming profiles geef je op in iemand z'n acount als je NT4.0 user acounts werkt, of met Active directory.

#2 geen optie, gaat niet werken. je moet dat met TS of citrix doen als je het vanaf de server wil laten lopen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• MikevanEngelen
#1 Er was bij mij dus duidelijk een foutje in het begrijpen tussen het verschil.
Moet dus duidelijk policies maken. Die roaming profiles werken al. De gebruikers trekken al netjes hun eigen (inlog) directory van het netwerk.

#2 Dus het is niet mogelijk om office te laten laden via netwerk (op clients dus shortcut naar word op bv: p:\apps\office2k\winword.exe) op dit moment krijg ik installatie errors, dus vroeg me af of het ook mogelijk was om die te omzeilen. TS / Citrix is op die basisschool geen geld voor. Bovendien is de huidige setup daar ook niet voor geschikt.

Het is trouwens geen AD netwerk.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

#1 je moet je NTconfig.pol aanpassen en deze werkt niet geheel met windows 2000(kan ik je garanderen) maar daar is op www.support.microsoft.com enorm veel over te vinden.

#2 net wat grolsch al aangeeft citrix , terminal server etc ook weer op www.support.microsoft.com enorm veel over te vinden.

zoek en gij zult vinden...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

MikevanEngelen schreef op 17 September 2003 @ 17:15:
#2 Dus het is niet mogelijk om office te laten laden via netwerk (op clients dus shortcut naar word op bv: p:\apps\office2k\winword.exe) op dit moment krijg ik installatie errors, dus vroeg me af of het ook mogelijk was om die te omzeilen. TS / Citrix is op die basisschool geen geld voor. Bovendien is de huidige setup daar ook niet voor geschikt.
Als er nog maar zo weinig ruimte op die PC's is, is het vaak een teken dat de PC's ook te oud zijn om op een goede manier die versie van Office te draaien
Pagina: 1