Toon posts:

[Pine]Hoe POP3-mail lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik het eindelijk aangedurft om Slackware te installeren. Uiteindelijk heb ik de installatie 3x moeten doen en nu is het nog niet goed. Als ik gewoon boot krijg ik ofwel "Li" ofwel L 01 01 01... ofwel L 40 40 40..., hoe dan ook errors. Enkel met de rescue-disk kan ik booten. Ik heb al heel wat geprobeert maar niets dat ik gevonden heb op got en google bracht oplossing. Dit is nu echt er niet mijn probleem. Ik heb ondertussen wel al apache draaiend gekregen en zelf php erbij, en ook phpsysinfo draait zoals het moet... *trots* :*)
Nu ben ik eventjes met Pine bezig. Mail versturen vanaf mijn e-mailadres lukt perfect...enkel mail opvragen niet, daarom dit topic.

Ik zit met een pc met Windows XP op. Daar komt mijn mail binnen via pop3 en hij staat ingesteld om de mails op de server te laten staan (dan kan ik via webmail later nog een mail opvragen of als mijn pc crasht verlies ik geen mails). Nu wil ik graag een manier om mijn mails ook in Pine te kunnen lezen zonder dat die van de server op telenet verdwijnen. Is dit mogelijk en welke software heb ik daar dan voor nodig? (van wat ik hier gezien heb werkt pine enkel met imap en dat onderstuend mijn isp niet, dus ik veronderstel dat ik zelf een lokale server zal moeten draaien op mijn xp, of misschien op de linux-pc)

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 20:29
http://www.zrox.net/Mail/Pine/read.html#multiple
en direct daaronder hoe je de mail op je server laat staan.

(via Google)

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik dat zou gebruiken gaat hij mijn mails afhalen van de server en kan ik ze niet meer ontvangen op mijn XP-pc's en later ook niet meer via webmail opvragen...

• shlammod
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2024

shlammod

dus.... enzo....

dat gewoon booten ligt volgens mij aan je lilo configuratie
Waarschijnlijk heb je bij de setup de verkeerde hda aangegeven (of hoe dat ook heet, ben er zelf nu thuis ook mee bezig).. bij mij was ik dus vergeten in mijn lilo.conf acher de /dev/hda een 1 te zetten, dus /dev/hda1

Ik kan je helaas niet verder helpen met je andere probleem

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 15:52
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 16:48:
[...]

Maar als ik dat zou gebruiken gaat hij mijn mails afhalen van de server en kan ik ze niet meer ontvangen op mijn XP-pc's en later ook niet meer via webmail opvragen...
Dan moet je IMAP/IMAPS gebruiken... dan kan je vanaf verschillende systemen je mail lezen (gebruik ik zelf ook en het werkt perfect!)

My weblog

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit wil ik nu uitproberen alleen sta ik weeral voor het probleem dat ik met Apache ook had...Ik vind de map van pine gewoonweg niet. Iemand een richtlijn waar ik moet gaan zoeken?

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 20:29
Als het goed is staat mbox in je home directory, dus dat is /home/{je usernaam}

Verwijderd

Topicstarter
In de home-directory staat enkel een map ftp/ (ik ben wel nog steeds root-user, ik moet nog een account aanmaken, maar dat heb ik nog niet uitgevonden hoe dat gaat)

Verwijderd

Topicstarter
shlammod schreef op 17 september 2003 @ 16:48:
dat gewoon booten ligt volgens mij aan je lilo configuratie
Waarschijnlijk heb je bij de setup de verkeerde hda aangegeven (of hoe dat ook heet, ben er zelf nu thuis ook mee bezig).. bij mij was ik dus vergeten in mijn lilo.conf acher de /dev/hda een 1 te zetten, dus /dev/hda1

Ik kan je helaas niet verder helpen met je andere probleem
Heb al veel mogelijke instellingen geprobeert en nog steeds loopt het niet zoals het hoort. Als ik lba32 er bijvoorbeeld inzet dan krijg ik L 40 40 40. Via GoT vond ik dan dat ik dat er moest uit doen. Laat ik het er uit dan zegt lilo gewoon zelf "assuming lba32" dus om het even wat ik doe gebruikt hij lba32. fdisk /mbr deed ook al niet wat het moest dus ik heb momenteel niet veel ideeën meer...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 17:18:
In de home-directory staat enkel een map ftp/ (ik ben wel nog steeds root-user, ik moet nog een account aanmaken, maar dat heb ik nog niet uitgevonden hoe dat gaat)
adduser jokerswild *password*

Heb je geen boekje bij het linux pakket gekregen?

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Slackware rechtstreeks van internet gehaald dus geen boekjes en handleidingen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de fout aan het bios ligt. Heb net de pc nog eens open gedraait, bios vindt de schijf juist als het aankomt op cylinders etc maar qua totale grootte zegt hij dat ze 1804MB is terwijl hij eigenlijk 3GB groot is. Jammer genoeg is de pc een oude acer, dus een bios-update zit er jammergenoeg niet in (acer wist toen nog niet wat ondersteuning was)...hoe los ik dit nu op?

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 18:02:
Ik denk dat de fout aan het bios ligt. Heb net de pc nog eens open gedraait, bios vindt de schijf juist als het aankomt op cylinders etc maar qua totale grootte zegt hij dat ze 1804MB is terwijl hij eigenlijk 3GB groot is. Jammer genoeg is de pc een oude acer, dus een bios-update zit er jammergenoeg niet in (acer wist toen nog niet wat ondersteuning was)...hoe los ik dit nu op?
Mijn ervaring is dat er voor dit soort pcs zeker wel bios-updates zijn te vinden, alleen goed zoeken. Als t ECHT niet werkt kun je een andere bootloader proberen (grub), moet je downloaden en installeren...

magoed, je mail-probleem: de home-directory van root is /root, maar ik zou je aanraden om een gewone user aan te maken op de manier die hierboven staat.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• shlammod
  • Laatst online: 18-10-2024

shlammod

dus.... enzo....

Een maat van mij heeft zoiets ook een keer gedaan met mijn Slackware bakkie
was een 486.. met een te grote schijf voor het bios.
Heeft hem toen in het bios aangepast en in slackware zitten hekken ergens.

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Pagina: 1