[2k]register terugzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Het volgende is het probleem:

We hadden een computer die een blauw scherm kreeg. Was een fout in het software register. Wij het software register wat standaard was via het recovery console terug gezet.

Toen wilde de computer weer opnieuw opstarten wij heel :) totdat we gingen kijken welke programma's nog draaiden... Ongeveer geen dus :'(

Nu hadden we het oude register nog bewaard.. Is wel corrupt maargoe...

Is er een manier om dat oude register te openen, te kijken wat de corrupte regel is, deze te verwijderen en dan dat oude register weer terug zetten??

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:49
oude reg laden en dat regedit?
ben je wel lang bezig met zoeken...
reg = groot

dnek dat een reinstall sneller gaat

TheS4ndm4n#1919

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Denk het niet :) Da's van een fotograaf die PC... heeft allemaal speciale scanners en kaarten erin zitten...

Maar de vraag is dus hoe ik dat oude reg kan laden.. Da's namelijk een bestand zonder extensie en niet in het standaard geexporteerde reg formaat...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

regedt32 -> hkey_local_machine aanklikken -> registry -> load hive -> bestandje selecteren -> rond kijken. Success.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

mutsje

Certified Prutser

offtopic:
apen-nootjes wat mij vooral in jou postings opvalt is dat je geen relevante searchlinks plaatst? dit is IMHO geen vraag maar raak voor een knaak forum.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
mutsje schreef op 17 September 2003 @ 21:26:
offtopic:
apen-nootjes wat mij vooral in jou postings opvalt is dat je geen relevante searchlinks plaatst? dit is IMHO geen vraag maar raak voor een knaak forum.
Mmm... Moet ik dan search links geven naar dingen die het niet zijn?? Heb echt wel gezocht alleen dit is gewoon niet terug te vinden met de search met de zoektermen die ik gebruikt heb.. Of wil je soms de zoektermen weten?

Verder is het zo dat ik op het moment dat ik dit gepost heb op m'n werk zat met het probleem wat hierboven beschreven staat.. Is enige haast bij dus je gaat geen uren lopen zoeken terwijl er een user achter je staat om te kijen wat je aan het uitvreten ben...

Ik vindt juist jouw reacties nergens op slaan.. Dit soort dingen zijn gewoon af te handelen over de mail.. Verder heb ik van jou nog geen enkel antwoord gezien waar ik wat aan had.. Dat andere topic van mij stond toch echt heel duidelijk in dat het om laptops ging en daar zijn geen Just-reborn kaarten enzo voor...

Maar laat ff weten wat je dan precies wil zien..

sorry voor het hele erge off-topic gaan modjes!

[ Voor 20% gewijzigd door Apen-nootjes op 17-09-2003 21:37 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoe ging het nu met load hive? ;)

offtopic:
Google / search termen die niets opleverden zal ik nooit erg vinden, kosten 2 regels en leveren soms heel wat goodwill en dus betere hulp (en soms een andere google tip), maar idd heeft het voor het onderwerp weinig zin.
En dat users elkaar mailen over zoeken lijkt me wat overdreven, werkt topicreport beter want wij mods kunnen als het echt nodig blijkt leukere mailtjes sturen :X :D

Maar als load niet werkt en je met een hex editor niets kan terugvinden heb je (je klant) misschien gewoon pech - al heb ik het nooit echt geprobeerd te repareren moet ik zeggen.

offtopic:
En praat je klant / gebruiker een goede backup / image aan :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb het met winxp ook gehad omdat ik te nieuwschierig(sp?) was maar wat een key deed, dus kon ik niet meer inloggen :/. Mij is het met load hive gelukt, ik weet niet hoe het met 2k zit maar met winzp bestond de registery uit 5 bestanden. Als ik toen in hkey_local_machine keek zag ik dat ze corespondeerden met de "directory's" eronder. Ik kwam er ook achter dat ik de system bestand met hive niet terug kon zetten maar de software bestand wel, maakte niets uit want de key die ik veranderde zat in software. Dus ik ga weer de recovery console in en maak van mijn registery en zet mijn oude register terug behalve voor het software bestand daarvoor gebruik ik die in de windows\repair map en dan kon ik windows weer booten en met load hive die softwarebestand erin zetten en die key veranderen en weer rebooten en alles werkte behalve dat mijn nvidia driver voor 50% uninstalled was :?
Ik hoop dat dit help :)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ik ga dat Load hive straks uitproberen :) Had dat wel gevonde maar had niet gevonde dat dat alleen maar werkt met de local_machine key... :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Je echte registry bestanden staan geloof ik onder \WINDOWS\system32\config (in ieder geval bij XP). Daar staan de apparte files.
Offline kun je deze ook editten (via de xp regedit kun je componenten laten in bijv. local machine onder een apparte sleutel, en dan zie je gewoon de hele registry-reeks).

Misschien dat je hier nog iets aan hebt :)

Verwijderd

Dit was ook zo ongeveer wat de bedoeling was :) en dat dat onder config staat is ook zo bij 2000 zo hebben wij het orginele software register terug kunnen zetten...

(Ik was Apen-nootjes btw.. was vergeten uit te loggen... O-) )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 14:25 ]

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Oke! Het is allemaal gelukt! Na goed 4 uur bezig te zijn geweest werkt alles weer naar behoren :)

Pagina: 1