[Noob] HELP!! dualboot winXp/ Mandrake 9.1 wil niet!!

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Black_Mage
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-04 16:42
ik wou graag linux een testen en dus heb ik via Partition Magic 8 door hme te vertellen dat ik nog een OS wou 2 nieuwe partities gemaakt (ext2 en swap) an een succes volle instalatie van linux wou ik graag weeer naar windows, maar wanneer ik de computer reboot laat Lilo me niet tussen linux of windows kiezen, alleen maar tussen linux, linux_.... (ben vergetenw at er stond) safemode(of zo iets) en floppy, maar geen windows dus!!!

via de PM8 rescue disk ben ik er achter gekomen dat Pm de windows partitie onzicht baar heeft gemaakt, nadat ik het weer zichtbaar heb gemaakt proveerde ik het weer, maar hou wou nog niet yoen ben ik naar configuratiescherm>opstartbeheer gegaan en daar op Opsoren geklikt, daar vond hij kenelijk 3 NT OSen :S maar telkens bij een rebopot kwamen alleen de eeerste 4 opties naar boven

help!! anyone???

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Doe eens je eerste installcd van Mandrake in de PC, boot daarvan, en herinstall heel Mandrake. Kies dit keer eens voor Grub ipv Lilo als bootloader, Grub kan iets makkelijker met Windows partities om gaan dan Lilo, dus waarschijnlijk zie je hem (de Windows partitie) na de herinstall van Linux wel in het Grub boot menu, ook al is hij misschien nog hidden :)

LinkedIn
Instagram

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 14:20

ericding

Altijd de eerste.

Ik heb dit ook gehad. Ik kwam daarna alleen weer in windows door de MBR te resetten met behulp van de WINXP-CD. Volgens mij is het daarna wel mogelijk om in Windows een menuutje te maken waarin je kunt kiezen om Linux op te starten.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Uhm, het is echt niet nodig om Mandrake opnieuw te installeren. Het is voldoende om even te zoeken hoe je lilo.conf aan moet passen om ook windows te kunnen booten, en vervolgens lilo te draaien.

De FAQ even doorlezen zou ook geen overbodige luxe zijn.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

^^^
Weinig aan toe te voegen eigenlijk, behalve dat het zijn van een 'Noob' geen excuus is, om niet te zoeken ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.