[jpegtran] Terminated-error bij groot plaatje

Pagina: 1
Acties:

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Topicstarter
Ik probeer om een plaatje te draaien op mn server dmv jpegtran -270 $bestand, maar hij knalt eruit met de opmerking "Terminated" na een tijdje (30sec ofzo) bezig te zijn geweest. Probleem doet zich alleen voor als ik plaatjes van 1600x1200 probeer, 800x600 is geen probleem.

Het probleem is denk ik dat ie niet genoeg geheugen heeft (server is een p120 met 24mb RAM), maar ik heb toch echt wel voldoende swap klaarstaan daarvoor. Blijkbaar wil jpegtran dat niet gebruiken ofzo?

Ik heb geprobeerd te zoeken met google naar de exit code (143), Terminated, enz, maar niks gevonden. Ik heb zelfs (als C-leek) de source bekeken van jpegtran.c, maar ook daar niet gevonden. Denk dat de exit codes in een ge-include bestand staan, maar weet niet welke...

Is er iemand die een idee heeft wat ik kan doen?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:40

voodooless

Sound is no voodoo!

bij mij werkt het gewoon met 1600x1200 plaatjes, en het duurt niet eens een seconde. Probeer anders eens een nieuwe versie. Bij mijn versie van jpegtrans is het commando: "jpegtrans -rotate 270 $bestand". Ik kan helaas geen versienummer vinden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
deepspace schreef op 17 September 2003 @ 16:28:
bij mij werkt het gewoon met 1600x1200 plaatjes, en het duurt niet eens een seconde. Probeer anders eens een nieuwe versie. Bij mijn versie van jpegtrans is het commando: "jpegtrans -rotate 270 $bestand". Ik kan helaas geen versienummer vinden.
Bij mij werkt het ook wel op mn desktop (XP1700+), maar probleem is dat het op mn server moet gebeuren... En het is ook nog eens vrij belangrijk dat het losless is, anders zou
code:
1
2
3
djpeg $bestand |  pnmscale -xy 800 600 | \
pnmrotate -weet-niet-precies-uit-mijn-hoofd | \
pnmscale -xy 1600 1200 | cjpeg > $gedraaide_bestand

ook wel werken, maar ik wil liever helemaal geen kwaliteitsverlies...

als ik trouwens bovenstaande probeer zonder eerst pnmscale te gebruiken om het plaatje te verkleinen geeft pnmrotate ook een error, maar dat is dus sowieso een oplossing die ik liever niet gebruik.

Ik snap dat het even gaat duren om 500k aan JPEG-data te decomprimeren, draaien en weer comprimeren op een pentium 100 waarbij ook nog eens geswapt moet worden, maar tijd is geen issue.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Is transcode niet een goed alternatief?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
deepspace schreef op 17 September 2003 @ 16:48:
Is transcode niet een goed alternatief?
transcode is a text console video-stream processing tool
dus nee, daar kun je niet mee doen wat ik wil.

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Heeft niemand een idee hoe dit op te lossen is?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Je kunt Imagemagick proberen, die levert over het algemeen erg goede kwaliteit op. Hoe het precies moet zie je in man convert, de optie -rotate moet je waarschijnlijk hebben.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1