[php]Alle directories ftp server listen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb een functie gemaakt die alle directories van een bepaalde ftp server list en in array formaat returned. Het werkt wel goed alleen zit ik snel aan de het 30 seconden executie limiet. Ik weet dat ik dit kan verstellen maar dat vind ik geen oplossing voor het probleem.

Wat ik nu doe is dit:

-Ik haal van een bepaalde directory een rawlist op met behulp van ftp_rawlist.
-Deze transformeer ik tot een een uigebreidere array zodat ik de info makkelijk kan uitlezen.
-Daarna kijk ik of er een directory tussen zit, als dat zo is voeg ik hem toe aan de lijst en doe een recursieve call op deze directory om te kijken of daar nog directories in zitten.

Wat ik als optimalizatie(?) zou kunnen bedenken is eerst controleren of er bestanden/directories in een directory zitten en daarna pas, als er bestanden/directories in zitten, er een recursieve call op doen. Ik kan alleen geen functie vinden die me hierbij kan helpen.

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Misschien een ideetje, per directory een nieuwe ftp connectie opbouwen, kan wel langer duren, maar denk niet je makkelijk met een dir ( en een behoorlijke inet verbinding ) over de 30 secs heenkomt.

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Het werkt wel goed alleen zit ik snel aan de het 30 seconden executie limiet.
als de server niet in safemode draait kun je dat zo omzeilen:
PHP:
1
set_time_limit(0);

wees wel voorzichtig met het gebruik daarnan

• Michali
Gomez12 schreef op 17 September 2003 @ 16:41:
Misschien een ideetje, per directory een nieuwe ftp connectie opbouwen, kan wel langer duren, maar denk niet je makkelijk met een dir ( en een behoorlijke inet verbinding ) over de 30 secs heenkomt.
Ik denk niet dat dat sneller is. Waar ik het nu op test zijn er zon 30-40 directories te listen. Vandaar dat het wat langzamer is. Ik heb nu even de time limit op 120 gezet en nu krijg ik geen warning meer maar het nog steeds echt langzaam.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Oeps, sorry zie nu pas dat ik aan een andere timeout zat te denken, ik zat te denken aan een timeout van je ftp-sessie. Mijn fout.

Wat je wel kan doen is gewoon overal de tijd echo-en. Dan precies gaan kijken wat lang duurt. Want als dat het rawlist gedeelte is, dan kan je misschien gaan kijken of je sneller bent als je via sockets een verbinding maakt.

• Michali
Ik weet wel zeker dat het het rawlist gedeelte is. Als ik de recursieve call eruit haal is die een stuk sneller. Ik zal even gaan kijken naar die socket verbinding, daar heb ik nog nooit wat mee gedaan dus het is een beetje nieuw voor me.

Pagina: 1