[MCSE] verschil tussen prometric en vue examens?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 18:12
Aangezien het testcenter waar ik altijd mijn examens deed is overgestapt van Prometric naar Vue vraag ik mij af of er een verschil zit tussen een examen dat wordt afgenomen via Prometric of Vue?
Ik heb gebeld naar het testcenter maar de persoon die ik moest hebben was niet aanwezig en ik heb er nogal haast mee. Ik ben gewend aan de Prometric methode (stuk of 50 meerkeuze vragen) en ben benieuwd of de Vue examens exact hetzelfde zijn of dat ze een andere methode hanteren?

no animals were harmed during the production of this message

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
het gaat om kennis neem ik aan; wat maakt de methode dan uit ?
[wos move>]

http://www.google.nl/sear...=Google+zoeken&lr=lang_nl
(deze gaat over webdesign)
De examens bestaan uit +- 75 multiple choice vragen waar je een score van 75 % moet hebben om het te halen.

[ Voor 93% gewijzigd door avon op 17-09-2003 16:25 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

AvOn schreef op 17 september 2003 @ 16:17:
het gaat om kennis neem ik aan; wat maakt de methode dan uit ?
Veel. De uitslag van een examen is vaak sterk afhankelijk van de vraag of de manier van examineren je aanstaat. Zelf heb ik eerlijk gezegd geen idee of er wezenlijk verschil is maar het lijkt me wel interessant om te weten.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Caeruleus schreef op 17 September 2003 @ 16:15:
Aangezien het testcenter waar ik altijd mijn examens deed is overgestapt van Prometric naar Vue vraag ik mij af of er een verschil zit tussen een examen dat wordt afgenomen via Prometric of Vue?
Ik heb gebeld naar het testcenter maar de persoon die ik moest hebben was niet aanwezig en ik heb er nogal haast mee. Ik ben gewend aan de Prometric methode (stuk of 50 meerkeuze vragen) en ben benieuwd of de Vue examens exact hetzelfde zijn of dat ze een andere methode hanteren?
Geen microsoft examens zijn en blijven examens gemaakt door microsoft.
Het enige wat de examen centra's krijgen is een database met 1000 vragen per examen en de apparatuur kiest er random XX aantal per examen. Wat wesenlijk inhoud dat in beginstadium je kans hebt op 75% dezelfde vragen als je zakt voor een examen.

[ Voor 16% gewijzigd door mutsje op 17-09-2003 18:52 ]

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Om precies te zijn wordt door het centrum een examen de nacht tevoren opgehaald van een server (bij VUE in ieder geval). De vragen komen uit een grote pool en de kans dat je bij een onverhoopt herexamen gedeeltelijk dezelfde vragen krijgt is groot. Dat is ook de reden dat je na 2 maal zaken 14 dagen moet wachten voor je derde poging. Overigens zullen de vragen dan ook niet veel anders zijn.
Ik heb bij beide instituten MCSE examens gedaan en ze zijn gewoon hetzelfde hoor, het is een gewoon een Microsoft examen. VUE en Prometric zijn er eigenlijk alleen maar voor om te waarborgen dat je het examen van Microsoft (of Cisco, Citrix etc) op een eerlijke en nette manier kunt doen.

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:37
luckyme_ schreef op woensdag 17 september 2003 @ 20:47:
Om precies te zijn wordt door het centrum een examen de nacht tevoren opgehaald van een server (bij VUE in ieder geval).
Ik heb bij beide instituten MCSE examens gedaan en ze zijn gewoon hetzelfde hoor, het is een gewoon een Microsoft examen.
Het hoeft niet perse de nacht van te voren te zijn.
Vue doet dacht ik max 3 dagen van te voren iets downloaden en Prometric kan al 9 dagen van te voren alles downloaden.
Ik heb laatst bij ons het Prometric testing center geinstalleerd en was al verantwoordelijk voor het Vue center bij ons.

Voor de rest zijn de vragen hetzelfde of je nu Vue of Prometric pakt.
Alleen het schilletje erom heen is net een beetje anders.
Vanmiddag voor het eerst een Prometric examen gedaan en momenteel vind ik de interface van het Vue net ietsje mooier maar dat komt misschien ook wel omdat ik er aan gewend ben.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Prachtig, maar ik denk dat de oorspronkelijke topicstarter na vier jaar inmiddels wel weet hoe het zit :)

Daarnaast hebben we tegenwoordig [MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 5 waar dit soort zaken in besproken kan worden, daarmee is de noodzaak van dit topic wel zo'n beetje weg ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.