[Access] Formulier naar Query Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Kms
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 19:04
Ik heb een vaag probleem in access. Ik ben bezig met een database die de verkoop van belkaarten kan bijhouden.

ik heb 2 tabellen namelijk:

Cards : CardID, CardsName, Stock, Price

Sales : Date, Time, CardName, Amount, UpdateStock

Ik heb nu de volgende query gemaakt

SELECT Sales.Date, Sales.CardName, Sum(Sales.Amount) AS Total_Sold, Sum(Cards.Price*Sales.Amount) AS Total_Price
FROM Sales, Cards
WHERE (((Cards.CardID)=Sales.Cardname) And ((Sales.Date)=Forms!Give_Date!Date))
GROUP BY Sales.Date, Sales.CardName;

Dus ik wil een formulier hebben waar je de datum invult en vervolgens op een knop drukt en daarna de verkochte kaarten, de hoeveelheid en de prijs voor die datum kan zien.

Ik heb de search gebruikt en ben al topics tegengekomen die hier over gaan en zelfs deze handleiding :
http://www.tek-tips.com/g.../lev3/27/pid/702/fid/1251

Maar het probleem is nu als ik die formulier heb gemaakt en deze open dan zie ik alleen grijs en verder niks. Dus wat doe ik fout ?

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Als je de query opend ipv van het formulier zie dan wel iets ?

Controleer het veld waar je de datum invoerd, is dit een date veld ?

Je mag de db best mailen als je dat wil, ik wil er best even naar kijken. Altijd leuk dit soort dingen uitzoeken.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• Kms
Je kan de db hier downloaden.
Als ik de query start dan krijg een window genaamd Give_Date en daaronder staat Forms!Give_Date!Date en daaronder een tekstvak om de datum in te vullen.
Het gaat om de query Qu_Sold_Cards_Other_Day in de db.

Het formulier dat ik gemaakt heb via de wizard, heet Give_date met een date veld en die heeft als control source de query

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Ik heb er even naar gekeken, en voor je opgelost. Ik weet niet hoe je in gedachte had dat dit zou moeten werken, maar ik heb volgende gedaan.

Het veld date niet meer gekoppeld aan de query (dit was je fout), maar los invoer veld. De query in gekoppeld aan een formulier in een subform. Als er geen datum is ingevoerd zie het subform niet. vul je een datum in, dan word gevraagde data getoond. Maar kijk er maar naar dan zie je het vanzelf.

Ik hoop dat mijn oplossing je verder helpt

Je kan de db hier downloaden.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• Kms
Bedankt het werkt inderdaad. Ik ben nieuw met access en heb ook geen verstand van VBA, maar ik zou graag nog van je willen weten hoe je het formulier en sub formulier heb gemaakt.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Door het als subformulier te plaatsen op een ander formulier!
Duh!

Had je al in de handleiding gekeken?

(zie bij het objecten-lijstje het object 'subformulier'.)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1