[MAC] Fout bij openen bestand .DS_store

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Hier op de zaak maakt een DTP'er gebruik van een MAC waar OSX op draait.
Nu wilde ik daarop wat software installeren waarmee wij onze relaties etc. bijhouden.

De installatie verloopt goed tot ongeveer 85%, dan krijg ik deze melding:

Fout bij het openen van het bestand: .DS_store
1008:6,-39 Onverwacht het einde van het

Wat ik vooral niet snap is dat deze melding onvolledig lijkt.
In eerste instantie dacht ik dat de CD niet goed meer was, maar een nieuwe CD gaf hetzelfde probleem. Nu kwam ik er toevallig achter dat dit bestand iets met filenamen etc. doet en dus niet alleen door deze software gebruikt wordt (ik dacht namelijk eerst dat deze software blijkbaar niet werkte onder OSX ondanks dat de leverancier meldde dat dat wel zo is).

Kan ik deze fout verhelpen of is het toch een OS incompatibility probleem?

Mijn rig

Verwijderd

Wat voor software is het?

Is dit software die geschikt is voor OS X of voor lagere versie van Mac OS?

Is er nog genoeg schijfruimte?

Welke versie van OS X heb je?

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 17:23
.DS_store zijn onzichtbare bestanden waar Mac OS X de weergave van de folder (directory) in opslaat. In principe kan je ze weggooien, ze worden echter automatisch weer aangemaakt wanneer je de view van een finderwindow aanpast.

Dit lijkt me dus niet de daadwerkelijke error, start anders Console (/Applications/Utilities/Console.app) eens op misschien kan die je meer vertellen...
Bij voorkeur openhouden tijdens de installatie.

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 22:37
Check eens in welke taal OS X draait en voor welke taal de installer is geschreven. Ik heb al een paar keer problemen gehad met installeren omdat mijn systeem op Nederlands staat. Dan verandert OS X de map "Applications" namelijk in "Programma's", en dat vinden installers, met name de VISE niet altijd erg grappig.... Remedie: even overschakelen naar US English, herstarten en installeren.

offtopic:
Wow.... een Mac-topic!

[ Voor 10% gewijzigd door RèLF op 17-09-2003 22:36 ]

Obviously you're not a golfer

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 17:23
Rèlf schreef:
Remedie: even overschakelen naar US English, herstarten en installeren.

Lijkt me een goede tip, maar is uit en weer inloggen niet voldoende?

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 22:37
Ik dacht het niet, want ik geloof dat OS X zegt dat wijzigingen pas na een herstart van kracht zijn.... maar dat weet ik niet 100% zeker meer. Misschien is uit- en weer inloggen voldoende.

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door RèLF op 17-09-2003 22:39 ]

Obviously you're not a golfer

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
ga ik proberen, volgens mij draait het OS onder nederlandse taal en de software is ook nederlands, ik kom hier volgende week op terug :)

Mijn rig

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:08

Beaves

Usque ad Finem

RèLF schreef op 17 september 2003 @ 22:35:
Check eens in welke taal OS X draait en voor welke taal de installer is geschreven. Ik heb al een paar keer problemen gehad met installeren omdat mijn systeem op Nederlands staat. Dan verandert OS X de map "Applications" namelijk in "Programma's", en dat vinden installers, met name de VISE niet altijd erg grappig.... Remedie: even overschakelen naar US English, herstarten en installeren.
Gelukkig is dat niet zo, het enige wat Nederlands is, is de weergave in Aqua, de mappen daarin worden inderdaad naar het Nederlands vertaald. Maar gelukkig niet op file niveau, dan zou geen een applicatie meer werken.

Je kan dat ook heel makkelijk zien aan het feit dat de CLI gewoon de Engelse namen weergeeft, ook al heb je een Nederlands systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door Beaves op 18-09-2003 13:30 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1